reklama

HTC a widgety – výsledky čtenářské ankety

HTC a widgety – výsledky čtenářské ankety
2013-03-17T14:57:47+01:00
• 17. 3. 2013

Před několika týdny jsme se vás v reakci na prohlášení HTC o minimálním využívání widgetů ptali na to, jak je to s nimi ve vašem případě. V dnešním článku si rozebereme výsledky naší menší ankety a ověříme si, jestli HTC správně odhadlo míru používání widgetů alespoň u našich čtenářů.

HTC

Výrok, který se po představení nové vlajkové lodi One objevil v článku na oficiálním webu HTC, zcela jistě reagoval na velmi razantní změnu rozestavení ploch a widgetů u nového Sense 5 a poukazoval na následující body:

  • Většina lidí nerozlišuje mezi widgetem a aplikací
  • Widgety nejsou natolik používány. Většinou se majitelé spokojí s počasím, hodinami a přehráváním hudby. Méně jak 10 % zákazníků používá jiné widgety.
  • Většina uživatelů nemění rozložení domovské plochy. Po prvních dvou měsících užívání smartphonu uživatelé nezmění již nic na ploše. (asi 80 % majitelů)

I přes tvrzení HTC, že se jedná o rozhodnutí podložené podrobným průzkumem, se zveřejněné výsledky nezdály nejen nám v redakci, ale také mnohým jiným webům a lidem. Mýlí se tedy HTC?

Počty widgetů:

Počty widgetů Pie

Už u počtu widgetů to HTC moc nevychází – když sečteme skupiny s 1 až 3 widgety na ploše (8, 12 a 17 procent), tak nám vyjde, že jen něco kolem 37 % našich čtenářů odpovídá odhadu HTC, což není tak jednoznačné, jako u výzkumu HTC. Největší skupinou jsou uživatelé se 4 a více widgety, kteří zastupují masivních 45 % ze 412 dotázaných. Překvapivou skupinou jsou 2 procenta uživatelů, kteří na své obrazovce nemají widget žádný.

Frekvence změn:

Jak často měníte Pie

U frekvence změn widgetů na ploše to HTC vychází mnohem lépe. Dost velká část účastníků (celých 27 %) odpověděla, že své widgety nemění nikdy. Další pro tvrzení HTC důležitá skupina, uživatelé měnící widgety plochy jednou za 6 měsíců, odpovídá 19 procentům. Oproti tomu mění plochu jednou za týden jen 8 % čtenářů a jednou za 1-2 měsíce 28 a 18%. HTC tak končí těsně pod polovinou se 46 % proti 54 % čtenářů, co relativně často přidává nebo odstraňuje widgety.

A jak je to s nejpoužívanějšími widgety? Na prvních třech místech jsou hodiny, jejichž widgety už jsou s Androidem spojeny od jeho samotného počátku, počasí, které je důležité pro naprostou většinu uživatelů a velmi překvapivě také položka “Jiné”. V těsném závěsu jsou různé widgety s emaily a na posledních místech jsou widgety sociálních sítí a hudebních přehrávačů. V tomto bodě se tedy naši čtenáři docela vymykají představám HTC, obzvláště u jiných widgetů a widgetů s hudbou (které z větší části nahradily aktivní notifikace).

Samozřejmě musíme brát v potaz technologickou gramotnost našich čtenářů a relativně menší počet zúčastněných. Naše data tak nemusí být indikací toho, že se HTC opravdu mýlilo. Na druhou stranu se jednalo jen o marketingový text HTC, který se nemůže brát jednoznačně. Neplatí na všechny typy uživatelů.

reklama
reklama

Petr Plachý

Blázen do mobilního života, Androidu, Google a HTC. Fanatický anti-fanatik marně se snažící o rozšíření objektivity. Na Dotekománii si od něj většinou počtete o Androidu, soudech, patentech a hrách. Také jej můžete nalézt na FI Masarykovy Univerzity, kde svadí nekonečný boj o vývojářskou budoucnost.

Komentáře

Dotekománie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit