reklama

Apple iWatch – budoucí revoluční produkt?

Apple iWatch – budoucí revoluční produkt?
2013-03-05T10:39:07+02:00
• 5. 3. 2013

Společnost Apple je v nelehkém postavení. Sama dokázala rozpoutat několik nových vln, které se čím dál více prosazují. Samozřejmě myslím smartphony a tablety, ale právě nyní se očekává, že společnost z Cupertina ukáže další revoluci nebo minimálně významnější evoluci. V poslední době se často objevovaly informace o hodinkách nebo o Apple TV, ale zřejmě iWatch dostanou přednost.

6a0120a5580826970c017ee8a5f753970d-800wi

Již jsme mohli vidět několik patentů, které jasně ukazují na vývoj chytrých hodinek, které by měly zamířit na trh. Podle Bloombergu v současnosti na nich pracuje přes 100 designérů. Zároveň se ukazuje, že posledních 79 patentů obsahuje anglické slovíčko „wrist“, což v překladu znamená zápěstí. Poslední patent odhaluje typ hodinek, které budou využívat ohebný displej. Dokonce se zde zmiňuje, že by je mohla pohánět pohybová energie (kinetická). Samozřejmě se jedná jen o patent a neznamená to, že by se Apple hned do něčeho takového pustil.

Kromě letmých důkazů v podobě několika patentů zde máme také otázku financí. Trh s hodinkami letos má vygenerovat 60 miliard, což je již lákavé sousto pro jakoukoliv společnost. Navíc se zde marže pohybují kolem 60 %, takže lákadlo se ještě zvětšuje. Dokonce se objevují takové názory, že by jablečná společnost mohla díky iWatch vydělat i 6 miliard dolarů, ale jedná se o velmi hrubé odhady.

timcook-630x354

Kromě samotných indícií, které se točí kolem Applu, zde máme i vyjádření Tima Cooka. Ten se doslova zmiňuje o tom, že se společnost poohlíží po nových kategoriích produktů. Bohužel neuvedl nic upřesňujícího, ale dá se z toho soudit, že by se v blízké době mohl objevit nějaký nový produkt. V tomto ohledu počítáme s iWatch, ale otázkou je, jestli se tento rok Apple odhodlá k dalšímu pokusu o vytvoření menší revoluce. Rozhodně má stále dostatek síly k vytvoření produktu, který se zalíbí masám.

Zdroje: bloomberg.com, technobuffalo.com

reklama
reklama

Přemysl Vaculík

Androiďák, šéfredaktor, tvůrce @dotekomanie a +dotekomanie.cz. Také milovník adrenalinových sportů, na které nemá čas.

Komentáře

Dotekománie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit

Tmavý režim