reklama

Sleep as Android: Monitorujeme spánek

Sleep as Android: Monitorujeme spánek
2013-02-08T09:15:35+01:00
• 8. 2. 2013
6

Znáte ten pocit, když ráno zazvoní budík, a i když jste spali víc než 7 nebo 8 hodin, tak jste celí unavení a rozlámaní? A věříte, že i po pouhých šesti hodinách spánku můžete vstát a být plní energie a elánu? Ano, je to možné, díky aplikacím, které monitorují váš spánek a probudí vás v ten nejlepší možný okamžik. Proto bych vás chtěl dnes blíže seznámit s aplikací Sleep as Android, kterou používám již 3 měsíce.

unnamed

Základní funkcí je monitoring

Jak jsem nastínil v úvodu,  základní funkcí aplikace je monitorování vašeho spánku. Konkrétně dochází k detekci vašeho pohybu na posteli pomocí G senzoru, když máte mobil na posteli u polštáře. Dle míry pohybu aplikace usoudí zda spíte tvrdě bez pohnutí nebo zda spíte lehkým spánkem a převalujete se.

2013-02-07_20.40.43

Co umí

Na rozdíl od obyčejných budíků si v aplikaci můžete nastavit časový interval před nejzazší dobou buzení. Tato doba je nastavitelná v intervalu od pěti do 120 minut před budíkem. Jestli se ptáte, proč bych se měl nechat budit ještě před budíkem, tak odpověď naleznete hned v úvodu článku. Pokud totiž aplikace, ve vámi daném intervalu, detekuje Váš mělký spánek, tak Vás vzbudí, ale oproti většinou otravnému statickému budíku, se budete cítit mnohem lépe.

Jestli máte ale spíše problémy s tím vylézt z postele nebo se probudit, tak si u každého budíku můžete nastavit captchu, která vás donutí se probudit nebo vylézt z postele. Máte na výběr mezi několika captcha módy. Když máte problém s probuzením, tak vám pomůže třeba jednoduchá matematická úloha, spící ovečka nebo zatřesení s mobilem po krátkou dobu. K okamžitému vstávání vás naopak donutí třeba naskenování QR kódu v kuchyni nebo použití NFC tagu.

Kromě buzení vás aplikace umí i nahnat do postele, respektive vám to připomene ve vámi zadané době před vhodným ulehnutím. V aplikaci si totiž volíte vaši ideální dobu spánku, a pokud si budík nastavujete několik hodin před ulehnutím, potřebu jít spát vám telefon připomene. Osobně doporučuji mít mobil během spánku na nabíječce, jelikož telefon stále monitoruje pohyb v neuspaném režimu a mohlo by dojít k vybití telefonu.

Po probuzení

Po každém probuzení jste dotázání na kvalitu vašeho spánku a možnost napsání poznámky, která slouží pro počítané statistiky, zejména tedy pro pokročilé statistiky.Posléze si můžete prohlédnout váš spánkový graf nebo souhrnné statistiky za poslední dva týdny.
2013-02-07_20.41.02

První dny a doporučení

Během prvních dní doporučuji, z vlastní zkušenosti, nastavit interval chytrého buzení na 40 minut. Je to z toho důvodu, že než se aplikace naučí, jak spíte, aby vás měla šanci probudit opravdu v mělké fázi spánku. Prvních alespoň 10 dní musíte brát jako testovacích, kdy zjišťujete, jak je pro vás aplikace užitečná. Mimo to díky sledování grafů můžete vysledovat časy, kdy jste v nejmělčejší fázi spánku, a případně tomu i přizpůsobit budíček a délku spánku.

2013-02-07_20.40.54

Z počátku se vám bude stávat, že budete buzeni tak 20-30 minut před budíčkem, ale postupem času si zvyknete a budete se budit buď sami 8-12 minut před budíčkem, nebo vás tak vzbudí telefon. V nastavení celé aplikace naleznete také možnost vypnutí mobilních sítí. Tuto možnost jsem aktivoval, jelikož určitě není příliš zdravé mít mikrovlnku (telefon) u hlavy celou noc.

Zaplatit, nebo nezaplatit?

Aplikace je pro otestování na 14 dní zdarma. Tuto dobu považuji za víc než dostatečnou pro zhodnocení potřebnosti takové aplikace a za 40Kč, dle mého názoru, opravdu stojí. Pokud se ke koupi rozhodnete, tak doporučuji přikoupit ještě velmi povedené pokročilé statistiky, které jsou za 30Kč.

Dlouhodobé zkušenosti se Sleep as Android a doporučení

Aplikaci používám od začátku listopadu loňského roku poctivě každý den. Před používáním aplikace jsem spával obvykle osm až devět hodin a velmi často jsem byl i tak ospalý. Nedokázal jsem si představit, že by mi stačilo klidně jen 5,5 až 6,5 hodiny spánku. A jde to, právě díky Sleep as Android. Pokud si říkáte, ze šest hodin je málo, tak ano. Jde to tak dělat den nebo dva, ale pak již únavu cítíte.

Používání aplikace je vhodné zkombinovat právě s polyfázickým spánkem. Jde o rozložení spánku na více částí během dne. Já to většinou praktikuji tak, že přibližně 6 hodin spím v noci a během odpoledne, když cítím únavu, si lehnu na 25 minut. Nikoliv déle, protože to by člověk upadl do hlubokého spánku a po zbytek dne by byl unavený. Tímto šlofíkem si udržíte energii klidně do půlnoci.

A právě se šlofíky aplikace počítá. Při přidávání nového budíku akorát tapnete na šlofík a nastavíte si jeho délku, kterou nedoporučuji delší než 30 minut. Takovýto šlofík údajně nahradí ony 2 hodiny spánku během noci.

Příplatkové aplikace

Pokud to ale s používáním aplikace myslíte opravdu vážně, doporučuji minimálně přikoupit pokročilé statistiky.
Právě díky nim se o svém spánku hodně dozvíte. Pokročilé statistiky jsou rozděleny do pěti kategorií.

Spánek

Spánkový graf  zobrazuje délku spánku jako takového i délku hlubokého spánku v jednotlivých dnech na časové ose. Zobrazuje i dlouhodobý průměr každé z hodnot dle nastaveného časového období ve spodní části.

2013-02-07_20.41.17

Dluh

Mnohem důležitější a užitečnější je právě vyjádření spánkového dluhu neboli deficitu. Pokud si dlouhodobě udržujeme vysoký spánkový dluh, není to pro zdraví dobré. Dluh je brán dle nastavené ideální doby spánku. Je nám zobrazován jak kumulativní (celkový) dluh za určité období, tak i denní.

2013-02-07_20.41.21

Grafy

Tento graf znázorňuje ve zjednodušené formě grafy v klasické aplikaci. Jeho pozitivem je zobrazení, od kolika do kolika jsme v jednotlivé dny spali, včetně krátkých šlofíků.
2013-02-07_20.41.29

Trend

Tady se nachází hned 3 grafy z nichž je informačně nejhodnotnější graf s procentuálním vyobrazením délky hlubokého spánku a jeho průměru v jednotlivé dny.
2013-02-07_20.41.36

Rady

A to nejcennější úplně na konec. Tady nám aplikace píše, jak dlouho bychom měli spát pro co nejkvalitnější, na základě našeho hodnocení, a nejhlubší, na základě měření, spánek. To samé i pro nejideálnější hodinu k ulehnutí ke spánku. Hodnoty, které se v radách nalézají, je vhodné sledovat až po několika týdnech, jelikož z počátku může být rozdíl v doporučených délkách spánku i 2 a více hodin. Na mém telefonu aplikace ukazuje hodnoty rozdílné o cca 15-20 minut.

2013-02-07_20.41.42

Závěr

Na závěr mohu říct, že jsem byl v počátku první týden velmi skeptický, ale už po deseti dnech jsem aplikaci zakoupil, protože jsem viděl, že opravdu funguje a díky pokročilým statistikám vím o svých spánkových cyklech hodně, ale především se člověku lépe vstává.

logo-app Sleep as Android Urbandroid Team Zdarma ANDROID logo-app Sleep as Android Unlock Urbandroid Team 3,05 US$ ANDROID logo-app App Name Developer NEZNÁMÁ ANDROID
reklama
reklama

Petr Vaníček

Jsem student IT, který rád bloguje, učí děti na počítačích v rámci počítačových táborů či kroužků a baví ho počítačové sítě.

Komentáře

Já teda používal spíše aplikaci Sleep better, ale podle mě tyto aplikace nejsou moc k ničemu než jen že vám změří jak dlouho jste spali. Hlavní je dle mého mít kvalitní postel a matraci. Kvalitní matrace za super ceny na panmatraci.cz

Pár dní používal a vyhovuje mi. Zaplatil jsem tedy apku přímo na Google Play. Tam je vidět, že je zakoupena. Nicméně telefon to jaksi ani za den nepochopil a stále nabízí zakoupen´(odemčení) aplikace. A dny trialu se krátí. Co s tím, proč je tomu tak?

Jan Eschner

4. 6. 2014, 22:05

Také by mě zajímalo, jak vypnu mobilní sítě. Přes režim „V letadle“ se mi to moc dělat nechce kvůli každodennímu zadávání PINu. Děkuji janeschner@seznam.cz

Zdeněk Růžička

9. 2. 2014, 17:37

Kde presne se da zaridit vypnuti mobilni site? Dekuji jammer@centrum.cz

Ahoj, kde seženu českou verzi ? Děkuju kdyžtak odpoveď prosím na e-mail: otakar96@gmail.com

No teda…ne že bych tomu nevěřila, ale není to trošku už zbytečnost… ?

Respektive, nestačilo by dodržovat pravidla spánkové hygieny? http://www.kralovske-spani.cz/jak-spravne-spat/ zdá se mi, že taky je to pořád dokola, kdo nabídne sofistikovanější nástroj na pozorování a regulaci spánku, ale nikdo se nezamýšlí nad tím, že ty nejjednodušíí a nejlevnější rady jsou mnohem lepší, než cokoli, co si můžete koupit….

Za mě? PŘESTAŇTE se stresovat, být napjat a naštvaní, a bude se vám spát tak skvěle, ani nevíte jak.
Cigarety a kávu spláchněte do odpadu a uvidíte, že váš svět bude najednou jiný.

Dotekománie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit

Tmavý režim