reklama

Samsung a Amazon poráží Apple ve věrnosti zákazníků

Samsung a Amazon poráží Apple ve věrnosti zákazníků
2013-02-07T08:00:10+02:00
• 7. 2. 2013

Společnost Apple nastartovala trh s chytrými mobilními zařízeními, což je rozhodně nezpochybnitelné. Jako první revoluční zařízení, které změnilo svět, je zajisté iPhone. Druhým je iPad, který si dodnes zachovává prvenství ve světě tabletů. Konkurence samozřejmě nespí na vavřínech a dělá vše pro to, aby společnost z Cupertina byla poražena. V některých sektorech se to daří a v jiných ne. Mohli jsme si také zvyknout na to, že se Apple vždy chlubil loajalitou zákazníků.

images (2)

To znamená, že většina majitelů iOS zařízení si opět koupila další produkt od Applu. Tak tomu bylo aspoň ještě nedávno. Nyní se ale objevila zpráva od společnosti Brand Keys, která zveřejnila výsledky analýzy loajality zákazníků. V tomto indexu se objevuje mnoho kategorií, ale dvě jsou asi nejzajímavější.

První se týká smartphonů, kde došlo takřka k převratu. Poprvé se v této kategorii neobjevil na prvním místě Apple. Byl vystřídám Samsungem, jehož zákazníci mají být věrnější. Prezident agentury Robert Passikoff dodává, že se nejedná o nějaký těsný výsledek. Z jejich průzkumu vyplývá, že je zde markantní rozdíl mezi prvním a druhým místem.

21986fb5-824b-4292-955f-acb804dd27b5

Jak můžete vidět, tak se na třetím místě vyskytuje společnost LG, která si své místo mohla získat díky Nexusu 4. Následují společnosti Nokia a Sony, které se dělí o 4. pozici. Jedná se o velmi překvapující informace, které mohou zahýbat samotným trhem. V tomto ohledu bych si mohl myslet, že aspoň v kategorii tabletů zůstane Apple na prvním místě, ale je tomu jinak.

13d907ab-d485-4a43-929a-74d537fd0545

Zde byly iPady poraženy tablety od Amazonu, které se soustřeďují spíše na obsah a cenovku. Je zvláštní, že i v této kategorii se Apple posunul na druhé místo, o které se navíc musí dělit se společností Samsung. Rozhodně se těmito výsledky nebude Apple chlubit, byť bude zajímavé sledovat, s čím přijde na další show při příležitosti uvedení dalších produktů.

Pokud se ptáte na samotnou analýzu, tak bylo dotazováno 39 000 lidí, což už je poměrně slušný vzorek. Samozřejmě se daná data a závěry vztahují na USA a netušíme, jak dopadly společnosti ve světě. Možná by se tyto výsledky měly brát s trochou obezřetnosti, jelikož se jedná o analýzu jen jedné společnosti. V tomto ohledu si raději počkáme, jestli jiná agentura potvrdí nebo vyvrátí jednotlivé pozice.

Zdroje: docs.google.com, venturebeat.com

reklama
reklama

Přemysl Vaculík

Androiďák, šéfredaktor, tvůrce @dotekomanie a +dotekomanie.cz. Také milovník adrenalinových sportů, na které nemá čas.

Komentáře

Dotekománie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit

Tmavý režim