reklama

HTC – druhý pokus o redukci modelů

HTC – druhý pokus o redukci modelů
2012-12-20T13:06:04+00:00
• 20. 12. 2012
Thumbnail3

Pamatujete si na velké uvedení nové rodiny smartphonů One od HTC? Mělo se jednat o znovuobnovení celého marketingu a upevnění pozice na trhu. Dnes již mohu říct, že se záměr minul účinkem. Někteří v tom dokonce viděli přiblížení ke strategii Applu. Chvíli to dokonce fungovalo, ale následně se vše otočilo a tchajvanský výrobce se vrátil do starých kolejí.

Prvním náznakem byl model One XL, po kterém následovala vylepšená varianta původního modelu označená jako One X+. Nyní tu máme opět několik modelů, mezi nimiž nalezneme i dva s Windows Phone. Pokud připočítáme ještě mobil Butterfly, tak se celá původní strategie nevyvedla.

Dnes tu máme nové informace o tom, že HTC se chce pokusit o další takový pokus v souvislosti s finančními výsledky v tomto roce. Ty nejsou nijak dobré, byť se s vánočním trhem pozastavil strmý propad. Nyní to ovšem vypadá tak, že se společnost stabilizovala. Aby udržela dobré finanční výsledky, tak se chystá k již zmiňovanému obnovenému plánu, který by ale neměl být tak razantní, jako na začátku tohoto roku.

Mluví se o zásadnější redukci modelů na příští rok, k čemuž jsme získali několik indícií v předešlých týdnech. Příkladem má být nový mobil s Windows Phone 8, jenž se měl pyšnit velkým displejem. Původním důvodem k ukončení plánů mělo být rozlišení displeje, ale nyní se vše pomalinku vyjasňuje.

Redukce by měla být i u androidích smartphonů, kde mělo dojít k zastavení vývoje ve všech cenových hladinách u několika modelů. Hlavní záměr je jasný. HTC chce nabídnout menší množství produktů, na které se více soustředí nejen s vývojem, ale také s marketingem.

V původních plánech se mluvilo o navýšení prodeje o 10 % během příštího roku u dražších mobilů. Nyní jsou plány ještě ambicióznější a chtějí prodat o 15 % víc. U levnější třídy došlo k většímu navýšení předpokladu v prodejnosti, a to přesněji z 20 % na 30 %.

Záměry a plány to jsou zajisté dobré a pokud se soustředí více na marketing místo na počet modelů, tak zajisté udělají dobře. Bohužel to již jednou nevyšlo, a tak snad ví, co dělají. Konkurence je silná a například čínské společnosti ukazují, že to zvládnou levněji a lépe. Rozhodně jejich růst nelze přehlédnout. Byla by škoda, kdyby se tchajvanský výrobce dostal do zbytečně těžkých finančních problémů. Zatím můžeme jen doufat, že nové plány na nadcházející rok budou úspěšné.

Zdroje: technobuffalo.com, techcrunch.com

reklama
reklama

Přemysl Vaculík

Androiďák, šéfredaktor, tvůrce @dotekomanie a +dotekomanie.cz. Také milovník adrenalinových sportů, na které nemá čas.

Komentáře

Pavel Moravec

20. 12. 2012, 13:14

financni problemy firmy HTC byly z patentove valky 

Přemysl Vaculík

20. 12. 2012, 16:47

Neřekl bych. Spíš je to způsobené marketingem. Mobily mají celkem dobré a patenty do toho moc nezasahovaly.

Pavel Moravec

21. 12. 2012, 12:11

dlouhodoba valka  a platy pravniku nejsou zadarmo, htc melo dost penez, ale tohle velice hodne odcerpava finance 

Dotekománie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit