reklama

Tomáš Mátl – Mobilní marketing

Tomáš Mátl – Mobilní marketing
2012-10-17T09:43:08+00:00
• 17. 10. 2012
Thumbnail

Dne 9.10. se v kongresovém centru City pod záštitou serveru Lupa.cz konala konference s názvem Mobile Internet Forum.

Jako první přednášející se zde představil zástupce Vodafone UK, Tomáš Mátl. Představil zde plány operátorů v UK, a také ukázal, jak by to jednou mělo vypadat i u nás. Zde vám přinášíme zajímavosti a informace z jeho přednášky.

Nějaká ta čísla
V uplynulém roce došlo ve Velké Británii k nárůstu digitálních a mobilních médií. Dnes tam již tato média tvoří 28 % trhu, což je o dvě procenta více než televize, která ještě donedávna vedla. Roční obrat v těchto médiích teď činí 4,8 miliardy liber.
Ze všech investic, které do digitálních médií proudí, jde stále 5 % do mobilní reklamy, což je podle Mátla stále celkem vysoké číslo. Avšak pouze 1 % těchto media budgetů jde do mobilních kampaní.
Tyto výsledky jsou důsledkem velké fragmentace trhu. Aby totiž taková kampaň byla úspěšná, muselo by se do ní vložit mnohem více peněz.

Jen pro ukázku: Coca Cola spolupracuje s více než 600 různými agenturami, aby měla zajištěno, že její kampaň bude úspěšná.

Defragmentace trhu
Dalším tématem této přednášky bylo ukázání možných způsobů defragmentace tohoto trhu. Nynějším cílem britských operátorů je vytvoření tzv. Joint Ventures, což je spolupráce více společností/organizací (zde operátorů) se záměrem spojit přednosti či zkušenosti všech partnerů a nabídnout tak zákazníkům něco lepšího.
Takovýmto JV je připravovaný projekt OSCAR, jehož cílem je vytvoření „one-stop shopu„, který by sloužil pro zadavatele a agentury. Výsledkem by měla být standardizace mobile targetingu, NFC služeb, mPlateb a dalších podobných produktů.

Zákaznický profil a personalizované nabídky
Dalším cílem je zaměření messagingových propozic na relevanci mezi zadavateli a jejich zákazníky. Základem je vytvoření profilu zákazníka, kde pomocí pár odpovědí dá operátorovi vědět, co ho zajímá, (podobně jako při zakládání emailové schránky, kde máte možnost nechávat si zasílat různé nabídky) a podle toho budou pak vybrány nabídky přesně na míru.
Operátoři nyní začínají spouštět vlastní voucherové služby, ale kvůli nízké penetraci smartphonů na trhu se stále musí přiklánět k distribuci pomocí SMS. Takovouto službu u nás spustilo i české O2.

Reklamy na mobilu
V dnešní době se operátoři přesouvají k display bannerům na portálech 3. stran, ale objevují se i v mnohých free aplikacích. Základem takto zobrazené reklamy je opět zákaznický profil, podle kterého je tato reklama cílena. Tento zákaznický profil má fungovat formou realtime targetingu, kdy si zákazník sám řídí, co s operátorem sdílí. Asi tím nejdůležitějším cílem tohoto míření reklamy je pokrytí téměř celého trhu, bez ohledu na operátora.

Fungovat by to mělo ve finále tak, že nejdříve dá operátor vědět o nějakém novém produktu, službě či podniku. Zákazník s touto zprávou dostane i možnost získání slevového kupónu, na jehož základě si onen nový produkt vyzkouší. Dalším krokem bude mPlatba, která by mohla zákazníkovi přinést další výhody, ale především má urychlit celý proces placení. Posledním bodem, důležitým pro operátora, je to, že člověk dá o takovéto akci vědět svým přátelům a kolegům , kteří této akce též využijí.
Důležitou součástí bude i jakýsi loajalitní program, kde bude zákazník dostávat další výhody na základě využívání služby či navštěvování podniku. (V budoucnu by mohl realtime targeting fungovat i tak, že např. pokud člověk delší dobu nenavštíví podnik, který navštěvoval každé ráno, operátor začne zjišťovat, zda nedošlo ke změně preferencí zákazníka.)

Co se očekává u nás?
V závěru přednášky se Tomáš Mátl zmínil o tom, co očekává na českém trhu. A shrnul to velmi stručně:

1: rozšíření mPlateb
2: MNO spolupráci (MNO – poskytovatelé mobilních služeb)
3: Loajalitní řešení pro zadavatele a významné značky.

reklama
reklama

Michal Císařovský

Student ČZU v Praze, který se zajímá o vše kolem Androidu, především o aplikace. Rád zkouší nové komunitní ROM a především se neustále zabývá grafickými úpravami svého telefonu. Jeho nejoblíbenější modelovou řadou jsou Xperie. Mezi jeho další záliby patří fotografování, hudba a divadlo.

Komentáře

Dotekománie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit