reklama

V App Store nás od příštího týdne čeká více reklam

V App Store nás od příštího týdne čeká více reklam
2022-10-25T13:30:36+01:00
• 25. 10. 2022

Zdroj: phonearena

Společnost Apple oznámila, že od úterý 25. října 2022 bude přidávat reklamy na aplikace, které se objeví na kartě „Dnes“, nacházející se v App Store. Uvidíte je také v sekci „Mohlo by se vám také líbit“, kde najdete seznam aplikací doporučených na základě toho, jakou aplikaci právě instalujete (nebo se chystáte instalovat). Tyto reklamy budou mít modré pozadí a také ikonku „Reklama“.

Reklamy v App Store uvidíte ve všech zemích s výjimkou Číny

Apple dříve povoloval reklamy pouze v sekci „Doporučujeme“ na kartě „Hledat“ (na základě vyhledávání klíčových slov). Jak upozorňuje portál MacRumors, nyní je to vůbec poprvé, co Apple umožní reklamy na kartě „Dnes“. Možnost umístit reklamy do sekce „Mohlo by se vám také líbit“ zase umožní vývojářům propagovat své aplikace na základě podobností s aplikacemi jiných vývojářů.

Stránka společnosti Apple s názvem Apple Search Adds oslovuje přímo vývojáře aplikací: „Díky reklamě na kartě Dnes se vaše aplikace může objevit hned na první straně App Store, takže ji uživatelé okamžitě uvidí, jakmile otevřou App Store. To vám umožní skvěle propagovat vaši aplikaci, zvláště pokud chcete nabídnout nový obsah, speciální akci nebo sezónní propagaci. Upozorňujeme, že v současné době nejsou tyto reklamy dostupné v Číně.“

App Store 02 phonearena 585x806x

Zdroj: phonearena

Zajímavý názor na tuto problematiku má Florian Mueller, zakladatel blogu FOSS Patents: ve svém tweetu tvrdí, že „je to jen další způsob, jak zvýšit efektivní sazbu daně z aplikací“, ale také poukazuje na to, že Apple takto nepřímo nutí vývojáře, aby si kupovali reklamu na stránkách jejich vlastních aplikací – prostě proto, že tím zabrání inzerovat tam vývojářům konkurenčních aplikací, kteří by jinak mohli „přetáhnout“ jejich potenciální zákazníky ke svým vlastním aplikacím.

Svoji strategii přidání reklam v App Store Apple poprvé představil na přelomu letošního července a srpna. Podle Marka Gurmana z agentury Blooberg má Apple v plánu ztrojnásobit své příjmy z reklamy na minimálně 10 miliard dolarů ročně, a to nejen díky novým reklamám v App Store, ale i prostřednictvím reklam ve svých dalších aplikacích. Příkladem mohou být Apple Mapy, které podle Gurmana budou příští rok zobrazovat reklamy ve výsledcích vyhledávání.

Tato aktuální změna v práci s reklamou je jen pokračováním existujícího trendu. Poměrně nová funkcionalita systémů iOS, iPadOS a tvOS s názvem App Tracking Transparency (ATT) od loňského roku blokuje trackery aplikací a webových stránek, takže už nemohou sledovat uživatele iPhonů a iPadů napříč aplikacemi a weby. Díky tomu nedochází k zobrazovaní personalizovaných reklam.

Pokud si teď říkáte, že Apple sám zobrazuje personalizované reklamy, tak máte pravdu – je tam ovšem podstatný rozdíl. Apple k tomu totiž nepoužívá sledování uživatelů, ale využívá klíčových slov, která použijete při vyhledávání.

App Tracking Transparency připravila Zuckerberga o 70 miliard

Loňské spuštění App Tracking Transparency (ATT) pomáhá Applu budovat jeho nový reklamní business. Díky ATT nyní máte možnost rozhodnout, zda vás konkrétní aplikace smí, či nesmí „šmírovat“. A co se stane, když konkrétní aplikaci požádáme o nesledování? Nechme hovořit samotný Apple: „Vývojář aplikace pak nemá přístup k systémovému reklamnímu identifikátoru (IDFA), který se používá pro sledování. Aplikace dále také nemůže sledovat vaši aktivitu prostřednictvím dalších informací, které identifikují vás nebo vaše zařízení (jako například vaše e-mailová adresa).“

Společnost Meta, pod kterou spadá mimo jiné i Facebook, uvedla, že „kvůli ATT nemůže shromažďovat osobní údaje potřebné pro zobrazování personalizované reklamy uživatelům iPhonů, což ji v roce 2022 připravilo o 10 miliard dolarů na tržbách z reklam.“ Sám Mark Zuckerberg, výkonný ředitel Mety, je jedním z nejhlasitějších kritiků ATT, což je (minimálně z jeho pohledu) pochopitelné: ATT ho mohla připravit až o 70 miliard dolarů – to je totiž částka, o kterou se snížila hodnota jím vlastněných akcií Mety za poslední rok.

Zdroj: phonearena.com

reklama
reklama

Petr Hlávka

Narodil se velmi mlád a zatím je stále ještě naživu. Už v dětství ho přitahovaly bity a bajty: od programovatelné kalkulačky, přes C64, MS-DOS a Windows pak (téměř proti své vůli) doputoval do univerza jménem Apple - a už v něm zůstal.

Komentáře

Dotekománie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit

Tmavý režim