Zdroj: Dotekomanie.cz
2Domů » Články »
Současné služby na internetu se dělí v podstatě na dvě kategorie. Jedny jsou placeny jednorázově nebo měsíčně, druhé jsou na první pohled zdarma. Ve skutečnosti za ně ale platíme svými osobními daty, díky kterým lze cílit reklamu přímo na uživatele. Facebook patří mezi takové služby, ale již málokterý uživatel ví, co o něm daná služba sbírá. Sice jsou zde podmínky a lze se dočíst, co všechno si ukládá, ale málokdo studuje všechny podmínky. Signal se chtěl zaměřit na tuto problematiku skrze reklamní systém samotného Facebooku, ale narazil.
Prostě až moc informací
Pokud jde o reklamní systémy společností, tak si zadavatelé mohou mnohdy velmi dobře specifikovat, komu se má daná reklama zobrazit. Mohou cílit na vzdělání, místo, zájmy a spoustu dalších vlastností. Signal chtěl rozběhnout jednoduchou reklamní kampaň, pro kterou měl připravené nejrůznější texty.
Pro přípravu jednoduše použil data, která získal přímo z reklamního systému Facebooku. Ve výsledku se mohla zobrazovat velmi cílená reklama. Mohli jste tak například uvidět text jakoby šitý na míru přímo vám. Signal tímto chtěl upozornit, co všechno o vás ví samotná platforma. Facebooku se ale nelíbilo, že by uživatelé viděli tak konkrétně cílenou reklamu.
To nakonec vedlo k zablokování účtu, který chtěl použít Signal. Dá se pochopit, že za data platíme svými osobními daty, která dobrovolně odevzdáváme. Je zde ale trochu jiný aspekt. Facebook nechce, aby uživatelé takto přímo viděli, co je o nich známo.
Je tedy jen na uživatelích, co jsou ochotni platit za služby, které používají. Signal sice upozorňuje na množství osobních dat, ale nic není zadarmo. Buď budeme platit penězi, nebo svými daty. Signal je trochu jiná služba, jelikož spadá mezi neziskovky a funguje jen z příspěvků. Pokud jednou dojdou, tak se bude muset poohlédnout po jiném druhu financování.
Zdroj: androidcommunity.com
💡 Získejte Dotekománie Premium a využijte web naplno.
Domů » Články »
Jiri Kopecky
5. 5. 2021, 15:04Vylepšení
Přemysl Vaculík
Co tím myslíte?