Huawei opět propagoval fotky pořízené foťákem, nikoli telefonem

Huawei opět propagoval fotky pořízené foťákem, nikoli telefonem
2020-04-22T13:30:26+02:00
• 22. 4. 2020

Zdroj: Dotekomanie.cz

Společnost Huawei si opět zadělala na pěknou ostudu. Musela se totiž omluvit poté, co vítěz soutěže “Shot on iPhone“ zjistil, že Huawei pomocí fotografií pořízených na DSLR propagovala fotoaparáty svých smartphonů.

Huawei nepodvádělo poprvé

Tyto fotografie objevil Huapeng Zhao, který se umístil na druhém místě v soutěži „Shot on iPhone“ v roce 2018. V té době pořídil s iPhone 6 velkolepou fotografii. Ovšem tento pán upozornil na propagační fotografie a zjistil, že obrázky nebyly vytvořeny pomocí chytrého telefonu, jak společnost Huawei původně propagovala. 

A jak se ukázalo, měl pravdu. Fotografie byly dílem Su Tie a dříve byly sdíleny na 500px, což je platforma pro sdílení fotografií. Snímky byly konkrétně pořízeny fotoaparátem Nikon D850 – DSLR, jenž stojí více než 3 000 dolarů (přes 73 000 Kč).

Huawei

Zdroj: AppleInsider

Huawei se omluvilo prostřednictvím sítě Weibo. Výrobce uvedl, že fotografie měly být propagovány v komunitě Next-Image firmy Huawei, což je alternativa k dnes již populárním platformám jako je 500px či Flickr. Huawei pak uvedlo, že na této platformě uživatelé mohou nahrávat fotografie pořízené jakýmkoli zařízení, včetně fotoaparátů / kamer. 

Není ani jasné, zda měla společnost povolení zveřejnit fotografii od původního tvůrce. Není to navíc poprvé, co byl výrobce takto načapán. Třeba v roce 2016 propagoval telefon s duálním fotoaparátem, který dokáže zachytit fotky v kvalitě DSLR. Pro marketingové účely ale společnost použila snímky pořízené s plnohodnotným digitálním fotoaparátem DSLR, nikoliv nový smartphone. 

Opakovaný čin se stal i v roce 2018 ve 30sekundové egyptské reklamě pro chytré telefony Nova 3 a 3i. Zde firma použila snímky vytvořené profesionálním fotografem pomocí DSLR, opět místo telefonu. 

Zdroj: appleinsider.com

Stiknutím klávesy J se přesunete na starší článek, klávesa K vás přesune na novější.

💡 Získejte Dotekománie Premium a využijte web naplno.

reklama
reklama

Zdeněk Koutský

Passionate Senior Editor at Dotekomanie.cz, where tech meets storytelling. Seasoned Sales Director, weaving technology into every success story, and relishing every moment of it!

Komentáře

Reklama

Dotekománie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit

Tmavý režim

Vyzkoušejte

Dotekománie Premium

Vychutnejte si web bez bannerové reklamy a získejte předběžný přístup k článkům. Podpoříte i Dotekománii.

Vyzkoušet

Odběr novinek

To podstatné ze světa mobilů a technologií jednou týdně do vašeho e-mailu. 📱
A nepropásnete soutěže!

Odebírat