reklama

Apple neuspěl v soudním sporu s firmou Swatch

Apple neuspěl v soudním sporu s firmou Swatch
2019-04-21T16:14:45+02:00
• 21. 4. 2019

Čím větší společnost, tím více soudních sporů. Není neobvyklé, když se firmy soudí o technologie, podobu zařízení nebo funkce aplikací. Apple si zadělal na problémy, když představil své hodinky. Konkrétně se zde jednalo o podobu ciferníků, což se nelíbilo hodinářským společnostem. Apple již nějakou dobu bojuje se švýcarskou společností Swatch, ale nejde jen o podobu ciferníků nebo jiné podobné aspekty. Firmy se přou i o fráze, které používají.

Apple vs. Swatch

Apple si chtěl ochránit svou frázi „one more thing“ (ještě jedna věc), kterou používá na prezentacích, když chce představit nějaký produkt navíc. Konkrétně podal návrh na ochrannou známku v Austrálii a žádal, aby firma Swatch nemohla používat stejné slovní spojení při svých prezentacích.

Apple neuspěl u slyšení Australian Trade Marks Office. Swatch může používat toto slovní spojení, přičemž Apple musí zaplatit veškeré soudní výdaje i firmě Swatch. Soud argumentoval tím, že tato fráze není spojena s jakýmkoliv produktem ani službou. Jde pouze o text, který se používá u prezentací a není vázán na nic konkrétního. Mimochodem firma Swatch konstatovala, že se nechala inspirovat u televizního seriálu Columbo, kde detektiv používal frázi „just one more thing“.

Nejedná se o první přestřelku mezi těmito společnostmi ohledně slov. Již zde byl soud kolem sloganu „Think different“ (mysli jinak) společnosti Apple, která argumentovala, že Swatch používá až příliš podobnou frázi „Tick different“ (tikej jinak). I zde Apple prohrál a Swatch může nadále používat svůj slogan.

Apple žaluje společnost Swatch za použití podobného sloganu

Jde vidět, že společnosti se soudí i kvůli maličkostem. Pokud by zde byla šance, že by kvůli slovnímu spojení mohlo dojít k pomýlení zákazníků, nedivili bychom se, ale zde se skutečně jedná o zbytečnosti. Zřejmě zde nejde ani tak o texty jako o ego.

Zdroj: phonearena.com

reklama
reklama

Přemysl Vaculík

Androiďák, šéfredaktor, tvůrce @dotekomanie a +dotekomanie.cz. Také milovník adrenalinových sportů, na které nemá čas.

Komentáře

Dotekománie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit

Tmavý režim