Domů » Články »
Renomovaný časopis Forbes každoročně sestavuje žebříček s nejcennějšími značkami na světě a pro letošní rok známe jeho aktuální podobu. Zveřejněná tabulka dohromady obsahuje 100 firem pocházející z různých oborů. Ovšem prvních pět míst patří společnostem se sídlem ve Spojených státech nebo mezi největší skokany patří právě značky, o kterých jste již určitě sami někdy slyšeli.
První pětka nepřekvapí
První místo patří společnosti Apple s odhadovanou hodnotou 182,8 miliardy dolarů (meziroční nárůst 7,5 %). Druhé místo zaujímá vyhledávací gigant Google, jehož hodnota je zhruba 132,1 miliardy dolarů. Za nimi následuje Microsoft (104,9 miliardy dolarů), Facebook (94,8 miliardy dolarů) a Amazon (70,9 miliardy dolarů). Jihokorejský Samsung poskočil o tři místa s nárůstem 25 % na 47,6 miliardy dolarů. Před ním stojí jen šestá Coca-Cola s hodnotou 57,3 miliardy dolarů.
I když samotné hodnocení nemá příliš velký význam, tak může být dobrým zrcadlem toho, jaké značky jsou nejvíce populární mezi širokou veřejností. Například společnost Samsung sice v posledních letech dosahuje impozantních zisků, ale na druhou stranu je stále daleko od první trojky. Nakonec si zaslouží zmínku firmy, které mají za sebou největší „otřesy“.
Největší nárůsty zisku:
1. Netflix (35 %), 2. PayPal (33 %), 3. Amazon (31 %), 4. Google (30 %), 5. Facebook (29 %)
Největší poklesy:
1.Gillette (-11 %), 2. H&M (-8 %), 3. ESPN (-8 %), 4. HP (-6 %), 5. American Express (-6 %)
Nováčci v TOP 100:
1. Volkswagen (#90), 2. RBC (#94), 3. Uniqlo (#96), 4. PayPal (#98), 5. Dell (#99)
Nejvýraznější poklesy:
1. BBVA (#80), 2. Caterpillar (#82), 3. Target (#89), 4. Subway (#92), 9. Hershey (#94)
Zdroj: forbes.com
Domů » Články »
Honor 7S oficiálně představen [aktualizováno]
watchOS 5 aneb co si uživatelé nejvíce přejí?
Stiknutím klávesy J se přesunete na starší článek, klávesa K vás přesune na novější.
💡 Získejte Dotekománie Premium a využijte web naplno.
Komentáře