reklama

Google myslí na hráče. Zpřístupňuje své mapy pro herní vývojáře

Google myslí na hráče. Zpřístupňuje své mapy pro herní vývojáře
2018-03-18T09:30:15+02:00
• 18. 3. 2018

Google svým novým krokem potěší zejména hráče a potažmo i herní vývojáře. Rozhodnutí technologického giganta z Kalifornie spočívá ve zpřístupnění map pro herní platformu. To umožní hlavně herním vývojářům podstatně jednodušší vývoj. Teď již starý princip nebyl pro hry stavěný. Ze strany Googlu byly mapy z poloviny uzavřené, což způsobovalo problémy při vývoji. Nyní je vše jinak a tomu jsem se rozhodl věnovat tento článek.

Google Mapy hrají do karet herním vývojářům

Na bázi hry s otevřeným reálným světem je velmi známá a populární hříčka Pokémon GO, která způsobila veliký poprask v roce 2016. Hrána je však dodnes a stále si uchovává konstantní počet hráčů. A že to není malé číslo. O tom však dnešní článek není.

Google si podstatně složitějšího vývoje her s reálnou mapou světa všiml a rozhodl se situaci nějakým způsobem vyřešit. To vedlo až k několika změnám. Ty se týkají otevření platformy map pro čerpání dat v reálném čase. Dále Google nabízí nové nástroje, které vývojářům pomohou postavit hru na těchto datech.

Celá tato záležitost má zatím oficiální podporu pouze v herním enginu Unity (v něm byl stvořen Pokémon GO). Software od společnosti Google obsahuje jakýsi kit, který právě do enginu Unity „překládá“ reálnou mapu a tvoří v ní objekty dle reality. S těmi pak může vývojář libovolně manipulovat a přizpůsobit je hernímu světu.

Díky této skvělé funkci lze např. reálný hotel přeměnit na nějaké stanoviště s takzvaným „checkpointem“, udělat z něj online místo pro nákup apod.

Dle portálu engadget.com bude ale nějakou dobu trvat, než na herním trhu uvidíme nějaké hry založené na tomto novém principu. Každopádně je jasné, že díky tomuto kroku od Googlu se můžeme v budoucnu těšit na větší frekvenci her. Díky zjednodušení práce vývojáři nemusí psát tolik kódu jako dříve. Díky nástrojům, které Google poskytuje, bude vývoj také jednodušší a tím se vývojáři vyvarují možných chyb, které při programování her běžně vznikají.

Google v následném videu demonstruje, jak si vývoj her představuje a jak mapy umí krásně převést do enginu Unity:

Inu, Google nás velmi tímto rozhodnutím překvapil a zní to skvěle. Uvidíme, jak nástroje budou vývojářům vyhovovat a jak si budoucí vývoj her povede.

Zdroj: engadget.com

reklama
reklama

Jsem studentem 4. ročníku oboru informační technologie. Ve svém volném čase se věnuji psaní článků, kódování webů, vektorové grafice, občasnému hraní a hlavně své přítelkyni. Rád si pohraji i s hardwarem počítače, na který však nemám peníze.

Komentáře

Dotekománie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit

Tmavý režim