reklama

Spotify testuje nové uživatelské rozhraní aneb v jednoduchosti je síla

Spotify testuje nové uživatelské rozhraní aneb v jednoduchosti je síla
2017-12-17T09:15:00+02:00
• 17. 12. 2017

Spotify je nejpopulárnější hudební služba ze Švédska, která aktuálně testuje nový interface v režimu 3 karet –  jednodušší layout a další nové funkce týkající se grafického kabátku celé aplikace. Tato služba dělá již dlouhou dobu přírůstkové vylepšení pro své Android rozhraní.

Dle slov bývalého zaměstnance:

“Vzhledem k tomu, že jsem zde pracoval v AP, dostáváme alespoň jednu – dvě informace ohledně drobných změn měsíčně. To znamená, že změny na straně serveru A / B jsou pro nás velmi dobře známy v důsledku našeho postavení.“

V poslední době jsme dostali zprávy o testu uživatelského rozhraní, které zahrnuje novou konsolidovanou navigaci s třemi kartami, jednodušší zobrazení seznamu, větší prvky rozhraní a také návrat starého uživatelského testu.

Spotify přinese mnoho užitečných změn

Tyto změny se zdají být na straně serveru, jak je u služby Spotify obvyklé. Některé z našich zařízení jsme aktualizovali na nejnovější beta verzi, ale stále jej nevidíme. Spotify je však také známo tím, že dělá tento druh A/B testů, což je pro zajímavost klasická marketingová metoda za cílem zvýšení konverze či konverzní poměry projektu prostřednictvím změny jednoho funkčního či designového prvku.

Tento druh testování provádí již dlouho, a než změny začne provádět ve větších skupinách, tak výsledky a změny z těchto testů nikam ve finále nechodí, takže pokud změny neakceptujete a nelíbí se vám, nemusíte si dělat starosti, jedná se většinou o možnost potenciální budoucnosti oné služby.

Některé z těchto změn se již rozvíjely dlouhou dobu, avšak tato služba je dobře známá pro provádění svých rozsáhlých A/B testů při spuštění prvků rozhraní aplikace a nová obrazovka “Now Playing”, která se uvádí, je právě jednou z těchto změn. Již delší dobu dostáváme zprávy o změnách v této změně uspořádání a nejdříve jsme o ni informovali v lednu 2017.

Pokud byste chtěli prozkoumat tuto novinku sami, můžete to tak manuálně vynutit přes skladby v “Your Time Capsule” playlistu. Vypadá to velmi čistě a krásně.

Co se nové karty „Hledat“ týká, mnohem lépe využívá dostupný prostor, totéž platí o přídavných funkcích, které aplikace nabízí. Prozatím je těžké odhadnout, jak aplikace bude fungovat v praxi, protože vše, na čem musíte vycházet, jsou tyto velké ikony. Ovšem zdá se, že předem naplňují stránku s některými snadno přístupnými výsledky. Z toho vyplývá, že půjde primárně o takzvaný spořič vašeho času, samozřejmě pokud budou tyto vazby spojené s vašimi preferencemi.

V balíčku změn se nachází však ještě ten nejvýznamnější a dalekosáhlý rozdíl oproti dosavadní verzi a týká se navigace. Pět dolních karet v aktuální verzi bylo konsolidováno do tří. Je téměř zaručeno, že tímto krokem přijdeme o rychlou navigaci do funkce „rádio” a „procházet”. Toto může uživatelům přijít jako krok vedle, avšak vede to k zjednodušení aplikace. Shrnuto: nové rozhraní vypadá mnohem přívětivěji a jednodušeji pro navigaci.

Nového kabátku se také dočkala stránka „Playlist”. Ta vypadá jak méně zaneprázdněně, tak ubylo na její hustotě a tím vším působí přátelštěji. Toto však může být i problém pro lidi, kteří mají opravdu hojný počet playlistů. Opět se však jedná o věc preferencí a není to věc, která by ovlivnila striktně každého. Celkově z tohoto vychází snadnější navigace, což byl také cíl.

Některé z těchto nových změn je těžší vyřešit, aniž bychom si sami mohli hrát s novým rozhraním. Je zde nový seznam skladeb „Líbí se ti” se symbolem srdíčka, avšak nedokážeme říci, zda se jedná o nahrazení playlistu „Liked from Radio” nebo je to něco úplně nového.

Můžete si také všimnout, že se na kartě „Domů” objeví nastavení a ikony profilu, které jsou v současné době pouze ve vaší knihovně. Zdá se to nepatrně nesourodé, protože většina změn se točí okolo odstranění „nepořádku”, tedy zjednodušení aplikace, ale patrně se jedná o dobrý krok.

Spotify cílí na jednoduchost

Všechny tyto změny celkově vypadají, že je rozhraní mnohem méně zaneprázdněné s menším počtem nabídek, větších designových prvků a méně tlačítek. Zdá se, že každá stránka se snaží o co nejjednodušší přehled a tím uživateli usnadnit práci a ušetřit čas, místo toho, aby se snažila vyvést na povrch co nejvíce nabídek. Jedná se tedy jednoznačně o krok, který by mohl Spotify přivést k méně technickému publiku a rozšířit tím svojí popularitu. Může to však být i kamenem v botě pro zdatnější uživatele, protože pokročilejší a méně populární funkce budou více skryty.

Opět však platí, že se zde jedná převážně o dohady, dokud nebudeme mít tu možnost vyhrát si s novým rozhraním sami. Je možné, že se tohoto nikdy také nedočkáme. Švédská hudební služba by se tedy mohla rozhodnout, zda změny zahrnout do širšího publika. To je také důvod, proč se A/B testuje. My už můžeme pouze čekat a časem se teprve uvidí, kam se Spotify pohne.

Zdroj: androidpolice.com

reklama
reklama

Jsem studentem 4. ročníku oboru informační technologie. Ve svém volném čase se věnuji psaní článků, kódování webů, vektorové grafice, občasnému hraní a hlavně své přítelkyni. Rád si pohraji i s hardwarem počítače, na který však nemám peníze.

Komentáře

Dotekománie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit

Tmavý režim