reklama

Google zpřísňuje podmínky pro aplikace a webové stránky

Google zpřísňuje podmínky pro aplikace a webové stránky
2017-12-03T09:34:34+02:00
• 3. 12. 2017

V dnešní době se uživatelé nemusí obávat jen aplikací, které se snaží vpašovat nebezpečný kód do zařízení. Obavy jsou na místě u takových, které sbírají informace osobnějšího charakteru. Jedná se o velmi cenný obchodní artikl v dnešní době. Právě proto nyní Google zpřísňuje podmínky.

Google „zakázal“ reklamy na obrazovce uzamčení

Google upravil podmínky a jednoduše konstatoval, že aplikace nesmí jen tak sbírat data, která nejsou potřebná pro chod aplikace či služby. Stanovil i lhůtu 60 dnů, během které musí vývojáři upravit své výtvory, jinak zasáhne. Na celé změně je zajímavé, že nové podmínky se týkají i aplikací, které se distribuují i mimo Obchod Play.

Podmínky se například týkají i sběru dat při odesílání zpětné vazby nebo hlášení pádu aplikace. Vývojář nesmí například odesílat seznam instalovaných aplikací v zařízení bez vědomí uživatele. Pakliže bude chtít taková data, musí uživateli vysvětlit, k čemu je potřebuje. Taktéž musí mít výslovný souhlas uživatele, že může dojít k odeslání těchto informací.

To samé se týká i dat, která nejsou potřebná pro chod. To by se mohlo týkat i třeba aplikace na tapety, která chce získat telefonní číslo uživatele. Jelikož tento údaj není potřebný pro správnou funkčnost, tak musí vývojář získat souhlas a taktéž vysvětlit, k čemu to potřebuje.

Pakliže tak vývojáři neučiní, systém ochrany Google Play Protect začne uživatele varovat před aplikacemi porušující podmínky.

Změna se týká i webových stránek. Pokud uživatel navštíví web poskytující škodlivou aplikaci, ihned se objeví výrazné varování, které upozorní návštěvníka před potencionálním nebezpečí. Nová pravidla spadají pod systém Google Safe Browsing.

Zdroj: phonearena.com

reklama
reklama

Přemysl Vaculík

Androiďák, šéfredaktor, tvůrce @dotekomanie a +dotekomanie.cz. Také milovník adrenalinových sportů, na které nemá čas.

Komentáře

Dotekománie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit

Tmavý režim