reklama

ARM posune displeje na zcela novou úroveň

ARM posune displeje na zcela novou úroveň
2017-11-02T11:00:53+01:00
• 2. 11. 2017

Den ode dne se obsah, který vidíme na obrazovkách svých smartphonů, stává čím dál více komplexnějším a schopnost vidět perfektní obraz v různých podmínkách se může zdát jako výzva. Ať už se jedná o virtuální realitu, či přehrávání HDR videí, kvalita obrazu je rozhodující.

Společnost Arm uvádí inovativní technologie pro mobilní telefony

První z těchto technologií je již zmiňovaná virtuální realita, která díky blízkosti očí k zařízení potřebuje větší počet pixelů, aby nedošlo k zhoršení kvality. Dále je pak potřeba přibližně 120 snímků za sekundu, aby se snížila celková latence a aby byla dosažena nižší persistence na LCD VR panelech. Bezprecedentní „upside to pixel“ propustnost je pak řádově větší, než u non-VR aplikací. Největší výzvou mobilních zařízení je pak náročnost na spotřebu baterie a datové propustnosti.

Další je HDR (vysoko dynamický rozsah). Jde o klíčovou technologii pro větší věrohodnost fotografií. Dodává více realistický obraz s lepšími barvami a jasem. Požadavek pro přehrávání HDR obsahu jak na HDR, tak také na SDR displejích je pak největší výzvou pro subsystémy.

Třetí a předposlední je tzv. multi-window. Tato funkce umožňuje běh více aplikací najednou na sdílené obrazovce. Dále se tato okna dají škálovat a rekonfigurovat, a to v závislosti na omezení aplikace a systému. V rámci systémového designu není zajišťování použití funkce multi-window vůbec jednoduché.

Posledním aspektem je rozmanitost panelů. Paleta panelů a rozhraní, která musí být podporována se den ode dne rozšiřuje a s přicházejícím komplexnějším obsahem musí být optimalizován i vztah mezi aplikačním procesorem a panelovými drivery. Jak u SDR, tak i u HDR, pokud je médium schopné zobrazit správné živé barvy a čistý obraz, musí displej zobrazit obsah co nejvěrohodněji.

Komeda jako název pro evoluci

Komeda má představovat nový základ pro plně integrovaný displej a skládá se ze tří komponentů společnosti Arm, těmi jsou Mali-D71, CoreLink MMU-600 a Assertive Display 5.

„V roce 2016 jsme vydali Arm Mali-DP650 a získali Apical, a tak jsme přidali asertivní displej do naší sbírky. Výzva VR, HDR a multi-window však potřebovala úplně nový přístup, a proto jsme vytvořili novou architekturu. Nazvali jsme ji Komeda…“ prohlásil zástupce společnost Arm.

Prvním komponentou je čip Mali-D71. Podle společnosti má mít ideální výkon pro VR, tedy 4k rozlišení při 120 snímcích za sekundu. Snižuje pracovní zatížení pomocí kompozic, rotací a vysokokvalitního škálování. Toto vše se děje ještě před odesláním dat na obrazovku, což znamená, že GPU nemusí být vůbec zahrnuto do procesu. Dále má mít jednotka až dvojnásobný výkon a čtyřnásobnou toleranci latence, než DPU předchozí generace. Během operací v side-by-side módu může Mali-D17 dosáhnout až dvojnásobné propustnosti.

Bezpečný a účinný chod dat má zajišťovat CoreLink MMU-600. Arm se u této MMU zaměřil na integraci specializované verze Corelink MMU-600 s Mali-D17. Toto spojení vedlo k 55% úspoře místa a 50% zlepšení latence, díky vynechání MMU latence z real-time zpracování. Další a velmi závažný problém, který má komponenta řešit, je bezpečná ochrana obsahu.

Technologie Assertive Display 5 staví na zlepšení vnímání paprsků světla jeho předchůdce, dále nabízí vylepšené barvy a gamut v kombinaci s vylepšenou úsporou baterie. Displej dokáže prezentovat HDR obsah na kterémkoliv z displejů, čímž přináší požitek HDR i na SDR displejích. Dává si také záležet na okolním světle, přičemž poskytne lepší zobrazení tmavších částech obrazu.

Tyto tři komponenty tak spolupracují, aby přinesly inovativní řešení pro disruptory dnešních displejových technologií. Mají vylepšovat uživatelské zkušenosti, posílit dobu baterie a nabídnout nejlepší zážitek z VR a HDR

Zdroj: community.arm.com

reklama
reklama

Student informačních technologií.

Komentáře

Dotekománie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit

Tmavý režim