reklama

Zkušenost se servisem OnePlus

Zkušenost se servisem OnePlus
2017-10-23T10:59:23+02:00
• 23. 10. 2017
13

Společnost OnePlus si našla své místo na trhu s mobilními telefony. Do této chvíle se drží jednoduché strategie – nabízí vždy jen jeden model v několika variantách. Firma umí nabídnout mobil s dobrým poměrem ceny a výkonu. Respektive si můžete zakoupit velmi dobře vybavené zařízení s nízkou cenou.

Kromě specifikací, kvality zpracování a softwarové podpory záleží hodně i na tom, jak se starají o své zákazníky, pakliže potřebují pomoc nebo servis svého mobilu. U redakčního smartphonu OnePlus 5 došlo k poškození krycího skla zadního duálního foťáku. Díky tomu jsme dostali příležitost si ověřit, jak probíhá servis u OnePlus.

První kontaktování

Nehoda se stala v neděli 8. října, kdy zařízení spadlo na kovovou konstrukci křesla tak nešťastně, že došlo k prasknutí krycího skla u zadního duálního foťáku. Náraz z boku prohnul ochranný kovový rám, což způsobilo přesunutí síly do boku skla. To nevydrželo a prasklo.

V první řadě došlo ke kontaktování podpory na stránkách OnePlus, konkrétně na chatu. Dotazu se ujmul zaměstnanec výrobce a odpověděl na základní otázky, co se týče servisu. Po odeslání fotografie zachycující poškození mě operátor informoval, že nelze uplatnit reklamaci a doporučil servisní zásah.

Zajímala mě předběžná cena, přičemž se mi dopřálo odpovědi, že by oprava měla stát do 80 eur, což je v přepočtu necelých 2100 Kč. Ač se jedná o vysokou sumu za malé sklíčko, tak jsem ji respektoval. OnePlus totiž nepoužilo jen tak běžné sklo, jedná se totiž o safírové, které nabízí jednu z nejvyšších tvrdostí a lépe odolá běžným škrábancům.

Operátor mě navedl, co bych měl udělat, aby mohlo dojít k servisnímu zákroku. Vše je řešeno skrze webové stránky, kam se musíte přihlásit. Komunikace probíhá v anglickém jazyku.

Žádost o servis

Na webových stránkách jsem se přihlásil ke svému účtu a rovnou jsem zamířil do kategorie My Orders (Mé objednávky). U zakoupeného zařízení je k dispozici tlačítko Service request. Po kliknutí následuje velmi jednoduchý formulář, kde vyplníte typ servisního požadavku, popíšete problém a můžete přiložit dokumenty, fotografie, a dokonce i videa.

V mém případě jsem vybral opravu a dodatečně jsem zvolil ještě zařízení, kterého se servis bude týkat. Popsal jsem problém a přiložil fotografii. Následně jsem vyplnil svou adresu. Po všech krocích jsem měl vytvořený servisní požadavek.

Doprava

Byl jsem mile překvapen, že veškeré náklady na dopravu budou hrazeny společností OnePlus. Po zadání servisního požadavku mi přišly emaily, skrze které jsem si měl naplánovat vyzvednutí mého smartphonu. Přepravu zajišťuje UPS a skrze jejich formuláře jsem vytvořil požadavek na vyzvednutí OnePlus 5 na středu 11. října.

V pondělí 9. října mě ale překvapil telefonát od UPS, že si jedou vyzvednout balík. Bylo mi sděleno, že společnost objednala přepravu už na pondělí. UPS jsem vysvětlil, že to nepůjde kvůli mé časové vytíženosti, oni ochotně respektovali vyzvednutí až ve středu. V kýžený den přijelo UPS v čas, v který jsem si stanovil, za což mohu tuto firmu pochválit.

Přibližně po 24 hodinách od vyzvednutí jsem byl informován, že balík dorazil do servisní společnosti CTDI v Polsku. Následně mi servis odeslal informaci o přijetí mobilu a také odkaz, kde mohu sledovat prováděné kroky.

Servisní zásah

Společnost CTDI mě ještě ten den informovala o problému, který byl hlášen, a poslali mi finanční odhad celé opravy. Byl jsem překvapen, když mi bylo sděleno, že oprava bude stát necelých 25 eur, což je třikrát méně, než by bylo hlášeno na chatu podpory OnePlus.

Zaplatil jsem platební kartou skrze službu PayU (působí i v Česku) a bylo mi sděleno, že oprava bude trvat 2-3 dny. Počítal jsem tedy s tím, že by mobil mohl dorazit přibližně do jednoho týdne.

Vrácení mobilu

Ve středu 18. října mě CTDI poslalo zprávu, že oprava byla provedena a mobilní telefon odesílají skrze UPS na mou adresu. Než došlo k zaevidování balíku, byl již čtvrtek. V pátek 20. října mi přepravní firma dovezla balík s opraveným mobilním telefonem.

Došlo jen k opravě kýžené části a nijak nebylo manipulováno s OnePlus 5. Na přední straně zůstala ta samá ochranná fólie, jakou jsem tam měl a záda stále kryla dBrand nálepka. Mobil nevykazoval jakékoliv poškození navíc a ochranné sklo bylo vyměněno. Menší poškození z nárazu do kovové hrany kolem foťáku zůstalo, ale došlo k mírné korekci ze strany servisu. Foťák pracuje zcela normálně.

Celkově hodnotím tento typ podpory velmi kladně. Cenu za opravu považuji za adekvátní a bylo jen potěšující, že výrobce nese náklady na dopravu. Nedokáži si představit, pokud by použil Českou poštu, a ani neumím odhadnout, jak dlouho by trvalo, kdyby OnePlus využívalo služeb nějaké české firmy pro servis. O všem jsem byl informován a celý postup se dá vyřídit z pohodlí domova bez většího stresu. Za mě OnePlus dostává pochvalu, aspoň v tomto případě.

reklama
reklama
reklama
Samsung Galaxy Note10

Přemysl Vaculík

Androiďák, šéfredaktor, tvůrce @dotekomanie a +dotekomanie.cz. Také milovník adrenalinových sportů, na které nemá čas.

Komentáře

Pavel Minárech

21. 2. 2019, 18:22

Mám čerstvou zkušenost se servisem. 19.02.2019 ve 21 hod. řešena reklamace telefonu Oneplus 3T (v záruce do 04.2019) přes oneplus chat. následující den t.j. 20.02.2019 v 11 hod. telefon vyzvednut společností UPS. Doručeno do servisu v Polsku dne 21.02.2019 v 13:30 hod. Téhož dne v 16:40 hod. telefon odeslán opravený zpět. Zítra tj. 22.02.2019 mi dojde domů. Jsem nadšený, luxusní spolupráce.
Doprava a oprava – vše zdarma!!!!!!!!

Karel Straka

24. 10. 2017, 21:36
Android aplikace

Mám dvě zkušenosti se servisem OnePlus. U prvního OP3 odesláno do ctdi s nízkou hlasitostí sluchátka při hovoru a zpět byl přibližně za týden. U druhého OP3, problém s ostřením foťáku odesláno do arvata, zpět byl za 5 dní.

Jediná nevýhoda je, že si OnePlus řídí záruční/pozáruční opravy plně samo a má nasmlouváno vícero servisů. Tím pádem člověk nemůže jen tak osobně když má servis v okolí telefon zanést na opravu. Např. já když si objednám záruční opravu, tak mi doporučí Polské CTDI, ale přitom další autorizovaný servis (VSP Data) mám téměř za barákem, oprava by tím pádem mohla být i na počkání.
Co vím, tak autorizaci OnePlus má Arvato, VSP Data a CTDI, záleží vždy na aktuálním uvážení dotyčného na OnePlus podpoře, kam opravu přesměruje.

Vašek Veselý

23. 10. 2017, 18:16

Já mám bohužel přesně opačnou zkušenost. Chtěl jsem 10. srpna odeslat OP3 na opravu kvůli nefunkčnímu zaostřování zadního fotoaparátu. Mobil měl odejít do servisního střediska Arvato v Praze a přepravu mělo zajistit DHL. OnePlus ale v dokumentech uvedl importní místo exportního účetu střediska, takže DHL nemohlo zásilku převzít, protože v rámci ČR není možné přepravovat na importní účet. Snažil jsem se to s nimi řešit od 13. srpna a nikdo mi nebyl schopný pomoct. Několikrát jsem volal na DHL, snažil se od nich zjistit ten správný kód, středisko jich má bohužel několik, takže mi nebyli schopní poradit, volal jsem do servisního střediska, kde se se mnou odmítli bavit a odkázali mě zpět na podporu OnePlus. Ti mi mezitím poslali asi 4x nové dokumenty pro objednávku vyzvednutí DHL, pokaždé s tím chybným účtem. Na DHL už věděli že nemají jezdit protože mi volali tolikrát, že jsem je znal všechny jménem. 3. září jsem odjížděl na dovolenou s nefunkčním foťákem, který jsem provizorně zprovoznil magnetem, o 400 chudší z volání na infolinky a vzteklej z jejich neschopnosti, od té doby jsem je nekontaktoval, čekám až foťák odejde úplně a budu to řešit znovu…

No vidíš.
A kdybys to po prvním zádrhelu poslal sám, už bys ho měl dávno opravený a stálo by Tě to max 130,- na poštovném.
Sice bys platil, ale ne 400,- Kč.

Jiří Peterka

23. 10. 2017, 17:54

Díky za přínosný článek.

Karel Čapka

24. 10. 2017, 21:24

Máte námět na nějaký další, který takto vybočuje z řady? :)

Takovyhle clanku vice. Ono si pak clovek rozmysli jaky telefon si koupi. V dnesni dobe byt jen den bez telefonu ja fakt peklo. Takze cim driv mate opraveno tim je to lepsi. A pokud jeste usetrite na nakladech na dopravu a zvlaste u pozarucnich oprav tak je to jeste lepsi.

„Nedokáži si představit, pokud by použil Českou poštu, a ani neumím odhadnout, jak dlouho by trvalo, kdyby OnePlus využívalo služeb nějaké české firmy pro servis.“

Ale no táák!
Když jsem měl HTC Desire tak jsem byl nucen ho taky jednou poslat do servisu. VSP data, se jmenoval.
Byla to záruční oprava a ačkoli taky nabízeli vlastní dopravu já ho poslal sám Českou Poštou. Nemusíte mi věřit, ale odesílal jsem ho v útery a už v pátek týž týden byl doma. Výměna záklakdní desky, vyměnili akumulátor (nemuseli) a přibalili ochrannou fólii na displej.

Přemysl Vaculík

23. 10. 2017, 12:35

Tento článek je o zkušenostech, a to se týká i jiných služeb. Ano, Česká pošta může někdy doručit balík dle pravidel, ano, některé české servisy vše zvládají, ale například poslední tři zkušenosti s poštou byly hrozné. A to nepočítám, když jednou předali tablet na recenzi za 20 000 první osobě, kterou našli v dané ulici.

Nejen pošta, zažil jsem případ, kdy DPD kurýr doručil balík na parapet a podepsal se za příjemce.. Chyby dělají všechny kurýrní společnosti.. vše je o přístupu daného pracovníka

Stefan Kubena

23. 10. 2017, 11:20

Ja som par tyzdnov dozadu riesil reklamaciu OP 3T, prestal mi zaostrovat fotoaparat. Najskor som to riesil s podporou, ti po mne chceli, aby sa mi pripojili na moje PC a urobili flash firmware, s tym som pravdaze nesuhlasil, to som uz skusal a nepomohlo. Tak som v piatok spravil ticket na opravu, v pondelok prisiel DHL kurier, odoslali to do servisu do ciech – Stochov, v piatok v ten isty tyzden som ho mal kurierom dovezeny naspat, opraveny, naklady 0 :)

ulyxes merou

23. 10. 2017, 11:05
Android aplikace

Reklamoval jsem jednou OP3 a musím říct „klobouk dolů“. Rychlé a spolehlivé.

Dotekománie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit

Tmavý režim