reklama

HTC opět ve ztrátě, optimismus však neztrácí

HTC opět ve ztrátě, optimismus však neztrácí
2017-08-17T07:51:05+02:00
• 17. 8. 2017

HTC minulý týden oznámilo své finanční výsledky za druhé čtvrtletí tohoto roku. Příjem klesl, ztráta oproti tomu klesla, i tak se však drží přes hranici dvou miliard tchajvanských dolarů. Společnost však věří, že trend oddlužování udrží i nadále.

HTC logo quietly brilliant

Snížení rozpočtu na marketing zabralo

HTC vykázalo ve srovnání s loňským druhým čtvrtletím nižší příjem, a to dokonce o dvě miliardy tchajvanských dolarů. Pozitivní však je, že nižší příjem neznamenal menší profit. Společnost sice měla vloni ve Q2 18,9 miliardy tchajvanských dolarů příjem, ale její výdaje byly na tolik vysoké, že ztráta činila 4,2 miliardy tchajvanských dolarů.

V letošním druhém kvartále však HTC dokázalo seškrtat výdaje a ztráta tak klesla oproti loňskému srovnávanému období o rovné dvě miliardy dolarů. Letošní příjem ve druhém čtvrtletí činil 16,3 miliardy, což skoro o tři miliardy méně než loni. HTC se poučilo z chyb a snížilo rozpočet v kategorii prodejního marketingu.

Snižovat peníze v oblasti, která je zodpovědná za prodej hlavního artiklu firmy, a tedy tvoří následně největší příjem společnosti, je paradox. Avšak HTC se tento krok vyplatil. Oproti srovnávané části roku 2016 byly výdaje u této položky o jednu a půl miliardy nižší. Díky tomu se z celkového příjmu odečetlo méně peněz. HTC se daří i bez více finančně podporovaného marketingového oddělení získávat více peněz na jedné prodané jednotce. V současnosti je tzv. operating margin na – 13 %, což znamená, že firma prodejem jednoho kusu zboží ještě musí doplácet 13 % z jeho ceny na jeho vývoj/výrobu/prodej/opravu.

Oproti předchozím obdobím však tato hodnota rostla z – 22,5 % v Q2 2016 na současných – 13 % ve Q2 2017. Tchajvanská firma ve své zprávě bohužel uvádí výsledná čísla pod pojmem operating profit, který nezahrnuje ještě další nutné výdaje, jako jsou daňové poplatky. Reálné číslo dluhu HTC je tedy ještě vyšší.

Zdroje: media.corporate-ir.net, androidheadlines.com

reklama
reklama

Karel Čapka

Třiadvacetiletý absolvent žurnalistiky na Filozofické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci. Zajímá se o moderní technologie, sociální sítě a má rád focení. Vždy si najde chvilku na čtení a baví ho učit se novým věcem. Zajímají jej dějiny, politika, geografie, Formule 1 a vlastně ode všeho něco.

Komentáře

Dotekománie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit

Tmavý režim