Youtube zavádí lepší statistiky pro 360° videa

Youtube zavádí lepší statistiky pro 360° videa 2017-6-19

Google vydělává peníze hlavně díky reklamám, která jsou dostupná u obsahu, který netvoří, pokud se bavíme o internetových službách. Aby mohly bát reklamy účinnější, je zapotřebí sbírat neuvěřitelné množství dat o uživatelích služeb. Následně tvůrci obsahu mohou na jejich základě optimalizovat svou tvorbu, což vede k vyšším výnosům. Youtube není výjimkou. I zde je zapotřebí lepších analytických nástrojů.

I z tohoto důvodu Youtube zavádí novinku, která se týká VR obsahu a 360° videí. Právě u tohoto typu lze poměrně jednoduše analyzovat, na co se divák nejvíce zaměřuje. Na základě dat lze pak vytvořit „heatmapy“, které graficky zobrazují místa, o které se divák nejvíce zajímá. Díky tomu tvůrce obsahu dostane zpětnou vazbu, které místo nebo část videa patří mezi zajímavější a které ne.

U běžných videí toho nelze dosáhnout, aspoň ne bez speciálního softwaru a webkamery. Youtube zpřístupní heatmapy u videí, která mají více než 1000 zhlédnutí. Zároveň dochází ke spuštění nového programu pro tvorbu 360° videí a VR obsahu.

Přemysl Vaculík

Androiďák, šéfredaktor, tvůrce @dotekomanie a +dotekomanie.cz. Také milovník adrenalinových sportů, na které nemá čas.