reklama

Facebook připravuje Surround 360 kameru na natáčení VR videí, konkuruje kameře Ozo od Nokie

Facebook připravuje Surround 360 kameru na natáčení VR videí, konkuruje kameře Ozo od Nokie
2017-03-10T07:20:13+02:00
• 10. 3. 2017

Facebook není jen sociální síť, jde o velikou firmu, která podniká ve všech možných oblastech spojených s internetem. Například se pustil do oblasti virtuální reality, když koupil společnost Oculus a začal vyrábět zařízení Oculus Rift. Loni se, stejně jako konkurence Nokia, pustil do výroby kamery pro virtuální reality s názvem Surround 360.

8K 3D 360° video

Přesně takové parametry videa nabízí připravovaná VR kamera s názvem Surround 360, která má hodnotu 30 000 dolarů, tři čtvrtě milionu korun českých. Konkurence k této kameře je Ozo od Nokie, která však stojí 45 000 dolarů, v přepočtu 1 100 000 korun českých. Surrond 360 disponuje 14 kamerkami, které mají široký úhel záběru a jsou po celém obvodu kotouče, který vypadá trochu jako mytické UFO. Na horní a spodní části jsou navíc dvě rybí oka, která umožňují vznik 360° obrazu.

Kamera není zatím možná ke koupi, ale Facebook nabízí na stránkách GitHubu návod na to, jak si ji vyrobit se vším všudy. Samotná mechanická práce by měla zabrat čtyři hodiny a nastavení systému by mělo zabrat několik dalších, záleží na problémech, které se vyskytnou. Facebook právě na konci února uvolnil zdroje kódy pro VR kameru a je nyní ho možné upravovat dle libosti a případné změny poslat ke schválení přes již zmíněný GitHub.

Výsledná kvalita obrazu nabízí čtyři možné výstupy a to 4K, 6K a 8K. Video je poté možné sledovat například v brýlích Oculus Rift a to nejen ve 360 360°zobrazení, ale i ve 3D. Kamera je určená hlavně pro profesionální filmařskou produkci. Pokud se tato 360°3D 8K technologie nestane slepou vývojovou uličkou, můžeme se za pár dekád těšit na přeměnu kin z 2D zobrazovací plochy na kina uzpůsobená pro sledování takových typů filmů a videí.

Podívejte se na video, které podrobněji popisuje, jak VR kamera pracuje.

Zdroje: facebook360.fb.com, code.facebook.com

reklama
reklama

Karel Čapka

Třiadvacetiletý absolvent žurnalistiky na Filozofické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci. Zajímá se o moderní technologie, sociální sítě a má rád focení. Vždy si najde chvilku na čtení a baví ho učit se novým věcem. Zajímají jej dějiny, politika, geografie, Formule 1 a vlastně ode všeho něco.

Komentáře

Dotekománie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit