LG G4 – Objevily se potíže, které vaše zařízení znefunkční [aktualizováno]

LG G4 – Objevily se potíže, které vaše zařízení znefunkční [aktualizováno] 2016-3-14

Aktualizace 14. 3.

Oficiální mediální zastoupení pro Českou republiku mlčí. Nicméně se nám podařilo získat alespoň nějaké informace, které pochází z oddělení LG. Za znefunkčněním telefonu s velkou pravděpodobností stojí vadná součástka dodávaná SK Hynix. Další informace byly spíše obhajující, takže nebudeme zbytečně šířit „drby“.

Pokud celou aféru shrneme, LG se zachovalo správně a v případě této poruchy nechává vyměnovat základní desky s nejnovější revizí, které by se chyba týkat neměla. Většina zařízení je opravována v autorizovaném servise Britex.

Co se nám však příliš nelíbí je to, že pokud jste si odemkli bootloader, pravděpodobně s reklamací neuspějete, i přestože se jedná o hardwarovou chybu. Reklamace by měly být vyřízeny i při odemčeném bootloaderu, protože se jedná o hardwarový problém nesouvisející se softwarem (dle legislativy).

Aktualizace 15. 2.

Podle ohlasů uživatelů z celého světa se začaly objevovat problémy i na základních deskách s revizí 1.1. Je velmi důležité zkontrolovat trojčíslí, které se nachází na boku balení.  Pokud jsou na krabičce první tři čísla před písmeny S/N 504, 505, 506, 507, 508 a 509, pak jste touto chybou ohroženi i vy a vaše G4 může spadnout do neopravitelného bootloopu také.

Kontakovali jsme LG pro Českou republiku. O jejich vyjádření vás budeme informovat.

Původní článek 12. 2.

Patříte mezi spokojené uživatele LG G4? Nemůžete si jej vynachválit? Pak je pro vás zatím vše v pořádku. TOP modely G4 totiž začaly řekněme „umírat“ po celém světě. Jak je to možné?

maxresdefault

Problém se týká všech telefonů prodaných do měsíce září loňského roku. Po několika měsících nastane stav, kdy se telefon vypne a upadne do tzv. Bootloopu. Jedná se o režim, kdy telefon zapnete a při animaci LG se systém neustále dokola restartuje. Mobil se vám nepodaří opravit, ani pokud patříte mezi velmi zkušené uživatele. Přestane fungovat i možnost přehrání softwaru, telefon totiž nenajíždí ani do download mode a nereaguje na pokusy o spuštění do recovery módu.

img_phone

Po každém zapnutí jde telefon vypnout pouze vytažením baterie. Na internetu se v posledních měsících tyto případy objevují často a takto postihnuti jsou zákazníci LG z celého světa (včetně českých uživatelů s H815). Týká se to všech typů LG G4.

lgg4vsiphone6-build

Většina zařízení zemře po zhruba 6 měsících. Mému se to stalo po 6 měsících a 6 dnech. LG se po nátlaku a peticích uživatelů k danému problému nakonec vyjádřilo zahraničnímu serveru. Uznalo, že se jedná o hardwarový problém a daná zařízení bude vyměňovat, anebo alespoň vymění základní desku. Pokud jste si své G4 zakoupili do září 2015, pak byste si měli dávat záležet na zálohách, protože je velmi pravděpodobné, že se daná věc stane i vám. Reporty přichází z obou verzí Androidu 5.1 i nejnovějšího Marshmallow. Předvídat umření telefonu není pro tuto chvíli možné.

Jestliže máte na krabičce napsánu revizi 1.1, pak je vše v pořádku a tato chyba byla na těchto novějších základních deskách opravenaJaký máte na danou situaci názor vy?

Lukáš Guhl

Student Vysoké školy IT. Fanoušek operačních systémů Android, iOS a všech mobilních zařízení celkově. Testuje pro čtenáře desítky aplikací týdně, které doporučuje ve svém seriálu Dotekománie doporučuje. Často lidem zdarma opravuje telefony a rád šíří informace o skvělých fintách pro Android. Na svém G+ profilu často zvěřejňuje tipy a vychytávky včetně slevových kódů a slev obchodů.

andrea_2

29. 6. 2017, 17:02:03
reply

Připojuji se k uživatelům, kterým telefon umřel. Vydržel 13 měsíců. Bohužel prakticky po záruce, jelikož byl kupován na firmu, kde je poskytována záruka jen 12 měsíců. Nevíte někdo, kolik by stála oprava mimo záruku, zda se to vůbec vyplatí? Předem děkuji za odpověď.

lenka_3

29. 6. 2017, 15:39:53
reply

Tak uz i ja. Telefon mam 8 mesicu a najednou umrel a to doslova. Nejdrive se porad vypinal a ted uz jen cerny display. Mam serii SN/610. Mrzi me, ze se k tomu LG stavi takhle. Mam uz 4 telefon od LG a velika spokojenost a ted tohle. Pujdu reklamovat,ale nejradsi byc penize zpet a jiny telefon. Kdyz ctu kolika lidem se to uz stalo a opravy nepomahaji. Za ty penize…..

Radoslav Spišiak

19. 5. 2017, 9:18:05
reply

…takze uz mi prisla odpoved zo servisu LG.
Zaruka pada, lebo v telefone bola voda co prilozili i dvoma fotkami.
Navrhli mi opravu za 220e.
Telefon som nikdy vo vode nemal a ani nebol v zvlast vlhkom prostredi.
Spotene telo, vlhke veci ci podobne.
Vizualne ako novy.
Proti beznej vlhkosti na vzduchu“ by mal byt stavany.
Neverim tomuto vyjadreniu.
Beriem to ze nechcu vracat peniaze,ci v zakonnej zaruke menit vadny diel ci cely telefon.

Radoslav Spišiak

3. 5. 2017, 13:36:41
reply

Mal som Lg g 3, hned na druhy den mi ho vymenili za novy, vada v posielani sms. Ten dalsi novy mi po necelom roku zomrel“. Vratili mi peniaze. Kedze bol tel dobry, zobral som novsi model LG G4. Je z tej vadnej serie. Je 8my mesiac co ho mam a mi zamrzol a zdochol. Zaplo sa LG napis, no po chvili uz nic. Kaput. Poslany na reklamaciu.
Len som zvedavy ze ak nevratia peniaze a vymenia komplet creva telefonu, co je vlastne zaklad telefonu, ci mi daju zaruku od nova tj 2 roky, alebo bude zaruka len pokracovat. Co je dost nefer.

Tereza Černohubá

22. 3. 2017, 13:01:20
reply

Taky mám stejný problém, telefon půjdu zkusit reklamovat. Lze nějak vytáhnout z mobilu data?
Díky za odpověď

Marek Pridal

7. 3. 2017, 16:11:32
reply

510SN a je v servise. vady: nefunkcne bezdrotove nabijanie – fungovalo s dokupenym zadnym krytom par mesiacov, potom v mobile nieco zaskvrcalo a koniec. ale mobil slapal dalej, tak som nereklamoval, potom prilozena nabijacka prestala rychlo nabijat.. doslova nestihala dobijat, ked bol mobil zaroven zapnuty. o nieco neskor sa na displeji zacali objavovat duchovia- vypaleny displej.. ostavali vidiet ikonky indikacne a podobne… a ked mobil z nicoho nic sa zacal dokola restartovat pred tyzdnom, tak som ho zaniesol operatorovi na reklamaciu. zatial cakam aky bude vysledok.

ales_2

27. 2. 2017, 13:37:30
reply

LG G4 koupeno v T-Mobile 17.05.2016, S/N začíná 510 a taky umřel…Reklamace v Britex a po prvním spuštění jsem se nedostal ani přes nastavení telefonu, několik samovolných restartů a pak zamrzl, tak fakt nevím, píší v protokolu že byla výměna systémové desky. Jde znovu na reklamaci.

michal_11

22. 2. 2017, 16:45:05
reply

Mám stejný problém, po nějakém roce a měsíci se telefon dokola restartuje, občas se zapne, přihlásím se a za 30 sekund se sekne a znova restartuje.

Karloska Bel

12. 2. 2017, 23:32:54
reply

LG G4 mám už rok a 17 dní a také mi „umřel“, jediné co by mě zajímalo, jestli uznají reklamaci mobilu, uznali ji někomu?

lukas_7

14. 1. 2017, 19:35:47
reply

Zdravim, mam stejny problem,taky jen logo LG, jen se serii S/N 404. Je mozne ze to postihuje i tyhle serie? Diky za odpoved.

Marek Pridal

12. 1. 2017, 15:21:46
reply

Tak i na mě začátkem prosince došlo. Psal jsem sms a najednou konec. Prodejce telefon do 30 dní nestihl opravit, takže mi byly vráceny peníze. Akorát mám teď dilema, který mobil koupit. LG G4 byla super (až na baterku). Jinak jsem mobil kupoval v březnu 2016 a byl ze série 506.

Marek Pridal

25. 12. 2016, 8:07:18
reply

Také já jsem se připojil mezi nešťastníky. Telefon se na mě usmíval pod vánočním stromkem, následovalo rozbalení, zapnutí, přihlášení k účtu a čekání na instalaci aktualizací. Potom restart a….. už jen nekonečné logo LG a blikající modrá dioda. Nepomohl ani „trojhmat“ do továrního nastavení. Po přečtení všech komentářů mě zaráží, že Alza prodává již několik měsíců profláklé série s počátečním trojčíslím 507, což je právě můj případ – koupeno 20.12.2016. Asi odněkud dostali velice výhodnou zásilku nových telefonů. Takže pozor, stále se na našem trhu vyskytují tyto problémové série.

Jiří Bobalík

22. 12. 2016, 20:22:38
reply

Tak už jsem se stal taky členem, kterému G4 znenadání odešla do věčných lovišť.

včera přestala reagovat a po vyndání baterie a opětovném zapnutí najede pouze logo LG a donekonečna se načítá.

Je tomu přesně rok a asi 10 dní, co byl zakoupen u MobilPohotovosti, tu jsem dnes navštívil a telefon reklamoval. Technik okamžitě věděl, o čem je řeč a telefon reklamoval s tím, že bude vyměněna základní deska.

Jakub Málek

19. 12. 2016, 19:49:45
reply

Mimochodem, má někdo z vás potíže s tzv. Image retention? Mně po zahřátí přístroje displej na šedém podkladu zrůžoví. někdo z vás tuto vadu reklamoval?

martin_11

19. 12. 2016, 19:26:47
reply

Tak mně už taky umřel, koupeno 11/2015, a teď budu dva měsíce čekat než vyřídí reklamaci.

Jakub Málek

19. 12. 2016, 19:47:09
reply

Na vyřízení reklamace má přeci prodejce 30 dní. Člověk má alespoň čas popovídat si s rodinou. Mně to prospělo. 😊

martin_11

19. 12. 2016, 19:53:09
reply

Já vím, ale teď se to protáhne kvůli svátkům. To máš pravdu, bude aspoň chvíli půst a vánoce bez mobilu.

Marek Pridal

12. 1. 2017, 15:27:58
reply

Vánoce nevánoce, 30 dní je včetně víkendů i svátků. Prodejce vám telefon musí dát nejpozději 30. den. Pokuď 30. den je neděle či svátek, tak byste měl mít telefon připravený 31. den. Pokuď se tak nestane, máte právo odstoupit od kupní smlouvy a musí vám být navráceny peníze.

Lukáš Vymětal

29. 11. 2016, 14:24:02
reply

Přesně rok po koupi přestal fungovat. Běžné brouzdání, zaseknutí, vytažení baterie a bootloop…

Klokan SonKomentář vložen skrze mobilní aplikaci

13. 11. 2016, 19:18:28
reply

za jak dlouho vam opravili telefon? me zdechnul po 16 mesicich. polozil jsem i otazku na coi na co mam narok u druheno kdyby chcipnul po zaruce

martin_1

7. 11. 2016, 8:23:26
reply

A mám to. Včera z ničeho nic se začal restartovat a to pořád dokola, na displeji pouze logo LG a nereaguje na nic. Není možné s ním něco udělat. Koupeno v 11/2015. Takže jdeme reklamovat.

Michal Smítka

4. 11. 2016, 17:53:03
reply

Oprava provedena výměnou základní desky v Britexu.

Helena Molnárová

2. 11. 2016, 7:09:39
reply

Dobrý den, telefon jsem koupovala 1/2016 v létě začal zlobit. V 10/2016 jsem šla reklamovat (mám S/N505) vůbec se s námi nebavili, protože mám prasklý roh telefonu, spadnul mi, tím pádem je vše vyřešeno. Spadnul mi až po té co už špatně fungoval…

Lukáš Guhl

2. 11. 2016, 7:50:23
reply

Rozhodně bych se nenechal odmítnout. Jedná se o vadu, se kterou jste telefon koupila, takže se na to vztahuje záruka i kdyby byl displej popraskaný kompletně.

Helena Molnárová

28. 11. 2016, 19:42:36
reply

Dobrý večer,
Záruční oprava byla odmítnuta z důvodu porušení záručních podmínek LG, přístroj nesplňuje předpoklady a podmínky pro provedení záruční opravy. Reklamovaná vada má přímou souvislost s poškozením, opravu lze řešit pouze nezáručně. Vráceno zpět bez opravy.
Nabízí mi opravu za 3.836Kč
Více nemá cenu psát tel za skoro 14tis a nemám nic!!!!

Michal Smítka

16. 10. 2016, 7:20:23
reply

Telefon jsem kupoval na prelomu 10-11/2015 a 9.10.2016 kaput. Stejny problem.

Jakub Málek

18. 8. 2016, 23:06:03
reply

Tak už na mě také došlo.:-(

Petr Hofman

27. 4. 2016, 18:20:37
reply

Moje G4 byla kupována na konci května loňského roku a pořád v pohodě běží. Takže si myslím, že se to týkalo pouze několika várek tohoto telefonu.

David Holý

25. 4. 2016, 7:18:37
reply

Takze modely z toho roku tento problem nemaji?

Viktor Victor

25. 3. 2016, 16:11:36
reply

muj LG G4 je od pondelka 21.3 2016 take jiz v servisu.

wanco hoffKomentář vložen skrze mobilní aplikaci

15. 3. 2016, 17:12:03
reply

ja som g4 kupil v auguste, a v decembry zdochol. hned som kupil S6, a ked mi prisla z opravy G4 ihned som ju predal. bol to fajn mobil, bohuzial toto by sa stavat nemalo. a to som prisiel o velmi dolezite data ulozene na quick memo, a sice som ich mal zalohovane cez cloud, dannu aplikaciu na iny mobil nenainstalujem, a teda sa k datam nedostanem i ked sa vedia stiahnut naspat z cloudu. kaslat na LG. s S6 som spokojny este viac. zamrzi Ien absencia 30 sekundovej expozicie s ktorou som na G4 robil krasne fotky (ale zas nemala 1080p 60fps)

Petr Dobeš

15. 3. 2016, 16:45:55
reply

Taky jsem si nejprve myslel, ze se me tato chyba nebude tykat a stalo se to jen random vzorku uzivatelu toho mobilu (prece jen ne kazdy hned pise komentare na android fora o svem problemu) .. az do vcerejska .. stejne symptomy .. zamrznuti telefonu pri beznem brouzdani, restart pomoci vyndani baterky a pak uz jen bootloop .. tvrdy reset nepomaha .. nic .. LG se k tomu ma postavit celem a nejlepe zahajit „svolavaci“ akci podobne jako delaji automobilky .. delat, ze nic a jen reagovat na mrtve telefony hw opravou je malo! jde o data vsech uzivatelu tohoto mobilu… melo by se to vic v mediich resit a tvrde pozadovat po LG reakci

Stanislav Kadlec

14. 2. 2016, 18:23:25
reply

Bych z nich blil. Pak si někdo kupte telefon za takový peníze. A jak dlouho bez něj budete když se to stane vám? Je to reklama jako bič na novou G5.

Štěpán Březina

13. 2. 2016, 11:18:18
reply

Stalo se mi to asi před týdnem..

Vladimír Jícha

13. 2. 2016, 8:43:50
reply

Přesně tohle se mi teď stalo, ale s G3.

Jan FogašKomentář vložen skrze mobilní aplikaci

12. 2. 2016, 19:22:46
reply

To jen špatně nastvili „kurvítka“ místo na 2 roky, tak na 6 měsíců. :-)

Lukáš Guhl

12. 2. 2016, 21:35:41
reply

Souhlasím ;)