reklama

Prodeje iPadu by měly letos klesnout o 40 %

Prodeje iPadu by měly letos klesnout o 40 %
2016-02-18T07:45:19+01:00
• 18. 2. 2016

Když v roce 2010 Apple představil první verzi iPadu, vytvořil zcela nový segment trhu, který další roky raketově rostl. I ostatní výrobci pochopili, že placatá destička je právě ten produkt, který na trhu chyběl. Tablety tak během krátké doby vytlačily nepopulární netbooky.

Výrobci každý rok představují stále nové modely různých úhlopříček a specifikací. Ovšem podle nejnovějších průzkumů se zdá, že trh je nasycen a letošní prodeje zaznamenají pokles. Podle odhadů se v prvním čtvrtletí prodá 46,6 milionů tabletů, což je pokles o 28,6 % oproti minulému čtvrtletí a o 8,6 % méně než za stejné období minulého roku.

ipad pro2

Konkrétně u iPadu jsou čísla ještě pesimističtější. V Q1/2016 by se mělo prodat 9,8 milionu kusů, což je nejnižší číslo od roku 2011. V procentním vyjádření je to pokles o 39,1 % oproti Q4/2014 a 20 % oproti minulému roku.

ipad_ipad_4_ipad_mini_ipad_air_strewn_hero

I když se Apple na podzim pokusil oživit trh a představil iPad Pro, vypadá to, že uživatelé nepotřebují tablety obměňovat tak často, jako výrobci představují nové. Nižší prodeje oproti minulému čtvrtletí se ale daly předpokládat protože období Vánoc vždy patří k rekordním. Už v březnu by ale Apple mohl představit nový iPad Air 3 a můžeme zatím pouze spekulovat, jestli přinese dostatek inovací k tomu, aby přesvědčil potenciální zákazníky ke koupi.

Zdroj: ubergizmo.com

reklama
reklama

Martin Čollák

Student Střední průmyslové školy. Rád cestuje, hlavně vlakem.

Komentáře

Dotekománie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit

Tmavý režim