reklama

Huawei Honor 3C: 1,6 mil. objednávek za 36 hodin

Huawei Honor 3C: 1,6 mil. objednávek za 36 hodin
2013-12-21T12:40:41+02:00
• 21. 12. 2013
16

Čínská společnost Huawei pravděpodobně úspěšně zareagovala na nebezpečně rostoucího konkurenta na domácím poli, kterým je výrobce Xiaomi. Vyplývá to z oznámeného počtu předobjednávek na nejnovější telefony do modelové řady Honor, nesoucí přívlastek 3X a 3C. Čerstvá zpráva udává zájem o 1,6 milionu přístrojů za prvních 36 hodin od oficiálního oznámení.

Huawei Honor 3C

Za zmíněnou dobu jde tak o největší úspěch Huaweie v oblasti prodeje a to ještě nemusí jít o přesné číslo, které se nakonec promítne do prodejních výsledků za uplynulý kvartál. Část objednávek totiž může být zákazníky vystornována nebo bez jakéhokoliv postihu nevyzvednuta.

Huawei Honor 3C budoucí majitele více uchvátí vynikající cenou, než přiměřenou výbavou. Ta zahrnuje 5palcový LTPS displej s HD rozlišením, čtyřjádrový procesor MT6582 od Mediateku taktovaný na 1,3 GHz, 8megapixelový fotoaparát, přední 5MPx kamerku, 1 nebo 2 GB operační paměť RAM (závisí na modelu), 4GB interní paměť s podporou microSD karet, funkci dual-SIM, baterii o velikosti 2300 mAh a systém Android 4.2.2 Jelly Bean doplněný o prostředí Huawei Emotion UI 2.0.

Huawei Honor 3C - objednávky

Úspěch tedy lze očekávat díky nízké prodejní ceně, začínající na hranici 798 jüanů (tj. v přepočtu 2 667 Kč bez daně a dalších poplatků).

Zdroj: gsminsider.com

reklama
reklama

Antonín Horňáček

Členem Dotekománie od samotného zrodu. Tato věrná podpora trvá přes 6 let. Oblíbeným výrobcem je Apple, proto taky spokojeně užívá šťavnatý iPhone X.

Komentáře

Trochu nechápu větu „Huawei Honor 3C mohl budoucí majitele více uchvátit vynikající cenou, než přiměřenou výbavou.“ Také mi přijde jako nesmysl tvrdit, že reálné prodeje budou nižší, kvůli lidem co stornují nebo si mobil nevyzvednou. Za prvé i když takoví lidé určitě byli, jsou a budou, tak je to číslo, které bude vedle výsledných prodejů nejspíš zanedbatelné. Jako za druhé je, že se jedná pouze o předobjednávky a to za 36h, takže výsledné prodeje budou nejspíš o dost vyšší.

Antonín Horňáček

21. 12. 2013, 18:15

Dobrý den , děkuji za připomínku, oprava byla provedena.

Mohl bych se ještě prosím zeptat na zdroj, ze kterého jste čerpal?

Antonín Horňáček

22. 12. 2013, 18:02

Zdroj je tam, kde u každého článku.

Ondřej Gardavský

22. 12. 2013, 18:34

Zdroj je tam uveden GSM Insider…

Zároveň by se hodilo dodat, že tento telefon není pro českého uživatele příliš zajímavý, protože plnohodnotně (tj. včetně 3G) jej lze využít pouze v TD-SCDMA síti operátora China Mobile, v ČR bude fungovat pouze v GSM (tedy podobně jako původní Xiaomi Hongmi, než se začal prodávat i ve WCDMA verzi)..

K dnešnímu datu už je těch předobjednávek přes 3,6 milionu… ale je tu jedno ALE. Nejenže má tento telefon parametry i cenu podobnou jako Hongmi, Huawei tady zřejmě zkouší i podobný model prodeje, kdy nachystá určitý počet kusů, v předem ohlášený datum a čas (první várka má být 25.12. v 10:08) otevře objednávkový systém a kdo dřív přijde, ten dřív mele (účastnit se budou moci jen ti, co si udělali předopbjednávku). Takže těch 1,6 (či 3,6) milionu se asi časem prodá, ale tipoval bych, že to nebude hned v prvním kole, ale v průběhu několika kvartálů (snad to nebude Huawei uvolňovat po 100-200k kusech jako Xiaomi). Trh pro tyto levné krabičky s MediaTekem je pořád obrovský, lidí používajících staré tlačítkové feature-phony je mnoho a to zejména na venkově, kde jako operátor dominuje China Mobile, který má v těchto oblastech nejlepší pokrytí. Proto ta podpora TD-SCDMA + GSM, část těchto uživatelů by to mohlo přesvědčit k přechodu na smartphone… omezením počtu dostupných kusů se uměle vyvolá převis poptávky nad nabídkou a také určitý dojem exkluzivity (ne kvůli ceně, ale proto, že se ta krabička blbě shání), od čehož si Huawei slibuje zvýšení prodejů. Otázka je, jestli se jim podaří zopakovat to samé, co se povedlo Xiaomi, on tenhle prodejní model poslední dobou v lidech už takové nadšení nevzbuzuje…

Spoustu toho skoupí překupníci, kteří je pak budou prodávat ve svých e-shopech a budou na tom mít nějaký ten vývar. Z pohledu Huawei je to celkem jedno, pro ně to budou prodané kusy. Třeba díky tomu poklesne zájem o Hongmi (které má ale navíc v rukávu eso v podobě systému MIUI) a půjde líp sehnat…

Zdroj už jsem našel. Měl jsem ho překryt reklamami. Antispyware to vyřešil.

Přemysl Vaculík

22. 12. 2013, 21:16

Můžete poslat snímek obrazovky? Naše reklamy nepřekrývají obsah.

Jak jsem řekl. Vyřešil to antispyware. Jednalo se totiž o nějakého trojana, který ty reklamy přidával. Vše je vyřešenu a vaše reklamy se zobrazují a zobrazovali normálně.

Zdroj už jsem našel. Měl jsem ho překryt reklamami. Antispyware to vyřešil.

Co se týče MIUI, tak si nemyslím, že by to byla nějaká extra výhoda oproti EUI. Otázkou je jak dobře optimalizval Huawei verzi 2.0.
Ovšem to, že Huawei se staví k takovéto strategii prodeje, lze vidět jak moc Xiaomi zatápí tamním výrobcům. Ve finále bude, podle mě, souboj čínských firem pouze mezi Xiaomi a Huawei.
Ještě „otázečka“ k tomu prodejnímu modelu. Pokud to dobře chápu, tak to, že jsem si mobil předobjednal neznamená, že ho dostanu ještě v prvním kvartálu? Xiamoi to má tak, že je těch 100-200 tisíc kusů a v momentě kdy se vyprodají tak už objednávky nejdou provádět a půjdou až v další prodejní vlně. Huawei očividně lze předobjednat dál, takže z toho usuzuji, že tohle je ta první vlna? Trochu jsem nepochopil to, že když si telefon předobjednám, tak dostanu přístup v momentě, že začnou objednávky. V tom případě je slovo „předobjednávka“ trochu milné.

Ondřej Gardavský

23. 12. 2013, 5:00

MIUI používám už dobře přes dva roky a stále jej považuji za nejlepší z různých nadstaveb, které výrobci do svých zařízení dávají. Je ovšem pravda, že jak Android samotný, tak i nadstavby ostatních výrobců za tu dobu udělali pokrok a spoustu funkcí dnes nabízejí také, takže výhody MIUI už nejsou tak zřetelné, jako dříve (pořád má ovšem dost vychytávek, které nikdo jiný nenabízí).

Čínský výraz 预约 je vhodnější přeložit
spíše jako rezervace, než jako předobjednávka. Do 25. 12. si tedy můžete telefon rezervovat (bude tam pravděpodobně omezení na 1 kus na 1 uživatelský účet) a v těch 10:08 pekingského času (symbolika takto zvoleného času zahájení mi trochu uniká… snad jen to, že tento čas se vyskytuje na hodinách snad u všech renderů telefonů HTC a nyní i Huawei) budete mít možnost zúčastnit se toho nákupního šílenství. Objednávku můžete uskutečnit až v momentě, kdy se vám ten váš „rezervovaný“ kus podaří urvat, tj. odkliknout. Což může být občas problém, když ve stejný čas klikají i miliony Číňanů a třeba v několika oknech prohlížeče postupně mačkají F5 – systém ukáže zprávu o přetížených serverech a postaví vás do fronty… a až vás konečně pustí dovnitř, tak už může být vyprodáno, takže nezbyde než počkat na otevření rezervací pro další kolo… nebo koupit s přirážkou od překupníka, pokud na to člověk spěchá. Záleží kolik kusů Huawei nachystá – u takto velkého výrobce to imho není o výrobních kapacitách, kdyby chtěl, tak může klidně nějaký ten milion kusů pustit, ale tady jde právě o to vyvolání „hladu“, takže to bude imho méně. Xiaomi má už objednávky každé úterý a počet kusů, který jde každé kolo do prodeje už pro jistotu přestali uvádět, protože argument, že jejich nízký počet je kvůli omezeným výrobním kapacitám už jim nikdo nežere. Přestože na trhu nepůsobí tak dlouho jako třeba Huawei, tak to taky nejsou žádní študáci a z těch zisků za poslední dva roky by nebyl problém si dopředu nasmlouvat jak komponenty, tak i vyšší výrobní kapacity.

Jak to tak vypadá, tak stále nechápu smysl celé té rezervace. Vidím to tak, že jde pouze o uměle zvednutí „hypu“.
Já osobně už v MIUI nevidím žádnou výhodu co se týče vybavenosti a systémových vychytávek, přeci jen ostatní výrobci své telefonu vybavují také spousty funkcí a předinstalovaných aplikací. Do teď jsem jeho výhodu vyděl pouze v jeho odladěnosti, jelikož Xiaomi začlo nejprve tvorbou systému získalo obrovský náskok v jeho vyladěnosti a byla to snad jediná nadstavba, která běžela plynule jako čistý android, ale vzhledem k tomu, že ostatní výrobci tento náskok stále dorovnávají brzo nebude tato vlastnost patřit pouze Xiaomi. Ohledně vzhledu prostředí, tak také (alespoň dle mého názoru) nemá čím oslnit. Je očividné, že se Xiaomi inspirovalo IOS 6. Systém je sice hezký, ale mě prostě neoslnil. Na druhou stranu nevím jaké jsou možnosti customizace celého systému, tak to prosím berte z rezervou. Jen to prosím neberte tak, že Xiamoi a MIUI shazuji nebo kritizuji, pouze říkám, že brzo budou i ostatní nadstavby stejně dobré jako ta od Xiaomi.

Ondřej Gardavský

24. 12. 2013, 17:21

Je to jednak hype a jednak se tím zabrání základní vícero nových účtů na poslední chvíli (je třeba zadat telefonní číslo a na jedno patrně půjde udělat jen jedna rezervace).

Svůj názor nikomu nenutím, každý ať si vybere, co mu vyhovuje, to je jedna z hlavních výhod Androidu – možnost volby. MIUI už pravda neoslní tak, jako v dobách Androidu 2.3, ale imho má stále co nabídnout. Převážně je to ale díky vývoji Androidu samotného, který za ty dva roky udělal velký pokrok, než díky nadstavbám ostatních výrobců – třeba takový TouchWiz od nejprodávanějšího Samsungu imho žádnou velkou přidanou hodnotu nepřináší, je to spíš balast. Sense a BlinkFeed od HTC zrovna tak. Většina aplikací integrovaných v MIUI je naproti tomu docela užitečná – backup, manažer oprávnění (nechci-li, aby mi nějaká aplikace lezla do kontaktů nebo odesílala SMS, tak jí to prostě zatrhnu), manažer aplikací běžících na pozadí (fungující na principu whitelistu, takže to povolím jen těm, u kterých to dává smysl, např. mailový klient, Viber apod., ostatní mají smůlu a samy se spouštět na pozadí a žrát systémové prostředky nebudou), nastavení která aplikace může jak zobrazovat notifikace, příp. ikony na stavové liště (těm otravným to lze zakázat) a spousta dalších možností customizace. Tyhle věci mi pokud vím žádná jiná nadstavba nenabídne… i když to poslední dobou už nesleduji tak pozorně jako dříve. Výchozí vzhled MIUI mi osobně taky moc nesedí, zejména ten iOS style launcher, ale to má snadné řešení – pomocí vestavěného Theme manageru lze změnit snad vše (ikony, vzhled notifikační oblasti, dialeru a systémových nabídek, fonty…) a různých launcherů je na výběr také dost.

Všechny funkce, které jste zde zmiňoval, tak např. EUI od Huawei má. Nevím kdo a jak moc se kým inspiroval, ale momentálně co se týče vybavenosti, tak jsou to rovnocenní soupeři.

Ondřej Gardavský

25. 12. 2013, 13:47

Tak to jsem rád, že to kromě Xiaomi vzal ještě někdo za ten správný konec…

Petr Simonides

21. 12. 2013, 21:52

Popravdě jsem asi natvrdlý,ale stále nechápu:“Huawei Honor 3C budoucí majitele více uchvátí vynikající cenou, než přiměřenou výbavou“ co tím chtěl básník říci? Je ta cena vynikající? ale pak to znamená, že výbava je asi velmi dobrá, obecně by výbava měla být přiměřená ceně. Ale z vaší věty si vlastně nějak nedokážu odvodit, zda se vám líbí cena, výbavu považujete za odpovídající, lepší nebo horší……Děkuji za vysvětlenou.

Přesně, výbava by měla být vždy přiměřena ceně a v momentě kdy to tak není, telefon nemà koho „uchvátit“ . Já si myslím, že cena je, i na čínský trh, v poměru s výkonem velmi dobrá. Ve finále by věta, dle mě, měla vypadat takhle: „Huawei Honor 3C budoucí majitele uchvátí vynikající cenou a přiměřenou výbavou.“. To zda je výbava opravdu jen přiměřená nechám na každém.

Dotekománie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit