reklama

Flurry – placené aplikace jsou minoritou statistika

Flurry – placené aplikace jsou minoritou [statistika]
2013-07-20T09:00:40+02:00
• 20. 7. 2013

Není žádným překvapením, že uživatelé nejsou ochotni platit za aplikace. Pokud se podíváme na dnešní trhy s aplikacemi a hrami,  stále vládne warez scéna. Pro mnohé je jednodušší si stáhnout aplikaci nebo hru na nějakém úložišti, než aby měli vývojáři zaplatit byť i 20 Kč. Nyní zde máme výsledky analýzy společnosti Flurry, která poskytuje analytické nástroje pro vývojáře. V jejich rozsahu je 350 000 aplikací zejména z platformy iOS, které se věnují více jak 4 roky. Samozřejmě zde najdeme i Android, ale data nejsou zatím tak obsáhlá, aby se z nich mohly vyvozovat závěry v širším úhlu.

flurry_logo_vertical

Po několik let Flurry zaznamenávalo, že uživatelé volí zejména aplikace, které jsou zdarma. Dávají přednost reklamám i tehdy, když placená verze nedosahuje ani na jeden dolar. V roce 2013 se došlo ale k větší změně a 90 % používaných aplikací je zdarma. Pouze 6 % z nich stojí 0,99 dolaru a zbytek je v minoritním zastoupení. Podobný efekt je i na Androidu, ale přesná čísla nejsou zveřejněna.

Chart_1-resized-600

Pokud se podíváme na ochotu platit i za aplikace nebo obsah, nejvíce vývojáři vydělávají na majitelích iPadů. Průměrně měsíčně utratí každý uživatel 0,50 dolaru. U iPhonů je toto číslo ještě menší – 0,19 dolaru. Nejméně pak utrácí majitelé Androidů –  0,06 dolaru. Jedná se o zprůměrované hodnoty a jsou započítány všechny aplikace, i ty zdarma.

chart_21-resized-600

Flurry se také podívalo na experimenty s cenami. Někteří vývojáři testují, co všechno si nechají uživatelé líbit. Různě hýbou s cenou aplikací a her, aby zjistili optimální nastavení. V tomto ohledu jsou tu i aplikace, které jsou po celou dobu zdarma nebo za jednotnou a neměnnou cenu. Z grafu je vidět, že aplikace s testováním cen nejsou následně tak oblíbené a ztrácí důvěru.

FLR130701-PricingExperiment_Increases_v4

Jedná se o celkem velký problém a zatím se nepodařilo najít kompletně ideální model, kde získají obě strany to, co chtějí. Vývojáři jdou po financích a majitelé zařízení po aplikacích s nejmenší cenou. Zřejmě se stále bude více prosazovat reklama, ale její forma je dnes poněkud kostrbatá. Určitou záchranou mohou být nákupy přímo v aplikacích, ale už i u našich čtenářů jsme zaznamenali, že ani tento trend není správnou cestou. Zřejmě je na čase, aby se přehodnotil celý systém výdělku, přičemž bude cílem najít takové řešení, které bude schůdné pro obě strany.

Zdroj: blog.flurry.com

reklama
reklama

Přemysl Vaculík

Androiďák, šéfredaktor, tvůrce @dotekomanie a +dotekomanie.cz. Také milovník adrenalinových sportů, na které nemá čas.

Komentáře

Dotekománie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit

Tmavý režim