reklama

Google Play a závažná chyba „RPC:S-5:AEC-0“ Aktualizováno

Google Play a závažná chyba „RPC:S-5:AEC-0“ [Aktualizováno]
2013-06-12T16:32:32+02:00
• 12. 6. 2013
1

AKTUALIZOVÁNO 12.6.

Vypadá to, že Google vše vyřešil. Nyní je stahování všech aplikací funkční, včetně přístupu k již zaplaceným. V sekci „Mé aplikace“ se již chyba „RPC:S-5:AEC-0″ nevyskytuje a správně se zobrazují všechny nainstalované aplikace.

Pokud u vás problém stále trvá, postačí restart telefonu nebo vymazání dat aplikace Obchod Play a Google Framework services.

Těžko říci, zdali se Google zalekl tisíců uživatelů, kteří se začínali pomalu ale jistě bouřit. Každopádně z toho lze vyvodit závěr, že díky medializaci problému se z dvouměsíčního opravování staly pouhé 3 dny.

PŮVODNÍ ČLÁNEK 

Stále více uživatelů se začíná potýkat s problémy aplikace Google Play (obchod Play). Nedávno se objevil „staronový“ problém s chybou RPC:S-5:AEC-0.

ht_google_play_logo_jp_120306_wblog

Chyba se projevuje při najetí do aplikace Obchod Play a následného zobrazení sekce „Moje aplikace“, kde se uživateli nezobrazí žádná z jeho nainstalovaných aplikací. To samé platí i o zobrazení sekce „Moje aplikace-VŠE“. Zde se zobrazí pouze nápis s chybou „RPC:S-5:AEC-0“. Ta už má za sebou nemalou historii. Velké problémy se objevovaly zhruba před rokem, ale tehdy pomohlo tradiční vymazání dat Google services Framework včetně dat obchodu Play, či odhlášení a přihlášení Google účtu v telefonu.

Výstřižek

Nyní je situace jiná a daleko závažnější. Po celém světě se začínají objevovat uživatelé, kteří hlásí problém s touto vážnou chybou. Pokud se onen člověk, který je touto chybou postižen, pokusí zobrazit  ve webové stránce obchodu play „Mé aplikace“ – stránka buďto nenajede vůbec, nebo zobrazí chybovou hlášku o vyzkoušení zobrazení později. Pokud si chcete nainstalovat nějaké aplikace, které jste si poctivě zakoupili, obchod Play vás vyzve k jejich zakoupení znova. Tudíž zapomeňte na chvíle, kdy jste viděli aplikaci na webu jako „zakoupeno“. Chyba se týká i mě, proto jsem se rozhodl vyzkoušet zakoupení již zaplacené aplikace a co se nestalo – Obchod Play na mě vyskočil s další chybou, tentokrát viz. obrázek

Výstřižek

Řešení zatím neexistuje, jedná se o chybu na straně Googlu, kterou sami uživatelé těžko opraví. Ze své zkušenosti mohu říci, že jsem se s tímto problémem zkoušel vypořádat sám,. Bohužel všechny možnosti selhaly (zkoušel jsem opravdu všechny, včetně zkoušky Google učtu na jiném mobilu, Factory reset, apod.). Pokud  tedy nechcete ztrácet drahocenný čas, tak nic nezkoušejte, chyba prostě není u uživatele.

Dle slov Google podpory se na řešení pracuje, ačkoliv se problém znovu objevil již před více než 2 měsíci. Google se k této chybě nijak oficiálně nevyjádřil, nýbrž prý máme čekat – ano čekat na věc, kterou jste si koupili. A to ještě nemluvíme o tom, jak dlouho to Googlu bude trvat, když již teď jsou to oné 2 měsíce. Mnoho rozhořčených uživatelů se dokonce dle jejich slov bude snažit o „náhradu“ za to, že nemohou používat své ZAKOUPENÉ aplikace.

Pokud chcete pomoci i vy, můžete sdílet oficiální post chyby uživatele Pål Nilsen na G+.

 

reklama
reklama

Lukáš Guhl

Student Vysoké školy IT. Fanoušek operačních systémů Android, iOS a všech mobilních zařízení celkově. Testuje pro čtenáře desítky aplikací týdně, které doporučuje ve svém seriálu Dotekománie doporučuje. Často lidem zdarma opravuje telefony a rád šíří informace o skvělých fintách pro Android. Na svém G+ profilu často zvěřejňuje tipy a vychytávky včetně slevových kódů a slev obchodů.

Komentáře

Petr Štěpánek

12. 6. 2013, 12:01

Řeším od včerejška úplně stejnej problém. Napsal jsem na facebook Google Česká Republika, tak se tam přidejte kdo má stejný problém.

Petr Štěpánek

Dotekománie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit

Tmavý režim