reklama

Google Glass kompletně bez reklamy? Možná.

Google Glass kompletně bez reklamy? Možná.
2013-04-21T11:35:08+02:00
• 21. 4. 2013

Chytré brýle od Googlu jsou již mezi prvními uživateli, kteří vesele testují a vyvíjí aplikace. Zatím se zcela neví, jaký celkový potenciál se skrývá v tomto chytrém zařízení, které běží na systému Android a vyžaduje také ke svému rozšířenému fungování smartphone. Nyní nastává čas, kdy se bude sledovat celkový vývoj a průběh nalézaní adekvátního využívání v běžném životě. Dokonce se řeší zákony na zakázání používání. Zřejmě se v budoucnu dočkáme restrikcí, které nám budou zakazovat nošení takových brýlí v kinech, divadlech a podobných objektech.

kpcb-google-glass-2

Trochu do pozadí se skryly otázky, které se týkaly samotných reklam. Právě ty jsou hlavním zdrojem příjmů společnosti Google a předpokládalo se, že i v Glass se setkáme propagací produktů, služeb a jiných nabídek. Mohli jsme čekat, že na toto téma se zaměří i vývojáři, kteří budou chtít vydělávat na své tvorbě nebo službách. Bohužel jim to ale sám Google neumožní. V tuto chvíli je k dispozici první API pro vývojáře, ale v samotný podmínkách je jednoznačně napsáno, že nejsou povoleny reklamy. Navíc nesmí být zobrazovány nebo nesmí být obsaženy v API klientovi. Zde je daná sekce vyjmuta z podmínek:

No Ads. You may not serve or include any advertisements in your API Client.

Navíc soukromá data uživatelů nesmí být zneužita pro reklamní účely. Z toho by se dalo usuzovat, že Google Glass budou kompletně bez reklam. To by mohlo vést k aplikacím pro brýle, které mohou být zdarma nebo budou placené. Jiná varianta zde není.

Ovšem nemůžeme reklamy zcela vyloučit. Google je zřejmě bude prosazovat a nabízet v přiměřenější formě. Například se zeptáte brýlí, kde je nejbližší restaurace, obchod nebo něco podobného, právě zde je možnost reklamy. Ta ovšem bude podléhat Googlu. Jedná se jen o modelový příklad, jak by tomu mohlo být. Reálně zatím netušíme, čeho se dočkáme.

Na závěr tu máme ale jednu zajímavost. S uvedením Google Glass se objevila informace od AdBlock, která hlásala, že se stávají partnery tohoto projektu. Měli jsme se dočkat možnosti blokování reklamních ploch v běžném životě. O tom nás měl přesvědčit obrázek, kde byly bilboardy rozmazány.

Samozřejmě se jednalo jen o vtípek, byť některé weby jej vzaly zcela vážně. Jednalo by se o poměrně těžký úkol, který by nebyl ani praktický.

Zdroj: androidauthority.com

reklama
reklama

Přemysl Vaculík

Androiďák, šéfredaktor, tvůrce @dotekomanie a +dotekomanie.cz. Také milovník adrenalinových sportů, na které nemá čas.

Komentáře

Dotekománie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit

Tmavý režim