reklama

Popularita iPhonu v Asii klesá, předbíhá ho Android

Popularita iPhonu v Asii klesá, předbíhá ho Android
2013-01-31T12:30:26+02:00
• 31. 1. 2013
1

Apple je stále vnímán jako prestižní značka, což se jen tak nezmění. Stále více ale musí čelit konkurenčním modelům s operačním systémem Android. Důkazem toho jsou výsledky analýz, s kterými přichází server StatCounter. Ten měří návštěvnost téměř 3 miliónů stránek prostřednictvím webových prohlížečů a platforem. Tyto výsledky poukazují na nižší podíl ve velkých asijských zemích, ve kterých se společnost Apple se svými produkty těšila velké oblibě.

Například v Singapuru, kde Apple v roce 2010 jasně dominoval nad všemi ostatními platformami, klesl podíl ze 72 % na současných 50 %. Ve srovnání  si Android polepšil za stejné období z původního 20% podílu na současných 43 procent.

V Hong Kongu činí podíl Applu 30 procent oproti 45 procentům, které zaznamenával přesně před rokem. Naproti tomu zařízení s Androidem zde tvoří téměř dvě třetiny podílu. Apple, který zaznamenával veliké úspěchy v dobách, kdy trh se smartphony nebyl ještě zdaleka tak rozvinutý, nyní čelí obrovské konkurenci, kterou představují výrobci, jakými jsou například Samsung, LG nebo stále sílící Huawei. To ani nemluvíme o dalších asijských producentech, kteří přichází na trh s výkonnými modely, které jasně určují trend a směr.

Právě Singapur a Hong Kong jsou země, které jsou ukazatelem toho, co bude úspěšné a žádané v Evropě a Americe, a proto je jim v těchto statistikách přikládána veliká váha. Statistiky ukazují, že zdejší spotřebitelé utratili o 78 % více finančních prostředků v porovnání s obdobím před rokem. Mezi značky, které momentálně dominují, jsou Samsung a HTC.

Vliv na to, že zájem o produkty Apple slábne, má jednoznačně široký záběr zařízení s Androidem, který sahá od levných a až po super výkonné smartphony, které představují opravdovou technologickou špičku. Díky tomu stále více lidí preferuje právě platformu Android. Důvody, proč zájem o Apple ochabuje, jsou různé. Někteří to odůvodňují tím, že chtějí vystoupit z davu, jiní vyhledávají zařízení nabízející vysoký výkon a větší displej. Často se také objevují názory na to, že Apple již nepřichází s tím žádaným „WOW“ efektem, kterým byl tak pověstný. Nyní si musíme počkat na uvedení nové generace, která nám hodně napoví.

Zdroj: androidauthority.com

reklama
reklama

Jakub Sobotka

Android geek, android root experimentátor, blogger, příležitostný bajker. Závislák na dobré kávě a dobrém vínku. Požitkář, snílek a srdcař ..... alespoň toto se o mě říká. Mám rád nové věci, impulsy. Mám rád změnu, protože ta znamená život.

Komentáře

Jiří Doubravský

11. 2. 2013, 12:00

až tolik se tomu nedivím … při cenách originálních iPhonů … v asii přestávají být na úkor místních napodobenin populární i velké značky v čele se samsungem, htc, sony aspol ….

nedávno jsem kupoval touto cestou mobil JIAYU G5 — za $199 dostanete 4.5″ displej, 4-jádrový cpu (13000 score v AnTuTu benchmarku), 2GB RAM, 13MPx kameru, Android 4.1.2 … neberte to za necelé 4000 Kč

Dotekománie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit

Tmavý režim