reklama

Retenční nabídky: Nebojte si říct o větší výhody!

Retenční nabídky: Nebojte si říct o větší výhody!
2012-11-26T11:15:26+02:00
• 26. 11. 2012
10

Hodně lidí v mém okolí neustále hledá odvahu si říct o takzvanou retenční nabídku, kterou mobilní operátoři nabízejí svým zákazníkům v případě vypovězení využívaných služeb, přechodu ke konkurenci nebo přechodu z paušálu na předplacenou kartu. Rozhodl jsem se na základě vlastních zkušenosti nastínit, jakým způsobem se dá říct o takovou nadstandardní či jinak zvýhodněnou nabídku, kterou nenajdete v žádném oficiálním ceníku mobilního operátora.

Dostat se k ní není jednoduché, ale jestliže jsou vaše účty astronomické a chcete přinejmenším něco ušetřit, tak směle do toho. Pro začátek je potřeba si ujasnit, kolik toho chci navíc a zda nejde o přemrštěné podmínky. Jelikož se retenční nabídky odvíjí od výše posledních útrat, (v mém případě za posledních 6 měsíců v průměru 450 Kč), tak moje první kroky směřovaly na internet, kde jsem si našel mnoho témat, kde taktéž řešili retenční nabídky určitého operátora (v mém případě šlo o O2) a porovnal své podmínky s těmi, které se  již podařilo vyjednat.

Nakonec jsem se tedy rozhodl pro verzi, že mi T-Mobile nabízí lepší podmínky, a to tarif Bav se s Mých 5, 30 volných minut, 300 MB za 99 Kč a k tomu Nokii Lumia 800 za 2 499 Kč při měsíčním plnění 250 Kč. Zákazníkem O2 jsem byl 8 let, smlouva mi končila za půl roku a tarif [:kůl:] s Internetem v mobilu (150 MB) bez jakýchkoliv výhod je naprosto nevýhodný. Chtěl jsem především větší slevu na mobilní telefon, více FUP na mobilní internet za lepší cenu. Teď přicházela pravá chvíle, jak dát operátorovi jasně najevo, že nejsem spokojen a existovaly tři možnosti. Podat žádost o přenos telefonní čísla k jinému operátorovi, zažádat o přechod na předplacenou službu, nebo rovnou zavolat na linku operátora.

První pokus

Ve 14:00 volám na operátora a rovnou volím výpovědní oddělení, s tím, že mě zajímá, kdy mi končí smlouva. Zvedla to jedna z jejich ukecaných mladých operátorek, která, ještě než mi řekla datum, na mě vpálila, proč chci znát datum ukončení smlouvy, jestli nechci odcházet, takže mě začala chlácholit klasickým balíčkem volných 150 SMS do konce smlouvy. To jsem rovnou odmítl, že mě zajímá to datum. Po sdělení data jsem byl docela zaskočen, jakým tónem vedla rozhovor, tak jsem jí řekl, že si to ještě rozmyslím a zavolám potom znovu. Je pěkné za jak velkou cenu si chtějí udržet zákazníka, ale balíček SMS na mě neplatil.

Druhý pokus

Po několika minutách jsem byl opět se stejným dotazem neúspěšný – operátorka mi sdělila datum, a tím to končilo. Měl jsem docela obavu z toho, aby to nezvedla ta samá, proto jsem se více snažil zaměřit na její hlas.

Třetí pokus

Okolo 16:00 veden stejným způsobem, ale už je více úspěšný. Zeptala se na moji konkurenční nabídku, tu si zapsala, podívala se do svého počítače na mé útraty a hledala argumenty proti mé nabídce. Jejich praktiky jsou opravdu na klobouk dolů, chce to trpělivost a výřečnost. Proto jsem jí oponoval, že nejčastěji SMSkuji na určitá čísla a je to pro mě mnohem výhodnější, o Internetu s dvojnásobným FUPem ani nemluvně. Takže mi nabídla zdarma 250 SMS do všech sítí, za 100 Kč 150 MB internet a 2 000Kč voucher na jakýkoliv mobilní telefon. Řekl bych, že toto je taková základní retenční nabídka. Odmítl jsem jí to, s tím, že si to rozmyslím a zavolám sám znovu. Nikdy nenechte operátorku, aby si vás zapsala k sobě a komunikovala už jen s vámi. Nikdy nevíte, co vám jiná operátorka nabídne.

Čtvrtý pokus

Zavolal jsem po 18:00, kdy jsem si řekl, že se budou asi střídat směny, tak by se mohlo poštěstit a bingo! Velice příjemná mladá operátora, nebyla po celém dni znechucena, jako všechny ostatní před tím, netlačila na pilu a já ji mohl směle vnutit své podmínky. Ona mi z fleku nabídla voucher na 6 000 Kč, 500 MB Internet v mobilu na půl roku zdarma a dvojnásobek volných minut, čili 240 minut. Nakonec jsme se ještě dohodli, že mi na druhý den zavolá, jak jsem se rozhodl, i když jsem byl už více méně s nabídkou spokojený.

Druhý den odpoledne mi zavolala, já jí nabídku odsouhlasil a stal jsem se víceméně spokojenějším zákazníkem. Voucher za 3 dny dorazil poštou doporučeně. Čekal jsem opravdový voucher a ne obyčejný dopis, kde bylo pouze uvedeno, že jsem obdržel 6 000 Kč slevu na telefon. Nicméně svůj účel to splní a jde o skvělou odměnu za všechny ty vyčerpávající telefonáty.

Výběr telefonu byl poslední překážkou. Jako zapřisáhlý jablíčkář jsem nakonec zvolil Galaxy Nexus a navíc od té doby začal využívat operační systém Android. V nabídce byl tento model za necelých 12 500 Kč, hodnota voucheru se navíc odečetla ze zvýhodněné ceny a já si tak spokojeně odnesl nový Galaxy Nexus za necelé 4 000 Kč – skvělá koupě!

Na závěr co se týče služeb operátora, 240 minut neprovolám ani náhodou, takže se mi neprovolané převádějí do dalšího měsíce. S internetem o 500 MB FUP je to už horší, ale pořád mi to nekazí radost, že jsem srazil své měsíční účty ze 450 Kč na 250 Kč.

Využili jste někdy tohoto přístupu? Podělte se také se svou nabídkou níže do komentářů!

reklama
reklama
reklama
Samsung Galaxy Note10

Antonín Horňáček

Členem Dotekománie od samotného zrodu a tato věrná podpora trvá přes dlouhých 7 let. Oblíbeným výrobcem je Apple, ale moc nezapomíná ani na Android nebo BlackBerry OS.

Komentáře

Ja zasadne vzdy volam operatorovi cca. dva mesice pred koncem smlouvy a uvedu, ze potrebuji duvod, abych neodesel ke konkurenci, ktera je levnejsi. Vcera jsem opet prodluzoval smlouvu u T-Mobile. Kdyz jste dlouholetym zakaznikem, ktery plati sve ucty vcas a vite, jak na ne, neni problem, dostat MNOHEM LEPSI podminky. Dosud jsem mel tarif „s nami sit nesit“ , tj. neomezene volani a SMS v ramci CR a 1,5 GB Internetu, ktery stoji standardne 749 Kc, se slevou 20%, tj. platil jsem mesicne 599 Kc. Nyni, pri dalsimu prodlouzeni jsem dostal 30% a platim jen 524 Kc. Mesicne 225 Kc rozdil uz je sakra snad. Hlavne neberte hned prvni nabidku. Konkretne u T-Mobile vim, ze telefonni operator a pobocky smi dat maximalne 10% slevu, kterou byste dostali bez vetsiho boje. Sleva 10% ale neni prilis vyhodna a tzv. oddeleni pro vernost ma ohledne slev volnou ruku, tj. Nebojte se rici operatorovi, ze je 10% nabidka, za kterou se ani nebudete smat. Pozadujte, aby predal(a) pozadavek, ze chcete vetsi slevu, na prislusne oddeleni a at vam zavolaji. Nechte se prekvapit, cim prijdou… Kdyz jste dobrym zakaznikem, ktery odmitl 10%, meli by vam sami nabidnout alespon 20%, coz je slusne. Podobne vyjednavani funguje mimochodem vsude… Mam napr. ucet zdarma u Ceske Sporitelny. Tim, ze mam spoustu vyhod k uctu bych mesicne platil 219 Kc, ktere mi take uctuji, ale zaroven mi od nich prijde platba ve vysi 219 Kc. Tuto slevu jsem po kratkem boji dostal na 5 let. Jen tyhle dve veci (mobilni tarif a ucet) delaji temer 450 Kc mesicne na usporach. Kdyz to pocitam po celou dobu platnosti: 5.400 uspora na mobilnim tarifu a 13.140 uspora na poplatcich za ucet. Dohromady 18.540 Kc za 2 roky a 5 let. To je slusna dvoutydenni dovolena darkem. Lina huba, hole nestesti…

Zbyněk Drápela

28. 11. 2012, 18:47

Jsem už 4 roky u Vodafonu a Divoká karta už pro mě byla dost nevýhodná. Koupil jsem teda SIM BLESKmobilu a zadal jsem žádost o přenos čísla. Když žádost dorazila k Vodafonu, zavolal jsem jim, že bych chtěl přenést číslo. Řekl mi, že mě musí ještě přepojit někam jinam, aby se prý přenos urychlil :-) Tam mi začali nabízet skvělé nabídky (na poměry v ČR). Nakonec jsem se po pár nabídkách s operátorkou domluvil na 20 min volání, 50 SMS a 150 mb internetu za 86,75 kč měsíčně. Je to vlastně starý tarif na míru se 75% slevou. Pro mě naprosto ideální. SIM blesku už můžu vesele zahodit :-)

Telefon na který se voucher vztahoval byl nějak upraven od operátora nebo se jednalo o klasický mobil, který lze koupit kdekoliv jinde bez závazků k operátorovi? Díky za odpověď

Ondřej Deingruber

24. 5. 2013, 0:03

g nex se neprodává s úpravama :)

U Vodafone byla celá rodina po přibližně 6let. Tento měsíc dostali rodiče v práci na korporátní tarif: za 180,- 100 minut + 100 SMS (sms je třeba málo pro bráchu jako studenta, zase nevyužije tolik volání. K tomu si mezi sebou jako rodina voláme zadarmo a skvělý byl i internet do mobilu – potřeboval jsem se odlepit od 150MB v základu u VF Student tarifu, takže nově 1GB za 250,-. Což je prakticky slušná změna a dostanu tak i net (když náhodně chci) i do iPadu, který jsem kupoval pouze s Wi-Fi. První den po přesunu sice nefungoval mobilní internet, ale druhý den se hned zapnul. Se signálem je to horší. Tam kde VF měl plný, má t-Mobile výpadky. Přesto zatím vše funguje a hlavně s internetem jsem spokojen.

Co se týče volání, kdykoli jsem po nějaké době zavolal na hotline (celá rodina si vedla účet sama), vždy jsem se dostal s cenou na polovinu a se službami na 70-80% předchozí nabídky. Stále to chce volat a něco si „vykecat“.

Já mám také jednu výhodu, i když to retence asi nebyla, minulé
vánoce jsem přešel od T-mobile k O2 a O2 mělo tenkrát dvojnásobek volných minut
(120) a ještě net který měl 150mb fup ale po pár dnech používání mě přišlo divné
že fup nikde tak jsem se mrknul  na stránky
O2 a opravdu O2 ho mě neuplatňuje ;)

Kvůli rentenčním nabídkám jsem u vodafonu. Nulový závazek je nulový závazek a výhody jsou tam taky až do další změny. Retenční nabídky jsem začal využívat až poté, co jsem pracoval u O2. Slušně jsem tak pomohl kamarádovi, který má za 500 dva telefony každý s 400 minutama.

Přijde mi trochu hloupé volat dokola na hotline a čekat na hodnou operátorku. Řekl bych, že se jim hovory zaznamenávají do CRMka k volajícímu zákazníkovi a vypadáte pak trochu jako trotl, když se třikrát za den ptáte na konec smlouvy místo toho, abyste rovnou řekl, že chcete odejít ke konkurenci a jaké vám nabídnou alternativní ceny pokud u nich zůstanete.
Obvykle operátoři rovnou přepojí zákazníka na konkrétní oddělení a pak už jen záleží na umění licitace a reálncýh možnostech slevnění.

Ano využil jsem podobný přístup. Sám mám od VF 125min a připojení super za 477kč a S3 za 8500,- na půl roku.. :)

Martin Polický

26. 11. 2012, 12:05

Pěkné, pěkné. Já volal před týdnem, narazil sem na operátorku, která mi doslova řekla, že jestli chci přejít jinam, ať teda jdu… a poštou mi zaslala číslo na vypovězení smlouvy. Teď budu chvíli vyčkávat, zda zavolají z retenčního sami. Pokud nezavolají, budu za pár dní volat znovu, že jsem žádal o zaslání kódu pro vypovězení smlouvy a že mi dodnes nepřišel. Jsem zvědav, jak pochodím :-)

Dotekománie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit

Tmavý režim