Zeptali jsme se: 3G Vodafone

Zeptali jsme se: 3G Vodafone
2010-06-22T15:42:27+02:00
• 22. 6. 2010
15

vodafone 3G

3G dělá vrásky nejednomu uživateli mobilních datových služeb. Osobně vlastním již třetí mobilní telefon, který podporuje tuto moderní technologii, ale dodnes jsem nemohl naplno využít její výhody. Zkrátka jsem neměl štěstí na správnou lokalitu.

Všichni mobilní operátoři již nějakou slibují nápravu situace a podle posledních zpráv by měla být naše malá země pokryta 3G sítí do konce roku 2010 (nebo aspoň velká část populace). Na internetu se objevují tiskové zprávy a články, které slibují rychlý mobilní internet. Nedalo mi to a osobně jsem se zeptal přímo u zdroje, u Vodafone. Na otázky odpovídal Miroslav Čepický, tiskový mluvčí operátora.

Můžete uvést, která města by se měla dočkat pokrytí v nejbližší době?
Všechna krajská města pokryjeme rychlým mobilním internetem 3G ještě letos, k nim do konce roku přidáme další, celkem bude letos 3G od Vodafonu pokryto 60 měst a obcí.

Jmenovitě jsme zatím zveřejnili města a obce, která budou pokryta do konce září: Ostrava, Olomouc, Hradec Králové, Zlín, Plzeň, Ústí nad Labem a Liberec a dále v těchto obcích: Šenov, Vratimov, Petřvald, Příbram, Napajedla, Otrokovice, Starý Plzenec, Jablonec nad Nisou, Chlumec, Sokolov a Prostějov.

Budete společně s výstavbou 3G sítě měnit i datové tarify a cenovou politiku?
Zákazníci mohou 3G data využívat se stávajícími datovými tarify, za zrychlení si nic nepřiplácejí. Současně s rostoucím 3G pokrytím a vysokou poptávkou po rychlých mobilních datech budeme v budoucnu na trh uvádět i nové datové tarify.

Proč se na 3G síť v České republice čekalo tak dlouho, když i takové Rumunsko má téměř stoprocentní pokrytí 3G?
Intenzivní výstavba 3G je nyní naší velkou prioritou. Budování sítí 3G má smysl nyní, kdy existuje odpovídající zákaznická poptávka. Tu jsme dříve výrazně podpořili také tím, že jsme zákazníkům nechali možnost vyzkoušet si mobilní internet na půl roku zdarma. Díky tomu výrazně narostl počet uživatelů mobilního internetu a objem stahovaných dat se meziročně ztrojnásobil. Na měsíc zdarma mají zákazníci možnost vyzkoušet si nyní i 3G.

Jak je na tom Vodafone s testováním technologie LTE?
LTE skupina Vodafone testuje, nicméně reálné uplatnění této technologie pro větší skupiny zákazníků je otázkou let.

Zdroj: bigman.blog.cz

Stiknutím klávesy J se přesunete na starší článek, klávesa K vás přesune na novější.

💡 Získejte Dotekománie Premium a využijte web naplno.

reklama
reklama

Přemysl Vaculík

Šéfredaktor, tvůrce dotekomanie.cz, androiďák, podcaster v PZL. Také milovník adrenalinových sportů, na které nemá čas.

Komentáře

zdravím,
mám v vf845 mobilní internet od vodafonu za měsíční poplatek 525 korun.
mobil jsem nastavil na příjem 3g.Jenže měřená hodnota vykazuje jen 10kbps.
to si myslím je hodnota gprs.Nevíte někdo prosím,jak to mám nastavit?díky.

To borixeus:

Dobrý den,

jen pro doplnění k diskusi ohledně FUP: Zavedli jsme nově měsíční datový tarif s FUP 500 MB. Je vhodný zejména pro chytré telefony. V rámci promo nabídky za něj zaplatíte 177 Kč měsíčně. Více na http://bit.ly/9beDp8,

L.

Borixeus má pravdu. Když se při službě Po svém obrátíte na zákaznickou linku či prodejnu s požadavkem, který nejste schopen vyřešit sám přes jakýkoli kanál samoobsluhy, operátor vám poplatek 30 Kč neúčtuje. Z vlastní zkušenosti vím, že je dobré se sám připomenout, že by dotaz neměl být placený. V mém případě (kdy zákaznickou linku kontaktuju tak jednou ročně, když už to fakt nejde jinak) mi poplatek opravdu nikdy neúčtovali.

11. Nemám důvod si to vymýšlet. Když jsem nastavoval tarif s oprátorem, tak mi prostě řekl, kdy se ten poplatek neplatí, mě to zaujalo, tak jsem se u něj ještě několikrát ujistil. Jen tak mimochodem, co myslíte, že je uznamá reklamace? Navíc mi bylo přiznáno, že „problém je pravděpodobně na straně VDF“, ale nikde (zatím) žádné řešení.
„Kde bereš tu jistotu, že ty máš data na PC počítané správně a VDF špatně?“ – Můj pokus se stažením kolem 700MB dat byl na počítači, psal jsem „…běžně jsem používal sdílení internetu k notebooku…“ né, že teď používám. Teď se připojuju výhradně přes mobil (PPC), kde není problém zjistit množství příchozích a odchozích dat. Když už bych započítal nějakou chybu, tak nevěřím, že u několika programů, které jsem testoval, bude chyba 26 MB. Navíc, jak jsem též psal – od začátku zúčtovacího období jsem se ani jednou nepřipojil (záměrně jsem zrušil nastavení připojení) a podle VDF už mám staženo 8 MB, tak teď už dokonce 9. Samozřejmě počítám, že když dosáhnu limitu, tak mám utrum, ale rád bych tu možnost měl.
Milý pane maxvel, já neskuhrám abych byl zajímavej – proti VDF nemám důvod být zaujatý, jinak bych k němu nepřecházel, ale když je opravdu problém, tak se ozvu.

10. Kde bereš tu jistotu, že ty máš data na PC počítané správně a VDF špatně? Celkem nechápu, nad čím skuhráš. O VDF se ví, že FUP prostě uplatňuje a O2 zatím neuplatňuje. Takže musíš počítat, že po dosažení FUP máš prostě u VDF utrum.
„původně mi tvrdili, že když se bude jednat o dotazy a problémy, které není v mých silách vyřešit přes samoobsluhu, tak poplatek účtovat nebudou!“ Tohle ti nikdo z VDF tvrdit nebude, protože to prostě není pravda. Já se jich na to opakovaně ptal a opakovaně mi sdělili, že poplatek neuplatňují pouze u uznaných reklamací, jinak platíš i když to nejsi schopen vyřešit přes samoobsluhu.

8. Poplatek 30Kč ti zaúčtují i na prodejně! Když jsem přestupoval, tak mi několikrát potvrdily, že poplatek se neúčtuje, pokud jde o něco, co nemůžu přes samoobsluhu vyřešit!!! Dále, třiceti korun mi líto není, ale po zkušenostech na vyřízení problému nestačí jeden, dva ani tři telefonáty – problém stále přetrvává a stálo to už skoro stovku. Teď mimochodem – od nového zúčtovacího období jsem se ani jednou nepřipojil k internetu (zapínám to manuálně) – podle vodafonu už mám staženo 8 MB dat ze sta povolených. To giga bylo obrazně – běžně jsem používal sdílení internetu k notebooku a schválně jsem zkoušel, kdy mi to vypnou – a po asi 700 MB stále nic i když mělo být FUP 150MB měsíčně rozděleno na části do týdnů. Samozřejmě vím, že když mám FUP 100 MB, nemůžu čekat, že mě nechají brouzdat neomezeně, ale očekával bych (když už to striktně omezují), že budou mít trošku ošetřený počítání!!!

„tak jsem se ještě nesetkal s člověkem, který by stahoval 1 GB dat za týden přes telefon“

no já taky ne, ale měli jsme interní firemní prezentaci o stavu a vývoji mobilních datových služeb (O2) a tam byl graf zatížení naší sítě v závislosti na počtu stažených dat za měsíc…docela zajímavé bylo, že polovinu veškeré zátěže sítě dělal relativně malý počet „heavy userů“, kde Ti nejlepší byli schopni stáhnout měsíčně i 300GB dat!!

odpověď na otázku v článku: „Intenzivní výstavba 3G je nyní naší velkou prioritou. Budování sítí 3G má smysl nyní, kdy existuje odpovídající zákaznická poptávka.“ bych spíše přeformuloval na: „Jelikož jsme zaspali a O2 se nám začíná s pokrytím 3G a EDGE rapidně vzdalovat, tak musíme začít také budovat, jinak máme problém“

Účtování poplatku za volání na Vodafone linku při službě Po svém, je uváděno všude, ve všech materiálech. Nesetkal jsem se s tím, že by mi operátor tvrdil něco jiného. A pokud by mi bylo přeci jen líto těch 30.- Kč, tak půjdu na prodejnu. A co se týče FUP, tak jsem se ještě nesetkal s člověkem, který by stahoval 1 GB dat za týden přes telefon. Znám spousty lidí, kteří svůj telefon využívají maximálně, internet, maily, aktualizace počasí, GPS, ICQ, WLM, Facebook a do FUB nepřekročí.

A to jejich tragické FUP, kde vás projistotu omezí ještě dříve, než ho skutečně dosáhnete.
Utíkal jsem k Vodofonu jako nespokojený zákazník od O2, ale nevěřil bych, že mě věc jako internet v mobilu přesvědčí zase o návratu. Když vezmu v potaz cenu základního datového tarifu, tak je O2 asi jen o 25Kč levnější – ale vůbec jsem si neuvědomil, jak jsem si zvykl, že u O2 ve skutečnosti žádné FUP nefunguje a po stažení třeba giga dat za týden je rychlost v 3G stále nádherná – když mi u VDF po týdnu z nicmoc EDGE stáhnou rychlost téměř na nulu a pak ještě zjistím, že ve skutečnosti mám vyčerpáno jen něco přes 70% – přičemž na lince jsou stejně neschopní pomoci jako u O2 a ještě navíc Vám účtují poplatek 30Kč, protože mám službu „po svém“ (původně mi tvrdili, že když se bude jednat o dotazy a problémy, které není v mých silách vyřešit přes samoobsluhu, tak poplatek účtovat nebudou!). No nic, vyzkoušel jsem a zase půjdu o dům dál. V to mě otvrzuje i věta, že VDF chystá nové datové tarify, ale neustále se dokonale vyhýbají, aby potvrdily, že budou zvedat limity.

nam otazky stacili, pokud se ti zdají špatné, tak se na ně zeptej sám :)

Proč jste se ptali tak špatně? Proč jste otázky dále nerozvedli?!? Proč si necháte takto sr*t na hlavu?!?

Výstavba je nyní naší velkou prioritou – přeloženo z manažerštiny – zachrápli jsme,ale lidi to chtějí, tak se to teď snažíme dohnat,co nám síly a finance stačí.S roustoucí poptávkou a pokrytím uvedeme na trh nové tarify – přeloženo – až bude dokončeno pořádné pokrytí a lidi si na to navyknou,jasně že zdražíme…

Škoda, že ty rozhovory nedělá Václav Moravec.

Hmm, odpověď na dotaz ohledně stavu v ČR, kterou předběhly i země jako Rumunsko, Bulharsko, atd., je vskutku hodná mluvčího velké společnosti. Ze své neschopnosti a hlubokého manažerského selhání udělat vlastně výhodu a pochválit se :-)

„Samozřejmě, že někteří mohou, ale musí bydlet buď v Praze nebo v Brně.“ A nebo v Karlových Varech, že?

Reklama

Dotekománie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit

Tmavý režim

Vyzkoušejte

Dotekománie Premium

Vychutnejte si web bez bannerové reklamy a získejte předběžný přístup k článkům. Podpoříte i Dotekománii.

Vyzkoušet

Odběr novinek

To podstatné ze světa mobilů a technologií jednou týdně do vašeho e-mailu. 📱
A nepropásnete soutěže!

Odebírat