reklama

DxOMark hodnocení už nebude tak časté u novinek

DxOMark hodnocení už nebude tak časté u novinek
2022-09-20T08:00:25+02:00
• 20. 9. 2022

Zdroj: Dotekomanie.cz

Recenze smartphonů jsou zpravidla velmi subjektivním hodnocením od konkrétního recenzenta, který se snaží přinést svůj pohled na konkrétní mobil. Ale jsou zde i jiné způsoby, jak hodnotit a porovnávat zařízení. Jednou z takových metod jsou syntetické testy, tedy předem daná pravidla a kritéria hodnocení, díky čemuž lze porovnávat zařízení mezi sebou. Nejčastěji se setkáváte s tzv. benchmarky výkonu, kde se dozvíte z jednoduchého bodového hodnocení, jak moc je konkrétní mobil výkonnější než ostatní. Syntetický test je ale k dispozici i v oblasti foťáků. V této oblasti dominuje společnost DxOMark, ale zřejmě sláva tohoto testu bude na ústupu.

Sláva DxOMark na ústupu?

Frédéric Guichard, CEO společnosti DxOMark, v jednom rozhovoru upřesnil, že společnost neprodává samotné hodnocení ani umístění v jejich seznamu. Na druhou stranu samotné testy jsou placené, přičemž objednavatel nemůže nějak ovlivnit umístění. Současně ale obchodní model je trochu zvláštní, jelikož si firma může první objednat služby DxOMark pro vylepšení fotografických schopností mobilu. Dá se říci, že výrobce dostane analýzu, na jejímž základě udělá modifikace. Následně se provede test a díky vylepšení může být hodnocení fotografických schopností lepší, tedy získá více bodů.

Nyní se ale ukazuje, že firmy již nebudou kupovat testy svých mobilů, čehož je důkazem samotné Xiaomi. Právě Lei Jun , CEO Xiaomi, uvedl, že již nebudou nechávat svá zařízení testovat u DxOMark po blíže nespecifikovaném incidentu. I tak DxOMark zakoupil Xiaomi 12S Ultra a samotné testy ukázaly, že se mobil umístil hůře v hodnocení než předchozí model.

Screenshot 10 831x225x

Zdroj: DxOMark

Frédéric Guichard v podstatě uvedl, že firmy se nezajímají o testování, pakliže se jejich zařízení nedostane na první příčku. Důvodem jsou samozřejmě marketingové účely. Můžete tak očekávat méně testů a ještě menší množství používání výsledků DxOMark u prezentace mobilů. Zřejmě je tak u konce jedna éra hodnocení a celkem pochybujeme, že nyní bude DxOMark nakupovat mobily jen za účelem hodnocení.

Zdroje: gizmochina.com, gizchina.com

reklama
reklama

Přemysl Vaculík

Androiďák, šéfredaktor, tvůrce @dotekomanie a +dotekomanie.cz. Také milovník adrenalinových sportů, na které nemá čas.

Komentáře

Dotekománie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit

Tmavý režim