reklama

RCS na vzestupu, i po finanční stránce

RCS na vzestupu, i po finanční stránce
2022-02-03T15:00:54+02:00
• 3. 2. 2022

Fotka od Jonas Leupe z Unsplash

Technologii RCS se věnujeme na Dotekomanii poměrně dlouho. Tento nový standard je nejvíce protlačován společností Google, ale stojí za ním GSM Association, která ho také vyvíjí. Google se snaží tlačit na Apple, aby zavedl minimálně podporu ve svých aplikacích a službách, ale zatím to nikam nevede, byť jsou zde stále náznaky, že bychom se mohli jednou dočkat podpory i u Applu. RCS se ale stane zajímavější technologií i z pohledu financí.

Zprávy pro Android projdou značnou proměnou

RCS obsáhne až 40 % uživatelů po celém světě

Studie společnosti Juniper Research uvádí, že v roce 2022 bude používat RCS zprávy 1,2 miliardy uživatelů po celém světě. V roce 2026 by mělo toto číslo stoupnout na 3,8 miliardy, což bude tvořit přibližně 40 % celého trhu. Z toho plyne, že během čtyř let dojde k nárůstu o více než 200 %.

Sice se jedná o povzbudiví čísla, ale je zde silná konkurence v běžných online komunikačních platformách, které budou více lákat na nové funkce. Předpokládá se, že RCS tak dozná změn, aby byla konkurenceschopnost větší. Analýza Juniper Research ale také uvádí, že v tomto roce budou činit příjmy z RCS u operátorů přibližně 230 milionů dolarů a v roce 2026 by měla tato částka stoupnout 4,6 miliard dolarů. Dalo by se usuzovat, že se operátoři zasadí o větší reklamu RCS technologii a budou ji více tlačit mezi běžné uživatele.

rcs 1000x831x

Zdroj: Google

RCS má ale proti konkurenčním komunikačním platformám nepřehlédnutelnou výhodu. Technologie totiž není vázaná na konkrétní aplikaci, tedy klienta. Není tak nutné používat jen aplikaci Zprávy od Googlu. Samsung nabízí svou vlastní stejně jako například Vodafone. Mohou tak vznikat alternativní klienti. Další výhodou je, že stačí jen telefonní číslo a není nutná další registrace nebo používání konkrétního uživatelského účtu.

Dle Juniper Research se tak nabízí další finanční modely, zejména pak využití pro firmy. Ty budou moci používat daleko modernější komunikaci než SMS nebo MMS. Navíc nebudou muset řešit všechny ostatní platformy jako Messenger, WhatsApp, Telegram a další.

Zdroj: Tisková zpráva

reklama
reklama

Přemysl Vaculík

Androiďák, šéfredaktor, tvůrce @dotekomanie a +dotekomanie.cz. Také milovník adrenalinových sportů, na které nemá čas.

Komentáře

Dotekománie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit

Tmavý režim