Domů » Články »
Spotify je jedna z nejpopulárnějších služeb pro streamování hudebního obsahu. V základu nabízí placenou a neplacenou verzi, přičemž u druhé zmíněné jsou obsaženy reklamy. Je to v podstatě malá cena za dostupnost jakéhokoliv obsahu. Pokud uživatel nechce reklamní sdělení a chce pokročilejší funkce, musí si službu zaplatit. Nyní se ale testuje možnost přeskakování reklam právě u neplatících uživatelů.
Přeskakování reklam má důvod
Mohlo by se zdát, že se jedná o dobrou zprávu pro uživatele a špatnou pro Spotify, které by tak nezískávalo peníze z reklamních sdělení. Avšak za tímto testem je celkem rozumný cíl. Spotify totiž takto může získat cenná data ohledně toho, co uživatele zajímá a co ne.
Díky těmto informacím může lépe cílit reklamu na konkrétní uživatele. Z toho mohou těžit společnosti objednávající si reklamy a zároveň Spotify, které může vydělat více peněz. Samozřejmě je tento projekt tak trochu nevýdělečný pro společnost, aspoň v době testování. Pokud uživatel přeskočí reklamu, objednavatel za ní neplatí a Spotify nevydělá ani korunu.
Jelikož se jedná o test, je evidentní, že novinka není dostupná pro všechny uživatele. Test samotný probíhá pouze v Austrálii a není jasné, jestli dojde k nějakému rozšíření. Možná se jedná jen o lokální pokus, na základě kterého se získají data a následně dojde k ukončení. V případě, že by Spotify nabídlo novinku globálně, mohlo by přilákat ještě více uživatelů. Otázkou ale je, jak moc silně by se tato strategie odrazila na finančních výsledcích Spotify.
Zdroj: theverge.com
💡 Získejte Dotekománie Premium a využijte web naplno.
Domů » Články »
Komentáře