reklama

Spotify testuje – neplatící uživatelé mohou přeskakovat reklamy

Spotify testuje – neplatící uživatelé mohou přeskakovat reklamy
2018-08-15T08:45:37+02:00
• 15. 8. 2018

Spotify je jedna z nejpopulárnějších služeb pro streamování hudebního obsahu. V základu nabízí placenou a neplacenou verzi, přičemž u druhé zmíněné jsou obsaženy reklamy. Je to v podstatě malá cena za dostupnost jakéhokoliv obsahu. Pokud uživatel nechce reklamní sdělení a chce pokročilejší funkce, musí si službu zaplatit. Nyní se ale testuje možnost přeskakování reklam právě u neplatících uživatelů.

Přeskakování reklam má důvod

Mohlo by se zdát, že se jedná o dobrou zprávu pro uživatele a špatnou pro Spotify, které by tak nezískávalo peníze z reklamních sdělení. Avšak za tímto testem je celkem rozumný cíl. Spotify totiž takto může získat cenná data ohledně toho, co uživatele zajímá a co ne.

Díky těmto informacím může lépe cílit reklamu na konkrétní uživatele. Z toho mohou těžit společnosti objednávající si reklamy a zároveň Spotify, které může vydělat více peněz. Samozřejmě je tento projekt tak trochu nevýdělečný pro společnost, aspoň v době testování. Pokud uživatel přeskočí reklamu, objednavatel za ní neplatí a Spotify nevydělá ani korunu.

Jelikož se jedná o test, je evidentní, že novinka není dostupná pro všechny uživatele. Test samotný probíhá pouze v Austrálii a není jasné, jestli dojde k nějakému rozšíření. Možná se jedná jen o lokální pokus, na základě kterého se získají data a následně dojde k ukončení. V případě, že by Spotify nabídlo novinku globálně, mohlo by přilákat ještě více uživatelů. Otázkou ale je, jak moc silně by se tato strategie odrazila na finančních výsledcích Spotify.

Zdroj: theverge.com

reklama
reklama

David Pilař

Student IT, nadšenec do technologií všeho druhu a milovník mobilního focení. Rád se podílí na beta testování a překladu softwaru.

Komentáře

Dotekománie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit

Tmavý režim