Facebook využije data uživatelů k zlepšení navigační lišty

Facebook využije data uživatelů k zlepšení navigační lišty
2018-08-02T10:39:54+02:00
• 2. 8. 2018

Sociální síť Facebook se před několika měsíci musela potýkat s velmi nepříjemnými soudními procesy, neboť přeprodávala veškerá data o uživatelích třetím stranám. Desítky milionů osobních profilů se tak dostalo do rukou firmám, které s nimi mohly naložit podle svých potřeb. V tomto případě tedy nelze hovořit o téměř žádné bezpečnosti, ba naopak.

Troufám si říci, že Facebook je pouze jeden velký překupník. Na druhou stranu lze prohlásit, že jde o jakousi daň za to, že za službu nemusí uživatelé platit. Jde ale o zatraceně velkou daň. Facebook má však na trhu tak dominantní postavení, že mu soudní procesy a mediální tlak příliš moc neuškodily. Dle mého názoru tak může data přeprodávat i nadále. To ale neznamená, že by se sociální síť nějak zastavila, ba naopak – připravuje další novinku.

Facebook změní navigační lištu, použije k tomu vaše data

Není žádným tajemstvím, že spousta aplikací a služeb využívá vaše údajně o používání k zlepšování stávajících služeb. Skvělým příkladem toho je Facebook, který se nyní snaží s těmito informacemi naložit po svém. 

Americká společnost Facebook nedávno prohlásila, že aktuálně pracuje na nové navigační liště, a to pro mobilní Android a iOS aplikaci. Pokud nyní otevřete aplikaci Facebook, na navigační liště uvidíte pět ikon – News Feed, Watch, Marketplace, Notifications, a Menu. Ovšem ikony se liší na základě státu, ve kterém se nacházíte. 

Facebook však plánuje toto uspořádání ikon úplně změnit. V aplikaci tak zůstanou pouze tři základní nabídky, zbylé dvě ikony se pak budou měnit v závislosti na tom, co v aplikaci navštěvujete nejčastěji. Zajímavé ale je, že pokud budete navštěvovat pouze svůj profil, budete mít k dispozici jen čtyři ikony. Jestliže ale budete navštěvovat Marketplace (obchod) k prodeji věcí, ze čtyř ikon se stane pět až šest ikon.

Zdroje: androidpolice.com, cnet.com

Stiknutím klávesy J se přesunete na starší článek, klávesa K vás přesune na novější.

💡 Získejte Dotekománie Premium a využijte web naplno.

reklama
reklama

Zdeněk Koutský

Passionate Senior Editor at Dotekomanie.cz, where tech meets storytelling. Seasoned Sales Director, weaving technology into every success story, and relishing every moment of it!

Komentáře

Reklama

Dotekománie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit

Tmavý režim

Vyzkoušejte

Dotekománie Premium

Vychutnejte si web bez bannerové reklamy a získejte předběžný přístup k článkům. Podpoříte i Dotekománii.

Vyzkoušet

Odběr novinek

To podstatné ze světa mobilů a technologií jednou týdně do vašeho e-mailu. 📱
A nepropásnete soutěže!

Odebírat