Bezdrátové sluchátko od Xiaomi – k dokonalosti ještě pár věcí chybí recenze

Bezdrátové sluchátko od Xiaomi – k dokonalosti ještě pár věcí chybí [recenze]
2018-08-09T14:00:33+00:00
• 9. 8. 2018
Thumbnail3

Xiaomi má široké spektrum výrobků. Mezi ně se nyní počítá i Xiaomi Mi Bluetooth Headset, což je jedno bezdrátové sluchátko sloužící k uskutečňování hovorů a poslechu hudby. Takový výrobek je též znám pod názvem handsfree. Nové sluchátko od Xiaomi nestojí ani tři stovky a překvapí dobrou kvalitou zpracování, mírně však nepotěší v oblasti hlasitosti zvuku.

Balení

Xiaomi Mi Bluetooth Headset přichází v malé plastové krabičce spolu s velice krátkým micro USB-B nabíjecím kabelem. V balení jsou i další dva náhradní „špunty“ do uší v různých velikostech, aby si uživatel mohl vybrat, který „špunt“ mu v uchu nejvíce pasuje. Samotný špunt se mi však nezdál příliš pohodlný na dlouhodobé nošení, mírně se mi z něj odřel ušní lalůček. Každopádně tento typ gumového sluchátka/špuntu mi moc nevyhovuje, avšak každý má jiný tvar ucha a může mu sedět lépe. Zkoušel jsem, kolik otřesů hlavy zvládne sluchátko v uchu, aniž by vypadlo a i při jízdě na kole na nerovném povrchu nevypadlo, ačkoli to pocitově vypadalo, že každou chvíli vypadne, ovšem i zde záleží na konstrukci ucha. Za celou dobu testu i při silném třesní hlavou a skákání nevypadlo ani jednou.

Konstrukce

Bezdrátové sluchátko je vyrobené z plastu a kupodivu zde všechno dokonale do sebe zapadá a nic zde necvaká, nechrastí a ani není nijak pohyblivé, jak by být nemělo. Takové problémy, například s hrastěním či s pohyblivými částmi, jsem měl u levnějších bezdrátových sluchátek. Samotné sluchátko váží jen 6,5 gramů a po nasazení do ucha poměrně brzy zapomente, že ho máte na sobě. Často se mi totiž stalo, že jsem si ho musel kontrolovat, zda ho tam doopravdy mám.

Xiaomi Mi Bluetooth Headset

Konektivita

Konektivita Xiaomi bezdrátového sluchátka je zajištěna pomocí Bluetooth ve verzi 4.1. Jelikož sluchátko je celé v čínštině, uslyšíte i informace z něj vycházející v čínském jazyce. Pokud tedy neumíte čínsky, tak nevadí, pokynů není mnoho a většinou jsou snadno odvoditelné. Sluchátko může být zároveň připojeno ke dvou zařízením zároveň, což je například vhodné v kanceláři, kde ho můžete mít jak v telefonu na hovory a v počítači na hudbu. Sluchátko má malou barevnou diodu s modrým a červeným světlem, která indikuje stav baterie a ne/připojení zařízení k jinému zařízení.

Funkce

Sluchátko má na sobě tři tlačítka. Jedno pro zapínání a vypínání zařízení. To stejné tlačítko slouží i pro přijímání a pokládání telefonních hovorů. Zbylá dvě slouží pro ovládání hlasitosti a přeskakování písniček.

Xiaomi Mi Bluetooth Headset

Zvuková kvalita

Zvuková kvalita je stěžejním bodem u každého sluchátka. Zde u bezdrátového sluchátka od Xiaomi je však jeho kvalita více než rozporuplná. Sluchátko má sice funkci potlačení okolního šumu, když hraje hudba nebo s někým voláte, ale samotná hlasitost sluchátka je průměrná. V klidném prostředí je hlasitost dostačitá, v ruchu města na hovory ano, ale na poslouchání hudby. Za jízdy v autě pokud chcete slyšet hovor nebo hudbu, musíte mít zavřené okénko a nemít prasknutý výfuk. Hlasitost Xiaomi sluchátka vám tedy ušní bubínky neutrhne, ale ani nijak neoslní a občas se stane, že bude mačkat tlačítko hlasitosti nahoru a ono to již nepůjde. Každopádně samotná kvalita hovoru je dle slov několika volaným zcela nerozeznatelná od hovoru přes telefon a mluvené slovo je zcela srozumitelné i bez zvýšeného hlasu volajícího. Na telefonování jde o skvělé sluchátko, pokud ho chcete primárně na poslouchání hudby, je vhodné primárně do tiších prostředí, jako do kanceláře.

Xiaomi Mi Bluetooth Headset

Baterie a nabíjení

Baterie má kapacitu pouhých 50 mAh, dle výrobce má vydržet tři hodiny přehrávání hudby/telefonování. Mně osobně se povedlo dosáhnout přes tři a půl hodiny, než mi sluchátko začalo hlásit, že je skoro vybité. Nabíjení má dle výrobce trvat dvě hodiny, u mě však bylo sluchátko nabito z notebooku přibližně za hodinu a půl. Nabíjení probíhá pomocí micro USB-B kabelu. Ve standy by režimu má slucháto vydržet alespoň 70 hodin.

Xiaomi Mi Bluetooth Headset

Cena

Cena Xiaomi Mi Bluetooth Headset je nyní necelých 12 dolarů, v přepočtu tedy 260 Kč. Existuje i bílá varianta, která je o něco málo dražší. Na webu je cena značně pohyblivá a můžete ho nalézt v rozmezí od 10 do 30 dolarů. Za tuto cenu stojí určitě za vyzkoušení, každopádně pro profesionální řidiče není, jelikož by ho přes pracovní den při osmihodinové směně museli jednou nabíjet, což není praktické. Pro běžné řidiče je sluchátko více než dostatečné, vhodné je i do kanceláře, pokud ho však chcete primárně na poslech hudby, nikoli na hovory, tak zvolte raději nějaké hlasitější.

Za poskytnutí produktu děkujeme obchodu Gearbest.

Zdroj: gearbest.com

Karel Čapka

Třiadvacetiletý absolvent žurnalistiky na Filozofické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci. Zajímá se o moderní technologie, sociální sítě a má rád focení. Vždy si najde chvilku na čtení a baví ho učit se novým věcem. Zajímají jej dějiny, politika, geografie, Formule 1 a vlastně ode všeho něco.