reklama

Používá Apple u iMacu Pro za 5 000 dolarů nekvalitní součástky?

Používá Apple u iMacu Pro za 5 000 dolarů nekvalitní součástky?
2018-05-30T10:00:01+02:00
• 30. 5. 2018

Quinn Nelson, majitel velmi populárního YouTube kanálu Snazzy Labs, nedávno sdílel zcela nové video, podle kterého je zřejmé, že Apple do jisté míry šidí své zákazníky. Celý případ se týká nejdražšího modelu iMac Pro, který uživatele vyjde na více než 5 000 amerických dolarů, což už je pořádná cenovka. 

Quinn Nelson se stal svědkem šizení zákazníků ze strany Applu, vlastně on sám byl tím postiženým. Podle videa níže je zřejmé, že sestava VESA určená pro iMac Pro používá levné šrouby, které jsou velmi náchylné k poškození, když jej uživatel povolí.

 

Zmíněná sada umožňuje uživateli nahradit klasický stojan iMacu Pro s adaptérem VESA mount, díky kterému může uživatel připojit počítač k libovolnému držáku na stěnu, stůl nebo ke kloubovému ramenu (musí být kompatibilní s VESA).

Jak popisuje samotný Quinn Nelson, který adaptér nainstaloval bez problému. Do potíží se však dostal ve chvíli, kdy jej chtěl o několik měsíců později odebrat. 

„Když jsem vytáhl jeden z pěti šroubů, který nebyl úplně nejsilnější, hlavička šroubu se ze svého těla oddělila, přičemž druhá část zůstala uvnitř šroubového otvoru. Konečný výsledek? Nedokázal jsem adaptér VESA vůbec odebrat…“

Nelson však bere na vědomí, že adaptér pravděpodobně není navržen tak, aby byl opakovaně odebírán a vkládán. Problém ale je, že Apple nikde nevaruje zákazníky před tímto možným fiaskem. 

Autor videa tedy prohlásil, že sám odebrat adaptér z iMacu Pro za 5 000 amerických dolarů nedokázal. Rozhodl se tedy kontaktovat samotnou společnost Apple, nejprve telefonicky, kde vysvětlil situaci. Následně mu bylo řečeno, že společnost Apple nemůže poskytnout podporu, neboť adaptér vyrábí licencovaný OEM výrobce, přestože jej Apple prodává se svým logem a dokumentací značky Apple. 

Apple poškodil samotný iMac Pro

Zástupce podpory dokonce odmítl poskytnout jméno OEM výrobce či jeho kontaktní údaje. Quinn Nelson se tak rozhodl navštívit Genius Bar u místního Apple Storu. Myslíte si, že vše bylo vyřešeno? Ani omylem. Bohužel ani Genius Bar nebyl příliš užitečný, neboť tzv. Genius Head nebyl vyškolen k servisu iMac Pro. Po téměř dvou týdnech byla nakonec oprava dokončena a majitel si mohl svůj iMac Pro vyzvednout.

Ovšem doma Nelson zjistil, že stojan iMacu Pro byl velmi poškrábaný. Poškození ho tedy přimělo k pečlivému odstranění adaptéru VESA, aby zjistil, zda iMac Pro je poškozen na více místech. Jak je na videu vidět, poškozen byl více než dost. Navíc se při pokusu o odšroubování náhradního adaptéru nainstalovaným Applem objevil zcela jiný šroub. Je tedy jasné, že Nelsonova zkušenost nebyla náhodou a že šrouby jsou skutečně velmi náchylné k poškození. 

Důležité je, že po zveřejněném videu bylo Nelsonovi Apple Storem nabídnuto nahrazení stávajícího kusu za nový, a to zcela zdarma. Samotný Quinn Nelson byl následně kontaktován Applem, který chtěl zjistit, zda bylo vše v pořádku a požádal, aby poslal montážní sadu VESA inženýrům společnosti Apple k přezkoumání. 

Zdroj: macrumors.com

reklama
reklama

Zdeněk Koutský

Senior Editor Dotekomanie.cz | bývalý student IT | velký milovník a zároveň kritik Applu | milovník dýmek

Komentáře

Dotekománie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit