reklama
samsungobr

Facebook představil Messenger Kids

Facebook představil Messenger Kids
2017-12-04T15:16:05+00:00
• 4. 12. 2017

V podmínkách Facebooku najdete podmínku, že uživatel musí být starší 13 let. Mladším lidem není povoleno používat tuto sociální síť. Samozřejmě není nijak komplikované vyplnit formulář nepravdivě, ale je to již porušení pravidel. Právě i proto možná nechal Facebook vytvořit speciální aplikaci a službu Messenger Kids.

Ve své podstatě se jedná o komunikační aplikaci, jako je Messenger. K využívání Messenger Kids není potřeba si zakládat účet na Facebooku, tudíž nedochází k porušení nastavených pravidel. Dokonce není potřeba telefonního čísla. Navíc je aplikace kompletně pod kontrolou rodičů.

Pokud chce rodič komunikovat se svým dítětem přes Messenger, nebo chce umožnit potomkovi v používání této služby, jednoduše mu nainstaluje aplikaci Messenger Kids a propojí ji se svým účtem. Následně může povolit u svých přátel a rodiny, kdo může komunikovat s dítětem. Díky tomu mají rodiče kompletní kontrolu nad kontakty.

Dítě sice má vytvořený mini profil, ale nelze jej najít skrze běžné vyhledávání na Facebooku a také mu nemůže napsat nikdo, kdo nebyl schválen rodičem. Ačkoliv je zde silná kontrola ze strany rodiny, tak to automaticky neznamená, že by mohlo dojít ke špehování samotných konverzací. Pokud se chce rodič podívat, o čem je daná konverzace, odešle požadavek s dotazem, jestli může nahlédnout. Bez povolení dítěte se nikdo nemůže podívat, o čem si píše s kýmkoliv.

Facebook uvádí, že v aplikaci jsou povoleny jen určité možnosti pro sdílení. Například funguje proaktivní režim, který by měl zakázat sdílení nevhodných obrázků a případně sleduje nevhodnou konverzaci. Jakmile dítě dovrší věku 13 let, není automaticky přesměrováno na standardní Messenger a není mu vytvořen účet na Facebooku.

V tuto chvíli je nová služba k dispozici jen v USA a na iOS zařízeních. V dohledné době bude k dispozici Android verze. Zatím nevíme, jestli dojde k rozšíření na jiné trhy.

Zdroj: techcrunch.com

reklama
reklama

Přemysl Vaculík

Androiďák, šéfredaktor, tvůrce @dotekomanie a +dotekomanie.cz. Také milovník adrenalinových sportů, na které nemá čas.

Komentáře

Dotekománie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit