Domů » Články »
V polovině tohoto roku jsme se dozvěděli, že si Google pohrává s možností blokování reklamy přímo ve své prohlížeči Chrome. Zabudovaný systém supluje funkce doplňků pro prohlížeče, ale jen z určité části. Google chce nastolit rovnováhu do celé situace, kde se začal rozmáhat trend blokování všech reklam nezávisle na webových stránkách.
Google testuje blokování reklam v Chromu
Chrome bude blokovat reklamu na takových webech, které nesplňují pravidla pro jejich zobrazování – ty jsou stanoveny iniciativou Coalition for Better Ads. Podmínky se dají shrnout jako seznam doporučených formátů a vymezení takových, které narušují prožitek z používání webů.
Google k tomuto účelu také vytvořil nástroj v rámci Webmaster Tools, kde mohou majitelé webů sledovat, jestli neporušují nově stanovené podmínky. Pakliže je objeven problém, Google varuje správce, který má 30 dnů na odstranění rušivých reklam, které nesplňují nová pravidla v rámci Coalition for Better Ads.
Pakliže se tak nestane, Google skrze Chrome nebude uživatelům zobrazovat reklamní jednotky na takových stránkách, a dokonce ani ty vlastní. Jedná se tedy o potrestání těch, kteří přeplňují obsah reklamou, která silně narušuje prohlížení nebo používání webových stránek.
Google nastartuje celý systém blokování reklam již 15. února 2018 napříč všemi verzemi prohlížeče Chrome. Novinka není vázaná na aktualizaci aplikací, z čehož plyne, že se bude jednat o spuštění ze strany serverů Googlu.
Zdroj: techcrunch.com
💡 Získejte Dotekománie Premium a využijte web naplno.
Domů » Články »
Komentáře