B&O BeoPlay P2 – velký zvuk v malém balení recenze

B&O BeoPlay P2 – velký zvuk v malém balení [recenze]
2017-09-09T15:00:25+02:00
• 9. 9. 2017
3

Především mezi mladými je ke smartphonu nezbytným příslušenstvím nějaký ten bluetooth „repráček“. Na trhu jich je nepřeberné množství a pokud jdete za kvalitou, je nutné pečlivě vybírat. My vám dnes výběr alespoň trochu usnadníme, jelikož jsme otestovali velice povedený kousek s názvem B&O BeoPlay P2.

Nepatří sice mezi nejlevnější, zato si troufáme tvrdit, že se může v dané cenové kategorii řadit mezi nejkvalitnější. Je poměrně kompaktní, konstrukčně dobře zpracovaný, příjemně padne do ruky, ale především v sobě skrývá velké hudební nadání.

Design a funkce

BeoPlay P2 svým tvarem připomíná oválnou vaničku. Celá vrchní strana je dírkovaná a vychází tudy zvyk. Jeden z otvorů taktéž obsahuje skrytou LED diodu. Nejen designově, ale i konstrukčně je repráček velice dobře zpracovaný. Přestože je většina z plastu, nepůsobí takovým tím laciným plastovým dojmem. Zmíněná vrchní část je z kovu a rovněž z ní je cítit poctivé zpracování.

Vršek je kompletně dotykový a ovládá se skrze něj pomocí gest přehrávaná hudba. Poklepáním lze skladbu spustit, či pozastavit. Pro přechod na další skladbu si jen s dotykem nevystačíte, s repráčkem je nutné lehce zatřást. Tento styl ovládání je poměrně pohodlný a osobně se mi zamlouvá více, než přítomnost jednoho tlačítka, které obsluhuje vše, jak tomu mnohdy bývá. Tlačítko tu ale i tak jedno máme, nachází se na spodní části a slouží pro zapínání a párování s telefonem.

Pokud ovšem chcete upravit hlasitost či další parametry zvukového výstupu, už vám ani gesta nebudou stačit. Musíte sáhnout po aplikaci, která je ale jednoduchá a nabízí poměrně zajímavé funkce. Kromě regulace hlasitosti lze upravit i styl zvuku, ne však pomocí ekvalizéru, ale jakéhosi kvadrantového kruhu, kde každá část upravuje zvuk trochu jiným stylem a posunem menšího kruhu uprostřed k okrajům regulujete intenzitu daného efektu.

Konektivita a výdrž baterie

Repráček se připojuje přes Bluetooth ve verzi 4.2. Na boku se pak nachází USB-C konektor, který slouží pro nabíjení. V balení naleznete jen kabel bez adaptéru, je možné využít jakýkoliv, který již máte doma. Baterie o kapacitě 1100 mAh se z nuly na sto nabije za zhruba dvě hodiny a hudbu pak můžete poslouchat až deset hodin, při nižší až střední úrovni hlasitosti.

Díky integrovanému mikrofonu lze také skrze reproduktor telefonovat, případně se nabízí využití s digitálními asistenty, jako Apple Siri či Google Assistant.

Zvukový výstup

Jak je u tohoto výrobce zvykem, vyniká kvalitou především podání zvuku a celková kvalita reprodukce. A to nejen při nižších hlasitostech, ale i když pustíte svou oblíbenou hudbu „na plné pecky“. Bez problému lze hudbou zaplnit běžnou bytovou místnost, přičemž není znatelné téměř žádné zkreslení ani ztráta kvality, zkrátka si hudbu naplno vychutnáte za skoro jakýchkoliv podmínek.

Prvotřídní zvuk zajišťuje dvojice zesilovačů (basový a výškový reproduktor) s reálným výkonem 2 x 15W. Špičkový výkon je 2 x 50W. Kvalita zvuku je vzhledem k velikosti i ceně nadprůměrná, a to ve všech ohledech. Jediným záporem je špatná prostorová reprodukce, jelikož je výstup jen jedním směrem, není hudba všude po místnosti rovnoměrně slyšet. I přes to ale reproduktor zaujme kdejakého audiofila a drobné nedostatky zcela přebíjejí jeho přednosti.

BeoPlay P2 je díky svému provedení ideálním repráčkem na domácí poslech, ale nezklame ani na cestách. Jen je nutné počítat s tím, že na delších výpravách si ho dlouho neužijete, jelikož výdrž není příliš vysoká. Za cenu, která je momentálně ve většině obchodech nastavena, jde o jednu z nejlepších možných voleb mezi bezdrátovými repráčky. Dobře poslouží i náročnějším uživatelům, a tak se vynaložení vyšší částky rozhodně vyplatí.

Na Heurece začíná cena na 4090 Kč

David Pilař

Student IT, nadšenec do technologií všeho druhu a milovník mobilního focení. Rád se podílí na beta testování a překladu softwaru.