Domů » Články »
Nokia nám představila nového asistenta určeného pro mobilní operátory. Jmenuje se MIKA, tedy zkráceně Multi-purpose Intuitive Knowledge Assistant. Asistent je poháněn technologií Nokia AVA a zároveň obsahuje hlasovou podporu, díky které se sníží čas potřebný pro vyhledávání informací.
Na základě analýzy se zjistilo, že MIKA může uspořit inženýrovi až jednu hodinu denně. A to jen díky tomu, že mu nástroj poskytne ty správné informace a vhodná doporučení prakticky ihned. Nástroj kombinuje prvky rozšířené reality s automatickým učením a přístupem k celé řadě dokumentů, datových zdrojů a nástrojů. Mezi ně patří znalostní knihovny Nokia AVA a úložiště s nejlepšími řešeními projektů Nokie z celého světa.
Samotný nástroj je dostupný skrze webovou aplikaci. Kromě toho mohou pracovníci využít mobilní verze, díky níž mají přístup k požadovaným informacím prakticky kdekoliv. MIKA je přímo upravena pro specifické potřeby telekomunikačních operátorů.
Kromě toho Nokia představila službu pro předpověď oprav. Na základě prvních informací by mělo být schopné s až 95% přesností a 14denním předstihem predikovat hardwarové chyby a doporučit výměnu zařízení.
Operátorovi využívající tuto službu tak například odpadnou zbytečné náklady na cestování nebo zbytečně velké držení zásob. Jedná se o první službu svého druhu určenou mobilním operátorům. Využity jsou opět algoritmy strojového učení z dílny Nokia, konkrétně Nokia Bell Labs.
MIKA bude poprvé představena na MWC v Barceloně. Již nyní mají ale zákazníci možnost otestovat zkušební verzi. Služba pro předpovídání opravy bude ve zkušební verzi k dispozici až v březnu letošního roku.
Zdroj: nokia.com
💡 Získejte Dotekománie Premium a využijte web naplno.
Domů » Články »
Karel Čapka
wau, to vypadá slibně. Chápu správně, že to používá strojove učení? A bude používat také neural network?