reklama

Uživatelé Messengeru se dočkají reklam

Uživatelé Messengeru se dočkají reklam
2016-11-11T07:20:11+02:00
• 11. 11. 2016
3

Do Messengeru od Facebooku přibude reklama. Největší sociální sít se snaží profitovat ze všech svých nabízených služeb, co možná nejvíce to jde. Proto se nyní rozhodli pro implementaci reklamy do komunikační aplikace, která má na svém kontě miliardu instalací.

facebook-messenger-logo-f

Přímo cílená reklama

Facebook se rozhodl výrazně vylepšit využívání Messengeru jak pro firmy, tak pro běžné uživatele. Například se testuje funkce, která při zobrazení reklamy ve standardním newsfeedu v aplikaci Facebook zobrazuje ikonku chatovacího klienta. Při kliknutí na tuto ikonku se rovnou otevře Messenger a v něm obdržíte zprávu týkající se reklamy, například slevový kupón.

V USA se testuje funkce, která umožní placení přímo skrz Messenger. Celoplošně by měla být však rozšířena ke konci tohoto roku.

facebook-messenger1-ss-1920-800x450

Veliká, ne však tragická změna, nás čeká v oblasti reklamy. Společnost Facebook se rozhodla přidat do aplikace boty, neboli samochatovací roboty, kteří si budou psát s uživatelem zcela nezávisle na lidském personálu. Jedná se o lehkou obdobu nedávno uvedeného Google Allo. Chatování s umělou inteligencí bude umožněno u některých stránek. Pokud vás budou lidé kontaktovat, můžete jim za poplatek rozeslat v budoucnu reklamu, která bude založená na kontextu toho, na co jste se dané stránky dotazovali.

U chatovacích robotů u stránek se však nebude jednat o typickou umělou inteligenci. Každý správce dané stránky si musí nakonfigurovat otázky, které si může tazatel vybrat a musí též předvyplnit jejich odpovědi.

A jak to bude v praxi vypadat?

Budete-li se ptát nějakého prodejce, zda má na skladě kávu z Ugandy, tak vám v budoucnu od něj může na Messenger přijít reklamní sdělení, že káva Uganda je nyní ve slevě. Zcela jednoduchý princip, avšak bude těžké se proti tomu nějak bránit. Vyhnout se chatování s botem můžete tak, že budete ignorovat nabízené otázky a zeptáte se na vlastní dotaz. Doposud však není jisté, jak bude Facebook rozlišovat, zda s klientem komunikuje opravdový člověk, nebo bot. Zasílání reklamy je totiž zatím povoleno jen uživatelům, kteří si psali s botem.

Zdroje: thenextweb.com, developers.facebook.com

reklama
reklama

Karel Čapka

Třiadvacetiletý absolvent žurnalistiky na Filozofické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci. Zajímá se o moderní technologie, sociální sítě a má rád focení. Vždy si najde chvilku na čtení a baví ho učit se novým věcem. Zajímají jej dějiny, politika, geografie, Formule 1 a vlastně ode všeho něco.

Komentáře

Dominik Milaniak

11. 11. 2016, 15:42

Že by začalo více uživatelů používat Allo ? :)

Matěj Votýpka

11. 11. 2016, 11:50
Android aplikace

Disa to jistí ☺️

Jaj, tak to půjde appka do pryč…

Dotekománie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit

Tmavý režim