reklama

Google chce měřit reklamu pomocí přihlášení k účtu

Google chce měřit reklamu pomocí přihlášení k účtu
2016-10-01T08:55:46+01:00
• 1. 10. 2016

Americká společnost Google je na poli internetové reklamy zřejmě nejsilnějším hráčem. Poslední roky se vývojáři v Sillicon Valley zaměřují na to, jak efektivněji sledovat a vyhodnocovat reklamní sdělení u uživatelů, kteří přechází z jednoho zařízení na druhé. A v tomto týdnu se k tomuto tématu i blíže vyjádřili zástupci společnosti. V blízké době by mělo dojít k upuštění měření reklamy pomocí cookies. Google se nově zaměří na měření reklamy pomocí přihlášení k účtu uživatele.

google-blog-graphic_final

Měření a vyhodnocení reklamního sdělení pomocí cookies se používá již dlouhá léta. Bohužel se zjistilo, že se nejedná o dostatečně efektivní způsob. Proto se společnost rozhodla zvolit nový způsob měření, pomocí dat u přihlášení. Částečně se v této oblasti snažil Google zorientovat již zhruba před rokem. Tehdy porovnával obchodní emailovou komunikaci s vlastní databází přihlášených uživatelů. A to jen z toho důvodu, aby se podařilo najít více informací o svých zákaznících a lépe je oslovovat skrze reklamní sdělení.

Je ovšem důležité si uvědomit také to, že stávající způsob měření (tj. pomocí cookies) se nezruší. Jen bude tento způsob postupně posouván do pozadí při měření reklamy. Jedním z důvodu, proč Google ustupuje od měření pomocí cookies, je AdBlock a jemu podobné doplňky. Právě ty totiž svými funkcemi ovlivňují hodnocení celé kampaně. A do budoucna by se pro řadu společností mohly tyto doplňky stát i likvidačními.

Druhým faktorem, proč se Google rozhodl pro takovou razantní změnu, je Facebook a jeho vlastní reklamní systém. Facebook své reklamní systémy založil právě na datech přihlášených uživatelů. A Google na tento systém může reagovat například pomocí uživatelů přihlášených k Gmail účtům. Výhoda pro něj pak spočívá také v tom, že uživatelé mají na tento emailový účet napojeny dalších služeb – Android zařízení, YouTube, Google Mapy nebo Google Now.

crossdevice_halloween-ads-loop_128-1_091616_v2-1

S aktualizací musíme zároveň vyzdvihnout novinky týkající se služby Brand Lift. Tato služba pomáhá měřit celou cestu zákazníka až k nákupu produktu skrze reklamy na YouTube. Google se rozhodl rozšířit funkce této služby o televizní kampaně.

Google chce poskytnout marketingovým oddělením důkaz, jak moc televizní reklama pomáhá společnostem při vyhledávání produktů na YouTube. V první fázi bude tato novinka spuštěna pouze na území USA. Brzy na to by se však měla spustit globálně.

Další novinkou je vylepšení reklamního systému založeného na poloze uživatele. Uživateli bude zobrazena reklama obchodu nejen v závislosti na poloze, ale také v závislosti na jeho předcházejícím vyhledávání a ostatních relevantních informacích. Pokud uživatel na reklamu klikne, zobrazí se mu rovněž i odkaz na umístění obchodu.

Po navštívení adresy obchodu už společnost může snáze hodnotit, jaký měla reklama reálný dopad.

phones-homesdepot-image1

V neposlední řadě se Google snažil díky této novince vylepšit i stávající systémy pro inzerenty tak, aby mohli snadněji zákazníka přesvědčit o koupi. Uvedeme příklad. Zákazník si v dopoledních hodinách na mobilním telefonu hledá informace o sluchátkách. S velkou pravděpodobností zhlédne nějaká reklamní sdělení o slevách apod. Přesto se však rozhodne koupi odložit.

Večer si pak ten samý zákazník sedne ke stolnímu počítači a během například čtení novinek uvidí od inzerenta již konkrétní nabídku. To vše právě pro to, že večer je s velkou pravděpodobností již ta samá osoba mnohem více informovaná o produktech, než byla ráno.

To vše by měl nabídnout vylepšený systém reklamy zkoumající data skrze přihlášeného uživatele. Je více než zřejmé, že Google se nad touto problematikou skutečně zamýšlel. A je velmi pravděpodobné, že řadě inzerentů tyto novinky ve výsledku pomohou. Ostatně i sám zákazník z toho může těžit, jelikož mu bude nabízena relevantní reklama a ne jen něco náhodného.

Zdroje: techcrunch.com, thinkwithgoogle.com, adwords.googleblog.com

reklama
reklama

Jiří Smrž

Fanoušek operačního systému Android, ale se zkušenostmi i s iOS a Windows Phone. Ve volném čase se rád věnuje sportům a sledování filmů nebo seriálů.

Komentáře

Dotekománie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit

Tmavý režim