reklama

Sony generuje největší zisk na telefon mezi Android zařízeními

Sony generuje největší zisk na telefon mezi Android zařízeními
2016-03-18T08:59:19+02:00
• 17. 3. 2016

Dle zveřejněných výsledků za poslední kvartál 2015 jsme došli k poměrně zajímavým výsledkům. Na jejich základě zaznamenala japonská společnost Sony největší zisk na telefon mezi zařízeními s operačním systémem Android. Pro mnohé to může být poměrně překvapivá zpráva. Především pak tehdy, kdy se podíváme na nabídku, kterou oplývá jihokorejský Samsung.
Sony XperiaNa jedno zařízení produkuje Sony zisk 26,17 dolarů. Oproti tomu největší výrobce s Android telefony, Samsung, zaznamenal průměrný zisk na přístroj 23,29 dolarů. Důvod je poměrně jasný. Pokud si porovnáme portfolio produktů obou společností, tak Samsung zaznamenává největší finanční přínosy ze svých top modelů. Logicky tedy s klesající cenou zařízení není moc velký prostor na to, jak zaznamenat zajímavý zisk na jednotku.

Pokud se podíváme na stanovení průměrné ceny přístrojů, tak Sony je v rámci posledních let a měsíců jediným výrobcem s Android zařízeními, který tuto hladinu zvedá. Nabízí se nám například srovnání s LG. V posledním kvartálu Sony stanovilo průměrnou prodejní cenu na 421,58 dolarů, zatímco LG na 210,26 dolarů. To tedy znamená, že Sony prodává více dražších telefonů než LG.

Sony spoléhá na to, že vyšší průměrná prodejní cena na zařízení jej zachrání od vysokých fixních nákladů. Jenže zde je háček. Rozdíl mezi příjmy za telefony a stanovenými fixními náklady rok od roku u této společnosti klesá. Vysoká průměrná prodejní cena dlouhodobě nemůže výrobce zachránit od jeho fixních nákladů. Ostatně se stačí podívat na HTC, které má dlouhodobě finanční problémy.

ASP-LG-Sony

Průměrná prodejní cena, Sony vs. LG, zdroj: https://theoverspill.wordpress.com

A japonská společnost se nemůže radovat ani z toho, že prodává nejvíce telefonů s vysokou cenovkou. Zde si zcela jistě uzme prvenství Samsung. Právě jihokorejský gigant se vydal zcela odlišnou cestou. Průměrná cena telefonů v jednotlivých kvartálech postupně klesá (alespoň od 2. kvartálu 2015). Společnost sází na to, že zaujme zákazníky velkým množstvím produktů určených pro různé segmenty.

A když už se dostáváme k zákazníkům, tak i ti postupně mění své preference. Kantar ComTech poskytl veřejnosti graf, jak zákazníci v 5 největších zemích EU (Německo, Velká Británie, Francie, Španělsko a Itálie) přechází od tradičních výrobců telefonů k novým, zavedeným značkám. Asi není překvapením, že velkou část zákazníků získal Huawei. Samotného mě však překvapilo především složení dalších výrobců.

Customer-flow-Android

Migrace uživatelů mezi výrobci v EU5, zdroj: http://www.kantarworldpanel.com/ 

Jistě se ptáte, jak si na tom ještě vede v porovnání s Androidem Apple a Microsoft. Je logické, že v porovnání s Android telefony je Apple úplně jiná liga. Průměrná cena zařízení ve 4. kvartálu činí 691 dolarů, při čemž zisk na zařízení dosahuje 184 dolarů. Na úplně opačném pólu se nachází Microsoft Mobile. Ten se v současnosti může rovnat pouze s HTC, protože v zisku na telefon se oba účastníci pohybují v červených číslech.

Q4-2014-Handset-ASP_border

Průměrná prodejní cena, 4. kvartál 2015, zdroj: http://www.xperiablog.net/

Q4-2014-Handset-Unit-Profit_border
Průměrný zisk na zařízení, 4. kvartál 2015, zdroj: http://www.xperiablog.net/

Otázkou je, jestli vítězství v zisku na telefon pro Sony není spíše Pyrrhovým vítězstvím. Už v článku jsme zmínili možná úskalí. Na druhou stranu razí tato společnost naprosto odlišnou strategii než třeba Samsung. O váš názor se jistě můžete podělit v diskuzi pod článkem.

Zdroje: xperiablog.net, pocketnow.com, theoverspill.wordpress.com

reklama
reklama

Jiří Smrž

Fanoušek operačního systému Android, ale se zkušenostmi i s iOS a Windows Phone. Ve volném čase se rád věnuje sportům a sledování filmů nebo seriálů.

Komentáře

Dotekománie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit

Tmavý režim