reklama

Roztříštěný Android – pravé peklo pro vývojáře

Roztříštěný Android – pravé peklo pro vývojáře
2014-08-26T08:00:16+02:00
• 26. 8. 2014
7

Nyní, když je Samsung hlavním dodavatelem zařízení s operačním systémem Android, bychom si mohli myslet, že situace s fragmentací Androidu na trhu se bude zlepšovat. Bohužel opak je pravdou. Nejnovější zpráva od společnosti OpenSignal odhaluje skutečnost v jejím plném rozsahu. Fragmentace se rozšířila především u hardwarových součástek, rozlišení a velikosti displeje a v neposlední řadě různé u různých verzí Androidu, jež jsou používány uživateli. Následující obrázky ukazují, že situace se zhoršila v průběhu minulého roku o ještě více, než o kolik by si kdo mohl myslet.

androidbrandfragmentatino

Jak je vidno z obrázků, fragmentace se zvýšila o pořádný kus, lépe řečeno o 58,3 % za posledních 12 měsíců. V loňském roce OpenSignal zaznamenal 11 868 výrazně odlišných zařízení se systémem Android, nyní se toto číslo zvětšilo na 18 796, což může zapříčinit o mnoho více práce pro vývojáře.

androidfragementation2014

Samsung je tedy v podstatě velmocí v této sféře, ovládá neskutečných 43 % trhu. Což činí z jihokorejského chrliče chytrých telefonů největšího přispívatele do tohoto „fragmentovaného guláše“. Toto ukrutné číslo je v porovnání s jakoukoliv jinou společností téměř astronomické a podle všeho se to v nejbližší době moc nezmění.

comparisonwithiOS

Na druhou stranu je tu Apple s iOS. V porovnání Androidu s iOS je na tom právě Android nejhůře za celou dobu existence. Jelikož pouhých 20,9 % Android uživatelů používá nejnovější verzi 4.4 KitKat, zatímco více než 9 z 10 uživatelů iOS má nejnovější verzi svého operačního systému.

Zdroj: cultofandroid.com

reklama
reklama

Student zabývající se tvorbou grafiky, a to jak webových stránek, webových či mobilních aplikací, tak i marketingových produktů. Ve volném čase píše články, testuje nebo recenzuje různá zařízení, která se mu připletou pod ruku. Kontaktní email - pavel.mares@dotekomanie.cz.

Komentáře

Pavel Kempný

29. 8. 2014, 1:10

Boha jeho, co to je? „Na druhou stranu je tu Apple s iOS. V porovnání Androidu s iOS je na tom právě Android nejhůře za celou dobu existence. Jelikož pouhých 20,9 % Android uživatelů používá nejnovější verzi 4.4 KitKat, zatímco více než 9 z 10 uživatelů iOS má nejnovější verzi svého operačního systému.“ To si opravdu někdo myslí že když mám na iPhone 3G stejnou verzi iOS jako na 5S tak mám i stejnou funmcionalitu?

Martin Sadový

26. 8. 2014, 19:51

Najdete Nokii X? Fíha :))

PepaPotopa

26. 8. 2014, 14:12

Fragmentace Androidu nepředstavuje žádný problém, protože s ní každý vývojář už předem počítá a je velmi snadné napsat aplikaci tak aby byla naprosto univerzální.

Vladimír Jícha

26. 8. 2014, 10:13

A teď si ještě představte, jaká je fragmentace ve světě desktopových Windows. K všem existujícím modelům připočtěte navíc můj a další miliony počítačů zcela unikátních, protože si je někdo složil sám doma. To je peklo. Já se divím, že je vůbec možný napsat nějaký program pro Windows. To musí být hrůza. Kromě toho nemalá část uživatelů ještě pořád používá víc než 10 let starou verzi OS.

Dává to smysl? Ne nedává. Fragmentace (Androidu nebo Windows) je uměle vytvořený a neexistující problém, který zajímá akorát marketingové oddělení Applu.

Jakub Bezděk

26. 8. 2014, 12:02

A tohle jsi vzal kde ?? Windows dektop a iphone či android jsou úplně jinak koncipovaná zařízení. Kolik rozlišení máš u PC – 6-7 ??? u Androidu je těch rozlišení 18 000 …

Koncept windowsu je takový, že do aplikace vývojář dá prvky o 10 rozlišeních a všem to pak funguje … Ale hlavně není potřeba mít okno ve fullscreen. Některé aplikace ani do fullscreen nejdou dát …

U telefonu je ale fullscreen potřebný … a to je ten problém … kamarád má netradiční android a nahraje tam pouze polovinu aplikace z google play … jak kvůli čipu tak kvůli rozlišení …

To by bolo rozlišení … další věc je Procesor a Grafika – v PC je Intel nebo Amd a Nvidia nebo ATI(Amd) … u Androidu máš – exynos,mediatek,qualcomm,tegru a dalších milion … hlavně každý procesor má i jiný grafický čip jak se to hodí výrobci … Nehledě na to, že android má velikost tak 1,5gb a windows má 15gb(ovladače a další věci)

Marek Vít

26. 8. 2014, 12:41

Největší rozdíl u Windows z pohledu vývojáře je, že v aplikacích nepřistupuje k HW přímo, takže ho vůbec nemusí zajímat typ GPU nebo CPU a dalšího HW. On přistupuje pouze k rozhraním.

Vladimír Jícha

26. 8. 2014, 15:11

A u Androidu se snad přistupuje přímo k HW? To se dělalo hlavně dřív ve Windows, protože OS některý věci neuměl, tak se obcházel. Dneska už se to nedělá nikde.

Pokud píšeš běžnou aplikaci pro Android, napíšeš jí v Javě. Použiješ pouze systémový API a vytvoříš APK instalačku. Aplikace pak běží na jakymkoliv rozlišení a jakymkoliv HW, protože o přístup k němu se stará Java a OS. Tím pádem je úplně fuk, jestli existují miliarda různých HW konfiguracích, aplikace bude fungovat na všech úplně stejně. To je ten důvod, proč má Android Javu, proč je pro něj nejvíc programů na světě a nejlíp se pro něj programuje.

Dotekománie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit

Tmavý režim