Google se chlubí využitím AI pro blokování reklam

Google se chlubí využitím AI pro blokování reklam
2025-04-20T20:00:57+02:00
• 20. 4. 2025#AI

Zdroj: Google

2

Využití AI nástrojů a služeb je v dnešní době velmi široké, přičemž se používá i pro vytváření podvodného obsahu, a to i v kategorii reklam. Na sociální sítích tak běžně můžete vidět vygenerovaná videa, i se známými osobnostmi, lákající na pochybné služby a produkty. AI se ale také využívá k vyhodnocování reklam jako takových, jak dokazuje Google.

AI proti AI?

Google se sice nespoléhá jen na AI, ale hraje důležitou roli v jeho byznyse s reklamami. Za minulý rok se tak podařilo zablokovat přes 5 miliard reklam, které byly podvodné, případně nesplňovaly podmínky. Google uvádí, že jde proaktivně v tomto boji kupředu a dodává, že zablokoval přes 39,2 milionu podvodných inzerentských účtů, a to z valné většiny ještě předtím, než mohly zveřejnit první reklamu.

Vizuál3 1080x1350x

Zdroj: Google

Současně běží nejrůznější programy na ověřování inzerentů, tedy jejich identity, aby bylo jasné, kdo za reklamou stojí. Samotný proces dosahuje vysoké míry úspěšnosti, tedy co se týče dostupnosti dat, tedy zdroje.

Společnost nadále pokračuje v ověřování identity inzerentů, která jednak poskytuje lidem informaci o tom, kdo za danou konkrétní reklamou stojí, a zároveň chrání ekosystém před podvodníky. Ověřování identity probíhá ve dvou stech zemích a 90 % reklam, které lidé v průměru vidí, díky němu pochází od ověřených zadavatelů.

Google si je ale vědom šíření reklam s podobiznami známých lidí. I proto sestavil speciální tým, který se na to zaměřuje. V minulém roce se tak podařilo odhalit 700 tisíců účtů, u kterých bylo prokázáno, že takto zneužívají známé osobnosti. Výsledkem je údajný pokles o 90 % takových reklam.

Nový druh útoku na LinkedInu v Česku: kyberzločinci lákají vývojáře na falešné nabídky práce a kradou kryptoměny

Jak je ale vidět na současném internetu, tak podvodných reklam přibývá a podvodníci jsou vynalézaví. Jde to zejména vidět na sociálních sítích jako Facebook. Možná by bylo vhodnější, kdyby všechny společnosti spolupracovali na robustnějším a společném řešení.

Zdroj: Tisková zpráva

💡 Získejte Dotekománie Premium a využijte web naplno.

Stiknutím klávesy J se přesunete na starší článek, klávesa K vás přesune na novější.

AI vás podrží i v autě

💡ANKETA: Kde nejčastěji kupujete nový mobil?

Nahrávání ... Nahrávání ...

Přemysl Vaculík

Šéfredaktor, tvůrce dotekomanie.cz, androiďák, podcaster v PZL. Také milovník adrenalinových sportů, na které nemá čas.

Komentáře

Martin Turon

22. 4. 2025, 13:10

Jo to je super ale falesne reklamy na CEZ vidam porad (i ores nahlaseni)

Přemysl Vaculík

VIP 23. 4. 2025, 7:56

A jsou z Googlu? Nebo z jiné platformy?

Reklama

Dotekománie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit

Tmavý režim

Vyzkoušejte

Dotekománie Premium

Vychutnejte si web bez bannerové reklamy a získejte předběžný přístup k článkům. Podpoříte i Dotekománii.

Vyzkoušet

Odběr novinek

To podstatné ze světa mobilů a technologií jednou týdně do vašeho e-mailu. 📱
A nepropásnete soutěže!

Odebírat