Fotka od Firmbee.com z Unsplash
11Domů » Články »
Na začátku října jsme naše čtenáře informovali o systému mPlateb společnosti O2. Oproti konkurenčním operátorům byl postaven na technologii Header Enrichment, díky čemuž nemusel klient zadávat své telefonní číslo a nedošlo tedy k jeho předání třetí straně. Následně ale bylo vyžadováno jen dvojí potvrzení na stránce prodávajícího. Bohužel zde vznikaly problémy a mnozí klienti ani nevěděli, že něco potvrdili. Ve výsledku tedy platili předplatné, i na týdenní bázi.
Zdroj: O2
Společnost O2 reagovala na náš článek vyjádřením, které jsme zveřejnili v kompletním znění. To nás ale neuspokojilo, zejména vyjádření společnosti. Obrátili jsme se na spotřebitelské organizace, které nám poskytly informace ohledně stížností ze stran klientů. Nakonec jsme spojili síly s redakcí pořadu Černé ovce České televize, abychom o tomto problému informovali a pokusili se na něj upozornit. O2 nakonec vyslyšelo naše snažení a rozhodlo se změnit systém mPlateb.
O2 a mPlatby
Mobilní operátor O2 s okamžitou platností ukončil původní platební bránu postavenou jen na technologii Header Enrichment a dvojího kliknutí s cílem potvrzení platby. Tento stav bude do doby, než bude nasazeno bezpečné řešení, které bude chránit i samotné klienty tohoto operátora.
Nové řešení adoptuje nutnost potvrzení pomocí PIN kódu u první transakce. Bude tedy vyžadováno silné ověření, že klient souhlasí s předplatným nějaké služby. Bez zadání PIN kódu nebude objednávka dokončena. Výrazné vylepšení bude i u potvrzovací SMS zprávy, kde bude navíc uveden odkaz pro zrušení předplatného objednané služby, případně pro vrácení peněz.
Samotné vrácení peněz u objednávek využívající identifikaci ze sítě bude možné žádat do 48 hodin od objednání. O tom bude klient informován v další SMS zprávě.
O2 také zavede nový formulář na stránce platmobilem.cz, skrze který bude možné se obrátit na poskytovatele služeb. Zde také bude i ucelený přehled všech služeb. Zde se u nich zájemci dozví všechny informace, jako je popis, poskytoval, i kontakt. Vše by mělo být kompletní do letošního léta. Součástí bude i kodex pro tento typ transakcí.
Černé ovce – vysíláno 23. ledna
Děkujeme za spolupráci Tomáši Kohoutovi, Petrovi Koumarovi a redakci pořadu Černé ovce na ČT
💡 Získejte Dotekománie Premium a využijte web naplno.
Domů » Články »
Martin Soukup
23. 1. 2023, 19:24Smutné, že to tak trvalo ze strany O2. Oceňuji Váš boj za lidi, nakonec to přineslo ovoce.
Přemysl Vaculík
Nejde nám jen o čísla a vězte, že to nebylo lehké, ale vyplatilo se :)
Tomáš Kohout
23. 1. 2023, 18:15Předpokládám, že Černé ovce na toto téma nakonec neproběhnou… ale to mi vůbec nevadí, cíl byl splněn.
A děkuji za spolupráci při prosazování férovějšího řešení byznysu operátora.
Přemysl Vaculík
Ale ano, díl byl odvysílán: https://www.ceskatelevize.cz/porady/1097429889-cerne-ovce/223452801080123/
Tomáš Kohout
23. 1. 2023, 19:34Ach, to mi uniklo… doufal jsem, že se předem pochlubíte, kdy se to bude vysílat (bavili jsme se o tom). ;-)
Docela dobře a srozumitelně natočené, jen chyběla zmínka o tom, jaké riziko představuje Header enrichment při použití GSM/LTE modemu nebo mobilního přístupového bodu na datech O2 – ale to je detail.
Hlavně, že tlak zabral. I když možná víc zabralo interní vyhodnocení O2 toho, kolik času tráví operátoři O2 linky vyřizováním stížností na tyto podvody a kolik to pak ve výsledku vynese.
Každopádně obrovský dík, že jste důrazně zvedl tohle téma, které jsem začal a pak vám v něm skromně přicmrndával (ale vy jste to dotáhl do vítězného konce)!
Přemysl Vaculík
Omlouvám se, že jsem neuvedl vaše jméno v článku, napraveno ;)
Spíš se to pak už nevešlo do pořadu. Proto to tam není. Myslím, že se nám to podařilo. Dalo to zabrat a v podstatě několik měsíců práce.
Tomáš Kohout
23. 1. 2023, 21:14Rozumím, občas se kvůli sdělnosti, srozumitelnosti a délce sdělení musí vynechat některé „špeky“. Účel ta reportáž splnila. Byla udělaná dobře, povedený výběr poškozených schopných popsat svůj případ.
A díky za uvedení mne jako zdroje. ;-)
Přemysl Vaculík
Co se týče lákání na reportáž, jsou zde nějaké interní věci, o kterých nemohu mluvit, ale snad chápete.
Tomáš Kohout
23. 1. 2023, 21:18Rozumím tomu, že sdělovat dopředu termín reportáže, dokud není v éteru… může dopadnout blamáží.
A že mohly být nějaké tlaky z O2 na to, aby reportáž skočila „happy endem“, a tudíž se čekalo na nové technické řešení O2.
A že ve hře mohly být i věci, které si ani představit nedovedu. :o)
Tomáš Kohout
23. 1. 2023, 18:00Bravo!
Přemysl Vaculík
Děkujeme :)