Zdroj: IDC
Domů » Články »
Mobilní trh se nenachází v optimálních číslech z pohledu výrobců a potvrzují to nejnovější analýzy od společnosti IDC. Statistika přináší výsledek jak za poslední čtvrtletí loňského roku, tak i za celý rok 2022. Poslední čtvrtina roku 2022 byla ve znamení dvouciferného propadu u všech producentů, přičemž ani druhá statistika příliš nevybočuje ze zajetých kolejí.
Velký podprůměr
Největší propad ve čtvrtém čtvrtletí se týká společnosti Xiaomi, která ze třetího místa dodala meziročně o 26,3 % méně zařízení. Naopak propad dokázal nejlépe ubrzdit Apple na první pozici s poklesem 14,9 % odpovídajícímu 12,7 milionům kusů. V konečném součtu se k prodejcům dostalo o 67,3 milionů méně zařízení s celkovým propadem 18,3 %.

Zdroj: IDC
Co se týče celoročního výsledku, tak první Samsung s druhým Applem mají za sebou podobný propad pouze okolo 4 %. Před daleko větší problém byla postavena značka Oppo a Vivo z korporátu BBK Electronics, kteří dohromady dodali téměř o 60 milionů méně telefonů. Oproti roku 2021 došlo k poklesu o 11,3 % a v číselném vyjádření to odpovídá 154,3 milionům.

Zdroj: IDC
Nakonec podle analytiků mezi hlavní příčiny snížené poptávky patří stoupající inflace, klesající ochota spotřebitelů vynakládat částky za nové telefony a také hlavně prodloužená frekvence nákupu. Ta údajně nyní odpovídá 40 měsícům. Firma IDC nemá dobré vyhlídky ani do budoucna, přičemž prodejci budou hledat cesty, jak zákazníky přimět k nákupu třeba skrze propagační akce.
Zdroj: idc.com
Domů » Články »
Apple sám spouští prodej repasovaných iPhonů
Twitter začne nabízet přeložené tweety
Stiknutím klávesy J se přesunete na starší článek, klávesa K vás přesune na novější.
💡 Získejte Dotekománie Premium a využijte web naplno.

Komentáře