Domů » Články »
Aktualizováno 1. 6.
Samsung byl v Nizozemsku žalován spotřebitelskou organizací kvůli aktualizacím smartphonů. V podstatě bylo požadováno, aby výrobce vydával aktualizace po dobu čtyř let od uvedení mobilu na trh nebo po dobu dvou let od jeho zakoupení zákazníkem.
Nizozemský soud rozhodl ve prospěch společnosti Samsung, takže výrobci nebude nařízeno, aby se držel požadovaných lhůt. Odůvodnění soudu je celkem logické, odvolává se totiž na to, že tvrzení jsou nepřípustná a týkají se budoucích činů. Soud také konstatoval, že v budoucnu se může objevit neřešitelný problém, který by znemožňoval aktualizaci starší mobilů, což by vedlo k poškození společnosti, byť by za vzniklou situaci nemohla.
Spotřebitelská organizace i tak bere výsledek kladně, jelikož se docílilo minimálně větší informovanosti spotřebitelů.
Původní článek 4. 4.
Přední světový výrobce mobilních telefonů Samsung si zadělává na velmi vážný problém. Jihokorejský gigant totiž poskytuje pouze dvouletou záruku aktualizací na některá svá zařízení. Garance navíc započíná již při vydání zařízení na trh, ne od zakoupení telefonu. Nizozemská organizace Consumentenbond si je situace vědoma a snaží se celou záležitost již od roku 2016 nějakým způsobem řešit. Nyní se situace pohnula a byl započat soudní proces s celou společností Samsung.
Samsung si zadělává na problémy
Jak jsem již zmínil, již v roce 2016 se Nizozemí rozhodlo situaci nějakým způsobem řešit. Společnost Consumentenbond, což je nizozemská nezisková organizace, která podporuje práva spotřebitelů, zažalovala Samsung. Žaloba se týkala toho, že jihokorejská společnost neposkytuje dvouletou záruku ohledně aktualizace systému některých modelů chytrých telefonů.
Consumentenbond se primárně snaží o to, aby společnosti, jako je právě Samsung, poskytovaly aktualizace systému po dobu min. 2 let od zakoupení. Nezisková organizace uvedla, že většina výrobců chytrých zařízení vám tyto dva roky negarantuje. Dnešní článek je však věnován Samsungu, který ovšem není sám.
Soud započal 26.3.2018 v Holandsku.
Technologická gigant na to jde ovšem jinak. To se spoustě lidem, nevyjímaje celé organizaci Consumentenbond, opravdu nelíbí. Spotřebitelská agentura poukazuje na systém Samsungu, který spočívá v garanci aktualizací dva roky po vydání zařízení na trh. To pro uživatele zkrátka znamená, že pokud si zařízení zakoupí rok po vydání, tak ztratí roční záruku aktualizací systému.
Zde je viditelný rozdíl. Nizozemská skupina spotřebitelů si stojí za aktualizacemi systému po dobu dvou let po zakoupení zařízení uživatelem. Systém Samsungu však podává tuto záruku aktualizací od doby uvedení zařízení na trh.
Společnost Sammy navíc dodává, že vlajkové lodě Samsungu mají pokrytí aktualizacemi výrazně delší dobu. To je oproti uživatelům levnějších modelů Samsungu čistě neférové. Model S4 byl uveden na trh v roce 2013, S5 v roce 2014 a S6 se na trh dostal v roce 2015. Tyto tři modely však dostaly aktualizaci systému až v roce 2017, což jsou 3 roky od vydání S4.
Během soudního procesu, tedy jakéhosi zkušebního období chce Consumentenbond zavést až 5 let. Po tuto dobu by měla dostávat zařízení Samsungu aktualizace. Stejně, jako tomu bylo u Applu. Samsung se však brání tím, že Apple produkuje do svých zařízení jak software, tak hardware. Tím Apple dostává jistou výhodu, proto si troufá poskytnout až pět let. Inu, uvidíme, jak celý proces dopadne a zda jihokorejská společnost přistoupí na zmíněné změny.
Zdroje: phonearena.com, androidpolice.com
Domů » Články »
Nově v českých obchodech – Motoroly, Honor 10 a velmi drahý mobil
Huawei Watch 2 2018 oficiálně přichází ve dvou variantách
Stiknutím klávesy J se přesunete na starší článek, klávesa K vás přesune na novější.
💡 Získejte Dotekománie Premium a využijte web naplno.
Jaromír Heimlich
2. 6. 2018, 8:58Když ochrana spotřebitelů bojuje za zdražení levnějších modelů, aby to bylo pro všechny stejně fér…
wil hermes
4. 4. 2018, 7:22ten úvod nedává vůbec žádný smysl. pravděpodobně tam něco chybí :)
Přemysl Vaculík
4. 4. 2018, 9:29Díky za upozornění, systém nám zazmatkoval.