reklama

V druhém čtvrtletí si hlavní výrobci telefonů polepšili, nevedlo se akorát LG

V druhém čtvrtletí si hlavní výrobci telefonů polepšili, nevedlo se akorát LG
2017-07-28T14:40:40+02:00
• 28. 7. 2017

Ve druhém čtvrtletí roku jsou vždy celkově nižší tržby, než ve čtvrtletí prvním, avšak výsledky se vždy porovnávají s čtvrtletím z předchozího roku. A to se dařilo snad všem velkým hráčům na mobilním trhu. Špatně na tom bylo LG.

Apple

Apple zaznamenal sice pokles o třicet procent v mezikvartálním srovnání, avšak zaznamenal nárůst v meziročním porovnání. Celkový nárůst činí 5 %. Příjmy tvoří 52 miliard dolarů, v přepočtu přes biliardu korun českých. Jediný pokles zaznamenala firma v Číně, kde se o místní trh perou hlavně lokální výrobci. Největší nárůst však zaznamenal v Pacifiku a v Asii mimo Čínu a Japonsko.

Apple Q2 2017

Samsung

Samsung v tomto čtvrtletí sice získal více peněz, ale po odečtení nákladů na výrobu mobilních telefonů má nižší zisky, než v loňském čtvrtletí. Částka za celkové příjmy (operating revenue) překročila poprvé hranici 30 triliónů jihokorejských wonů a oproti loňskému roku byla o skoro 4 trilióny vyšší, avšak čistý zisk (operating profit) klesl z 4,32 miliónů jihokorejských wonů na 4,06 triliónů KRW. Samsung vděčí za vysoké tržby poměrně dobrému prodeji vlajkové lodě Samsung Galaxy S8/Plus, vyšší cena na jejich výrobu však zapříčinila i nižší zisk.

Samsung Q2 2017

LG

Dalšími jihokorejskému podniku se již však tolik nedařilo. Celkové příjmy i zisky šly nahoru, problém má však mobilní divize. Ta skončila ve ztrátě 2,6 miliardy korun českých, což je prakticky stejná částkou, jakou mělo LG přesně před rokem. LG sice mělo příjem 53 miliard korun českých, avšak po odečtení všech nákladů skončila ve ztrátě. Příčina je nedostatek prodaných top modelů. U LG se sice nejvíce prodávaly zmíněné vlajkové lodě LG G6/+ a též smartphone z nízké třídy X500, ale vysoká cena na výrobku top modelů stála za nedosažením ziskového období.

LG Q2 2017

Na čínském trhu se svádí urputný boj,

Čínskému trhu ještě před dvěma roky naprosto dominovaly v počtu rozeslaných telefonů pro nás méně známé značky Vivo a Oppo. Ke konci roku 2015 však ztratily dominanci a propadli se. Sice si stále drží prvenství, ale jen velice těsné. Velikou část trhu si ukrojil Huawei a Xiaomi. Poslední zmíněná firma dokonce v druhém čtvrtletí dokonce předběhla Apple. Co se týče podílu na trhu, tak vede Huawei s 20% pokrytím, těsně za ním se drží Oppo (19 % trhu) a Vivo (18 % trhu). Jihokorejský Samsung však v Číně není příliš oblíbený, ten zaujímá jen 3 % trhu.

V Indii je situace odlišná

Druhá nejlidnatější země na světě oproti Číně preferuje telefon značky Samsung. Ten si stále drží dominantní pozici. I dalších pět nejprodávanějších značek v meziročním srovnání posílilo. Nejvíce však Xiaomi, které z loňského čtvrtého místa se posunulo na druhé a zčtyřnásobilo tak svůj prodej. Jenom v tomto čtvrtletí prodalo skoro 5 miliónů zařízení.

Dalšími významnými prodejci je Oppo, Vivo a Lenovo, ti dohromady prodali jen o přibližně půl miliónu zařízení více, než vedoucí Samsung, který ve druhém kvartálu tohoto roku prodal skoro 7 miliónů telefonů. V Indii dominují hlavně telefony střední a nižší třídy, jelikož kupní síla obyvatelstva není dostatečná, aby mohly být pořízeny vlajkové lodě.

Zdroje: apple.com, news.samsung.com, fonearena.com, lgnewsroom.com, androidpolice.com, counterpointresearch.com, pocketnow.com

reklama
reklama

Karel Čapka

Třiadvacetiletý absolvent žurnalistiky na Filozofické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci. Zajímá se o moderní technologie, sociální sítě a má rád focení. Vždy si najde chvilku na čtení a baví ho učit se novým věcem. Zajímají jej dějiny, politika, geografie, Formule 1 a vlastně ode všeho něco.

Komentáře

Dotekománie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit