Facebook nakupuje data od třetích stran

Facebook nakupuje data od třetích stran
2017-01-15T14:51:33+02:00
• 15. 1. 2017
9

Je nám známo, že Facebook má přístup k obrovskému množství dat. Tato data pak společnost využívá třeba pro lepší cílení reklamy na jeho sociální síti. Tato nasbíraná data přímo ze sociální sítě však společnosti nestačí. Server ProPublica zveřejnil v minulých týdnech zprávu, že se právě Facebook rozhodl koupit data od třetí strany. Mělo by se jednat o ty informace, které budou doplňovat chování uživatelů, když zrovna nejsou aktivní na sociální síti.

Facebook v současnosti spolupracuje s 6 datovými partnery v USA. Tito partneři mu poskytují data především s finančním charakterem. Společnost, jak jsem již uvedl v úvodu článku, se chce zaměřit na chování uživatelů mimo internet. Zástupci Facebooku se ke článku zveřejněném ProPublicou také vyjádřili.

Vyjádřil se konkrétně Stephen Satterfield. Tedy osoba, která má ve společnosti na starosti otázku soukromí. Dle jeho vyjádření však Facebook nemusí uživatele informovat detailně o tom, jakým způsobem data od třetích stran využívá. A to z toho důvodu, že právě sociální síť neprovádí sběr dat.


Stephen Satterfield, zdroj: LinkedIn

Satterfield rovněž sdělil veřejnosti, že Facebook nakupuje data, která jsou odlišná od těch, co si společnost opatřuje přímo ze sociální sítě. Kategorie dat nakoupené od třetích stran jsou odlišné třeba i proto, že se tyto společnosti orientují i na jiné reklamní platformy než pouze na sociální sítě.

Ať tak či onak, my můžeme prohlásit, že Facebook už rozhodně dlouhá léta není pouze sociální sítí, ale zároveň výrazným článkem v oblasti reklamních společností.

Zdroje: engadget.com, propublica.org

Stiknutím klávesy J se přesunete na starší článek, klávesa K vás přesune na novější.

💡 Získejte Dotekománie Premium a využijte web naplno.

reklama
reklama

Jiří Smrž

Fanoušek operačního systému Android, ale se zkušenostmi i s iOS a Windows Phone. Ve volném čase se rád věnuje sportům a sledování filmů nebo seriálů.

Komentáře

FB už s tou cílenou reklamou začal, na FB sice moc často nechodím, ale občas tam násdilim zajímavosti o mobilech a ejhle, zobrazují se mi reklamy na různé smartphony… Zatím to toleruji, ale až mě to přestane bavit, godbaj FB :-D

Miroslav Bundzák

22. 1. 2017, 16:02

V rozhraní FB, v nastavení reklám, si viete pozrieť, akým spôsobom Vás sociálna sieť zakategorizovala a prípadne aj odstrániť tie kategórie, ktoré sú chybné, alebo na ktoré dostávať reklamu nechcete :) odporúčam si to aspoň pozrieť zo zaujímavosti.

Přemysl Vaculík

VIP 22. 1. 2017, 16:30

Můžete hodit odkaz? Vyznat se ve Facebooku chce více trpělivosti a času… ;)

Miroslav Darida

15. 1. 2017, 21:29

Že se na ten facebook nevyserete

Martin Graulich

15. 1. 2017, 19:26

Mám se bát toho co o mě FB ví?
Nebo je vše jinak?

Přemysl Vaculík

VIP 15. 1. 2017, 19:48

Řekl bych, že ne. On potřebuje informace na lepší cílení reklamy. Nejen co nabízet, ale kdy nabízet.

David Macoszek

15. 1. 2017, 15:08

Je to nechutné a jak se zdá neexistuje páka která by tomu nešvaru zabránila

Tomas Keller

15. 1. 2017, 13:32

Bůh ví, co vše ví. Je to hnus a nevěřím ani tomu, že ty “ šifrované zprávy “ jsou šifrované. Schválně zkusím napsat, že je Zuckerber obří k***t :D Do půl hodiny mám v domě FBI.

Marek Pospíšil

15. 1. 2017, 15:02

Taky tomu nevěřím. Ale co, už o mě nejspíše vědí tolik, že nemá smysl se schovávat :D.

Reklama

Dotekománie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit

Tmavý režim

Vyzkoušejte

Dotekománie Premium

Vychutnejte si web bez bannerové reklamy a získejte předběžný přístup k článkům. Podpoříte i Dotekománii.

Vyzkoušet

Odběr novinek

To podstatné ze světa mobilů a technologií jednou týdně do vašeho e-mailu. 📱
A nepropásnete soutěže!

Odebírat