Domů » Články »
Je nám známo, že Facebook má přístup k obrovskému množství dat. Tato data pak společnost využívá třeba pro lepší cílení reklamy na jeho sociální síti. Tato nasbíraná data přímo ze sociální sítě však společnosti nestačí. Server ProPublica zveřejnil v minulých týdnech zprávu, že se právě Facebook rozhodl koupit data od třetí strany. Mělo by se jednat o ty informace, které budou doplňovat chování uživatelů, když zrovna nejsou aktivní na sociální síti.
Facebook v současnosti spolupracuje s 6 datovými partnery v USA. Tito partneři mu poskytují data především s finančním charakterem. Společnost, jak jsem již uvedl v úvodu článku, se chce zaměřit na chování uživatelů mimo internet. Zástupci Facebooku se ke článku zveřejněném ProPublicou také vyjádřili.
Vyjádřil se konkrétně Stephen Satterfield. Tedy osoba, která má ve společnosti na starosti otázku soukromí. Dle jeho vyjádření však Facebook nemusí uživatele informovat detailně o tom, jakým způsobem data od třetích stran využívá. A to z toho důvodu, že právě sociální síť neprovádí sběr dat.
Stephen Satterfield, zdroj: LinkedIn
Satterfield rovněž sdělil veřejnosti, že Facebook nakupuje data, která jsou odlišná od těch, co si společnost opatřuje přímo ze sociální sítě. Kategorie dat nakoupené od třetích stran jsou odlišné třeba i proto, že se tyto společnosti orientují i na jiné reklamní platformy než pouze na sociální sítě.
Ať tak či onak, my můžeme prohlásit, že Facebook už rozhodně dlouhá léta není pouze sociální sítí, ale zároveň výrazným článkem v oblasti reklamních společností.
Zdroje: engadget.com, propublica.org
Domů » Články »
Znáte slogany známých firem? Big Slogan Quiz vás přesvědčí, že ne
Qualcommu byla uložena v Koreji rekordní pokuta
Stiknutím klávesy J se přesunete na starší článek, klávesa K vás přesune na novější.
💡 Získejte Dotekománie Premium a využijte web naplno.
Ivo Rundt
17. 1. 2017, 14:17FB už s tou cílenou reklamou začal, na FB sice moc často nechodím, ale občas tam násdilim zajímavosti o mobilech a ejhle, zobrazují se mi reklamy na různé smartphony… Zatím to toleruji, ale až mě to přestane bavit, godbaj FB :-D
Miroslav Bundzák
22. 1. 2017, 16:02V rozhraní FB, v nastavení reklám, si viete pozrieť, akým spôsobom Vás sociálna sieť zakategorizovala a prípadne aj odstrániť tie kategórie, ktoré sú chybné, alebo na ktoré dostávať reklamu nechcete :) odporúčam si to aspoň pozrieť zo zaujímavosti.
Přemysl Vaculík
22. 1. 2017, 16:30Můžete hodit odkaz? Vyznat se ve Facebooku chce více trpělivosti a času… ;)
Miroslav Darida
15. 1. 2017, 21:29Že se na ten facebook nevyserete
Martin Graulich
15. 1. 2017, 19:26Mám se bát toho co o mě FB ví?
Nebo je vše jinak?
Přemysl Vaculík
15. 1. 2017, 19:48Řekl bych, že ne. On potřebuje informace na lepší cílení reklamy. Nejen co nabízet, ale kdy nabízet.
David Macoszek
15. 1. 2017, 15:08Je to nechutné a jak se zdá neexistuje páka která by tomu nešvaru zabránila
Tomas Keller
15. 1. 2017, 13:32Bůh ví, co vše ví. Je to hnus a nevěřím ani tomu, že ty “ šifrované zprávy “ jsou šifrované. Schválně zkusím napsat, že je Zuckerber obří k***t :D Do půl hodiny mám v domě FBI.
Marek Pospíšil
15. 1. 2017, 15:02Taky tomu nevěřím. Ale co, už o mě nejspíše vědí tolik, že nemá smysl se schovávat :D.