reklama

Většina internetového provozu se už nyní odehrává na smartphonech, podíl ještě více poroste

Většina internetového provozu se už nyní odehrává na smartphonech, podíl ještě více poroste
2016-11-01T08:33:08+02:00
• 1. 11. 2016
1

Chytré mobilní telefony a mobilní operátoři umožnili přístup k internetu prakticky kdekoli, kde je signál. Díky nim si můžeme vyřizovat vše potřebné, ať jsme kdekoli. Navíc se smartphony zdokonalují tak, že se v nich dá pracovat, psát dokumenty, dělat prezentace, pouštět si videa a filmy, hledat na internetu, hrát hry a mnohé další. Začíná přibývat lidí, kteří si plně vystačí se svým smarthponem nebo tabletem a nepotřebují k životu PC. Právě rozšíření mobilů a internetu v nich přebralo hlavní datový tok stolním počítačům. Podle studia společnosti Zenith zabírají smartphony 68 % datového toku.

mobile-data-670x321

Čeká nás nárůst datového provozu na smartphonech

Před čtyřmi lety zabíral datový provoz na smartphonech a tabletech celkem 40 %. Za čtyři roky dokázal poškočit na 68 %, tedy o 22 %. Podle průzkumu se příští rok očekává nárůst o dalších 7 % na celkových 75 % a o rok později o další 4 % na 79 %. Pokud se statistiky naplní, znamenalo by to, že k používání internetu využívá připojení přes mobil nebo tablet přes dvě třetiny osob a zbylá čtvrtina využívá raději a více PC.

Národ, který v současnosti nejvíce využívá mobily a tablety pro přístup k internetu, je Španělsko, kde se číslo vyšplhalo až na 85 % populace. Španělsko však paradoxně není ani zemí s největším počtem smartphonů na obyvatele. Ze zprávy vyplývá, že nejvíc smartphonů na obyvatele má Irsko. Zde vlastní chytrý telefon 92 % osob. Španělé však nezůstávají pozadu. Zde má podle statistiky smartphone 91 %, takže jsou jen o procento za Iry.

S rapidně rostoucím počtem uživatelů mobilních platforem roste i počet mobilní reklamy. Firmy tento trend reflektují a zaměřují se více na mobilní reklamu. Podle prognózy bude pravděpodobně v roce 2018 celkový profit z reklam na mobilech 184 miliard amerických dolarů, v přepočtu čtyři bilióny korun českých. To je více než peníze utracené za reklamu ve venkovních reklamách (plakáty), magazínech, novinách a filmech dohromady.

Podle průzkumů bude tedy počet tzv. internetové dopravy na mobilních telefonech neustále narůstat. Jediným brzdícím prvkem tohoto růstů mohou být mobilní operátoři, kteří neustále poskytují malé datové balíčky pro mobilní připojení k internetu. Při větších objemech dat a nižších cenách by vzrostl i počet uživatelů mobilního internetu.

Zdroje: phonearena.com, zenithmedia.com

reklama
reklama

Karel Čapka

Třiadvacetiletý absolvent žurnalistiky na Filozofické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci. Zajímá se o moderní technologie, sociální sítě a má rád focení. Vždy si najde chvilku na čtení a baví ho učit se novým věcem. Zajímají jej dějiny, politika, geografie, Formule 1 a vlastně ode všeho něco.

Komentáře

Zdeněk Skalický

1. 11. 2016, 17:10
Android aplikace

Nemůžu si pomoct ale nárust z 40% na 68% opravdu neznamená rozdíl 22%. Opravte prosím

Dotekománie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit