reklama

Levná zařízení jsou na vzestupu

Levná zařízení jsou na vzestupu
2016-07-06T08:45:47+02:00
• 6. 7. 2016

V době, kdy chytrá zařízení dobývala trh a první modely se dostávaly mezi obyčejný lid, byla cena nastavena poměrně vysoko. Postupem času si společnosti vybudovaly celé řady chytrých zařízení podle ceny a výbavy. Dnes se tak můžeme prakticky kdekoliv rozhlédnout a zjistit, že telefony si můžeme koupit nové již od tisíce korun, ale můžeme za ně též zaplatit i třicetinásobek, a to bez větších problémů.

android-update-process-too-many-androids

Ceny vzrůstají a doba, technologie pak především, jdou kupředu. Ale co obyčejní lidé, kteří si drahá zařízení nemohou dovolit? I na to se dnes myslí a tomu odpovídají i čísla prodejnosti. Uvádí se, že telefony do přibližné částky 7000 Kč (~ 300 $) mají 40% podíl na prodejích jihokorejského giganta – ovšem to se bavíme o roce 2014. V prvním čtvrtletí se jedná již o celých 54 %, přičemž u telefonů, jejichž cena činí cenu výše uváděné částky, se procenta zvedla z 10 % na 41 %.

Co se LG týká, zde čísla let 2014 a 2015 hovoří podobně – 65 % telefonů, které byly prodány, měly cenovku okolo (především pod) 7000 Kč. Apple, na druhou stranu, říká, že svých „levných“ zařízení prodává čím dál více. Telefony iPhone jsou cenově „dostupnější“ pod hranicí 12000 Kč (~ 500 $). Je to dáno díky novému iPhonu SE, jehož cena nepřevyšuje onu částku. Apple tak u této hranice doposud držel pouze 10 % prodaných zařízení, ovšem i u něj se čísla zvedají na 30 %.

Trh určitým způsobem reaguje i na nově příchozí firmy, jež svým uživatelům nabízí levná a dostupná řešení a přitom se mnohdy jedná o stejná zařízení, jako u velkých výrobců – jen zákazník nemusí platit za renomé společnosti nebo daného zařízení. Každoročně se stávají větším a větším hitem levnější zařízení, na což velcí hráči musí reagovat a snažit se nabídnout vhodnou alternativu svých top modelů, ale za znatelně menší obnos peněz.

Zdroj: phonearena.com

reklama
reklama

Student zabývající se tvorbou grafiky, a to jak webových stránek, webových či mobilních aplikací, tak i marketingových produktů. Ve volném čase píše články, testuje nebo recenzuje různá zařízení, která se mu připletou pod ruku. Kontaktní email - pavel.mares@dotekomanie.cz.

Komentáře

Dotekománie.cz

Přidat komentář

Pro komentování se musíte přihlásit

Tmavý režim